Auteur Topic: De verkoop van vinyl blijft stijgen en de oorzaak is volgens jullie ............  (gelezen 27012 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De verkoop van vinyl blijft stijgen en de oorzaak is volgens jullie ............
« Reactie #60 Gepost op: 18 januari 2015, 11:02:45 »
Je kan wel wat vragen.. maar ofje het krijgt is een 2e.

Tuurlijk heb je uitschieters maar de prijs (de gemiddelde prijs) wordt altijd in z'n geheel bepaald door 2 factoren; vraag en aanbod.
En vraag en aanbod worden op hun beurt bepaald door een hele zwik aan factoren.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De verkoop van vinyl blijft stijgen en de oorzaak is volgens jullie ............
« Reactie #61 Gepost op: 18 januari 2015, 12:27:08 »
Hans,

waarom moest jij aan triple M denken,leg eens uit?

Ruud.

Geen idee meer waarom ik die link legde. Gezien het moment van mijn post en het stellen van deze vraag neem je me dat, hoop ik, niet kwalijk.

Ik ben wel nieuwsgierig naar waarom jij nu deze vraag stelt ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De verkoop van vinyl blijft stijgen en de oorzaak is volgens jullie ............
« Reactie #62 Gepost op: 18 januari 2015, 13:28:20 »
Een prachtig voorbeeld is dit dan wel.



Volgens de advertentie:
Hergestellt im Juli 2006   
Herstellerrestgarantie: 11 Jahre
Serial: 600404

 :neenee:

Bouwjaar 1997, zesde maand  ;)
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2015, 13:33:55 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: De verkoop van vinyl blijft stijgen en de oorzaak is volgens jullie ............
« Reactie #63 Gepost op: 18 januari 2015, 14:42:13 »
M.b.t. prijzen is het maar net wat iemand ervoor over heeft.
Als ik zie wat er voor sommige items nu gevraagd wordt t.o.v. tien jaar geleden dan is het prijsniveau pittig.

Je drukt het zacht uit  ;D zeg maar hot spicey


Zat van de week te kijken voor een Thorens TD104/5 of 160 maar koop je onder andere een 40 inch lcd voor bij de Blokker  :think:

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: De verkoop van vinyl blijft stijgen en de oorzaak is volgens jullie ............
« Reactie #64 Gepost op: 19 januari 2015, 20:19:53 »
Je zou je kunnen afvragen waarom na 25 jaar CD mensen toch zoveel over hebben voor vinyl: nostalgie of toch het gevoel een betere kwaliteit in huis te halen?

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De verkoop van vinyl blijft stijgen en de oorzaak is volgens jullie ............
« Reactie #65 Gepost op: 19 januari 2015, 20:40:55 »
Je zou je kunnen afvragen waarom na 25 jaar CD mensen toch zoveel over hebben voor vinyl: nostalgie of toch het gevoel een betere kwaliteit in huis te halen?
Geen van beiden. Het is bij mij het meer bewust genieten om een lp uit de kast te halen en te gaan luisteren. Na meestal twintig minuten draai je hem om en maak je eerst indien nodig de plaat en de naald stofvrij.
Ik koop de albums die ik echt mooi vind op lp en geniet hier meer en bewuster van als met downloads en cd's. Daar loop je eerder bij weg en luister ik minder bewust naar.
Kwalitatief zwabbert hethele zakie een beetje heen en weer. Ik heb lp's die mooier klinken dan de cd maar ook omgekeerd heb ik in mijn bezit..... Er zijn gelukkig in de muziekstijlen die ik mooi vind steeds meer mensen die veel aandacht besteden aan de kwaliteit van de opname.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

ArjanL

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
Re: De verkoop van vinyl blijft stijgen en de oorzaak is volgens jullie ............
« Reactie #66 Gepost op: 20 januari 2015, 08:48:30 »
Mooi omschreven John! Vinyl houd je fit  :)
Daarnaast vind ik het vinyl geluid aangenamer klinken (subjectief).
Ik heb nu een simpele DAC aan mijn pc die ooit eens vervangen zou moeten worden door een wat geavanceerder model.
Voorlopig ga ik dat geld maar besteden aan langspeelplaten omdat ik eigenlijk een beetje genoeg heb van digitale muziek.
Naar mijn idee is een langspeelplaat meer een 'kostbaar' bezit dan een cd. Een plaat moet je met respect behandelen; een cd gooi je naast je neer (mijn beleving).

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: De verkoop van vinyl blijft stijgen en de oorzaak is volgens jullie ............
« Reactie #67 Gepost op: 20 januari 2015, 19:45:03 »
Niet zo veel anders ran bij mij.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Je zou je kunnen afvragen waarom na 25 jaar CD mensen toch zoveel over hebben voor vinyl: nostalgie of toch het gevoel een betere kwaliteit in huis te halen?

In mijn omgeving worden goedkope yamaha receivers aangesloten op platenspeler (de goedkoopste van 40 jaar geleden) en een handvol miniboxjes (€60) die staan opgesteld van vensterbank en plantenbak tot boekenkast/plank. Mp3(64?) wordt met stokje afgespeeld. Nostalgie of gewoon prut in de oren?

Dan is er nog een categorie waar de Wharfedale's plaats maken voor  Sonos soundbar en druk bezig zijn mp3's en klassieke cd's om te katten naar FLAC -'het verschil kun je horen'  :think:

btw: buren vinden vinyl niks, maar dat komt door het geluid van de okki nokki.

« Laatst bewerkt op: 02 maart 2015, 20:50:21 door LaanCr »

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584