Auteur Topic: CD speler , welke en waarom  (gelezen 81433 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #165 Gepost op: 02 oktober 2015, 08:23:48 »
Ik gebruik ze over drie sets Fourplay  !

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #166 Gepost op: 02 oktober 2015, 09:57:52 »


Heb in gebruik meerdere cdspelers en ze klinken allemaal top alhoewel ik de voorkeur geef aan de philips CD 630.

Ik vind deze speler onmeunig muzikaal klinken,mischien is ie wel defect je weet maar nooit.

Was vorige week nog bij MFBfreaksmeeting en wat me nog bij staat is dat de platenspelers echt oude koek is van yesterday.

Het enigste merk wat nog een beetje klinkt zijn de thorens & duals van mijn broer nol maar voor de rest is het niet veel.

Als ik dan ook nog bezie wat de mensen er voor neertikken dan verbaast mij dat echt. Smashfreak
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #167 Gepost op: 02 oktober 2015, 10:10:09 »


Heb in gebruik meerdere cdspelers en ze klinken allemaal top alhoewel ik de voorkeur geef aan de philips CD 630.

Ik vind deze speler onmeunig muzikaal klinken,mischien is ie wel defect je weet maar nooit.

Was vorige week nog bij MFBfreaksmeeting en wat me nog bij staat is dat de platenspelers echt oude koek is van yesterday.

Het enigste merk wat nog een beetje klinkt zijn de thorens & duals van mijn broer nol maar voor de rest is het niet veel.

Als ik dan ook nog bezie wat de mensen er voor neertikken dan verbaast mij dat echt. Smashfreak
Ben ik blij dat ik een Thorens heb  :yeah: :yeah:

Voor de rest vind ik het een kulverhaal.......
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #168 Gepost op: 02 oktober 2015, 10:11:54 »


Heb in gebruik meerdere cdspelers en ze klinken allemaal top alhoewel ik de voorkeur geef aan de philips CD 630.

Ik vind deze speler onmeunig muzikaal klinken,mischien is ie wel defect je weet maar nooit.

Was vorige week nog bij MFBfreaksmeeting en wat me nog bij staat is dat de platenspelers echt oude koek is van yesterday.

Het enigste merk wat nog een beetje klinkt zijn de thorens & duals van mijn broer nol maar voor de rest is het niet veel.

Als ik dan ook nog bezie wat de mensen er voor neertikken dan verbaast mij dat echt. Smashfreak
Ben ik blij dat ik een Thorens heb  :yeah: :yeah:

Voor de rest vind ik het een kulverhaal.......

 ;D

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #169 Gepost op: 02 oktober 2015, 12:14:25 »
Voor een geavanceerde platenspeler/arm/elementcombinatie kun je inderdaad een flink bedrag neertellen.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #170 Gepost op: 02 oktober 2015, 12:41:36 »
Gewoon een Technics Sl 1200 of gelijkwaardige kloon aanschaffen. Goede basis, uitstekende motor, hele fraaie arm en nog eens flexibel ook waar het aankomst op "height adjustment".
Als men deze combineert met een net element is men qua draaitafel en diens mogelijke prestatie(s) al een heel eind op weg, alle "cost-no-object-constructies" ten spijt.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #171 Gepost op: 02 oktober 2015, 13:06:30 »
[...], alle "cost-no-object-constructies" ten spijt.[...]
Met vaak een abominabele gelijkloop. Neuh, zo een SL1200 is dan een prima alternatief  ;D

Groet,
Jacco

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #172 Gepost op: 02 oktober 2015, 13:12:33 »
Ik gebruik ze over drie sets Fourplay  !

Ik ben vannacht begonnen met het lezen van 'De vintage setjes vanAudiofreak' en herkende al vrij snel de CD spelers terug in de diverse configuraties. Je hebt inmiddels een mooie collectie opgebouwd en dan ben ik pas rond een derde van het verhaal gebleven. Tegen de tijd dat ik op pagina 40 ben zal ik ongetwijfeld lezen dat je de kamer naast je luisterkamer geannexeerd hebt. Erg stijlvol wat je met de pootjes en het voetstuk onder de JVC woodcones hebt gedaan! Kan je aangeven waar je de pootjes vandaan hebt, want ik acht het niet uitgesloten dat ik je voorbeeld ga volgen (if you don't mind).

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #173 Gepost op: 02 oktober 2015, 13:28:02 »
Helaas geen Thorens of Dual speler in huize Fourplay maar wel een platenspeler onder de noemer 'voor de rest is het niet veel', dat dan weer wel. Die Technics SL 1200 is een mooi apparaat en behoorlijk waardevast.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #174 Gepost op: 02 oktober 2015, 17:35:34 »
Ik gebruik ze over drie sets Fourplay  !

Ik ben vannacht begonnen met het lezen van 'De vintage setjes vanAudiofreak' en herkende al vrij snel de CD spelers terug in de diverse configuraties. Je hebt inmiddels een mooie collectie opgebouwd en dan ben ik pas rond een derde van het verhaal gebleven. Tegen de tijd dat ik op pagina 40 ben zal ik ongetwijfeld lezen dat je de kamer naast je luisterkamer geannexeerd hebt. Erg stijlvol wat je met de pootjes en het voetstuk onder de JVC woodcones hebt gedaan! Kan je aangeven waar je de pootjes vandaan hebt, want ik acht het niet uitgesloten dat ik je voorbeeld ga volgen (if you don't mind).
Gewoon twee stukken MDF op maat gemaakt, verlijmd en zwart gespoten. De voetjes komen onder apparaten uit die bij de Kringloop de container in gingen (tenminste als je die bedoelt). Ik heb ook nog een versie gemaakt met gelakte Merbau onderzetters van 3 x 3 centimeter en 1,5 centimeter dik.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #175 Gepost op: 03 oktober 2015, 18:30:54 »
Ik gebruik ze over drie sets Fourplay  !

Ik ben vannacht begonnen met het lezen van 'De vintage setjes van Audiofreak' en herkende al vrij snel de CD spelers terug in de diverse configuraties. Je hebt inmiddels een mooie collectie opgebouwd en dan ben ik pas rond een derde van het verhaal gebleven. Tegen de tijd dat ik op pagina 40 ben zal ik ongetwijfeld lezen dat je de kamer naast je luisterkamer geannexeerd hebt. Erg stijlvol wat je met de pootjes en het voetstuk onder de JVC woodcones hebt gedaan! Kan je aangeven waar je de pootjes vandaan hebt, want ik acht het niet uitgesloten dat ik je voorbeeld ga volgen (if you don't mind).
Gewoon twee stukken MDF op maat gemaakt, verlijmd en zwart gespoten. De voetjes komen onder apparaten uit die bij de Kringloop de container in gingen (tenminste als je die bedoelt). Ik heb ook nog een versie gemaakt met gelakte Merbau onderzetters van 3 x 3 centimeter en 1,5 centimeter dik.
Bedankt, het was me voornamelijk om de pootjes te doen omdat ik ze zo mooi tegen het zwart vond af steken. Misschien dat ik van die chrome/RVS kleurige schoteltjes die vaak onder spikes gebruikt worden als alternatief kan gebruiken? Komt vast goed...

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: CD speler , welke en waarom
« Reactie #176 Gepost op: 20 februari 2023, 13:42:55 »
Door het terugkomende en opkomende vinyl gebeuren en streaming audio vergeten we de CD speler een beetje.

Ik ben een groot liefhebber van de CD speler.  Er staan er 3 speelklaar en aangesloten in mijn set. Ze worden allemaal regelmatig gebruikt.
Welke CD speler of spelers gebruiken de forumleden?
Waarom heb je juist voor die speler gekozen.  Klank?  Uiterlijk?  Voorkeur voor een merk?  Combinatie daarvan?

Ik heb een CD100. Die heb ik gekozen omdat het toen eigenlijk het enige merk en type was wat er te koop was.
Ik heb een Sony CDP227ESD . Deze heb ik van een , helaas inmiddels overleden, audio vriend overgenomen omdat mijn Philips CD624 er geen zin meer in had.
Sinds kort heb ik een Yamaha CDX596 toegevoegd.  Een exemplaar van dit merk en type heeft meegedaan in het vergelijk bij Kwabbernoot.
Het uiterlijk en het merk spreekt me aan van deze machine en de klank viel me op.  Eigenlijk hoorde ik nooit verschillen tussen de diverse spelers maar op een of andere manier hoorde ik toch iets wat me wel aangenaam veraste.
Het exemplaar van Hififreak heb ik toch maar weer terug gegeven en heb via (Dank Hififreak ) marktplaats een ander mooi exemplaar kunnen kopen.

Wie houd de CD speler ook in ere?  Welke en waarom?

Marcel
Ik hou de CD speler nog steeds in ere. Heb nu de Rega Apollo, omdat deze uiterlijk past bij mijn Rega Brio versterker. Klankmatig maakt deze combi muziek, je blijft luisteren.