Auteur Topic: HiFi klinkt vervormd...??  (gelezen 154374 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #420 Gepost op: 19 december 2014, 13:14:22 »
Trouwens, ik denk dat ik de mogelijke oorzaken ingeperkt heb tot:

1) Mijn Dac,
2) Oversturing,
3) Ik ben volslagen mateklap.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #421 Gepost op: 19 december 2014, 13:14:56 »
Audiofreak: Ik heb alleen twee Primare versterkers geluisterd bij Triple M, en mijn vader bleek nogal haast te hebben, dus we hebben maar een half uurtje geluisterd of zo (mijn vader... zucht... verhaal apart).
Het zit je ook niet mee beste kerel ! Toch zou je eens naar een vreemde set moeten gaan luisteren om er achter te komen of de piep er dan nog is !

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #422 Gepost op: 19 december 2014, 13:15:52 »
Audiofreak: Ik heb alleen twee Primare versterkers geluisterd bij Triple M, en mijn vader bleek nogal haast te hebben, dus we hebben maar een half uurtje geluisterd of zo (mijn vader... zucht... verhaal apart).
Het zit je ook niet mee beste kerel ! Toch zou je eens naar een vreemde set moeten gaan luisteren om er achter te komen of de piep er dan nog is !

Dan moet ik wel 8 uur achter elkaar luisteren... ik weet niet of iedereen dat even leuk vindt ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #423 Gepost op: 19 december 2014, 13:21:00 »
Audiofreak: Ik heb alleen twee Primare versterkers geluisterd bij Triple M, en mijn vader bleek nogal haast te hebben, dus we hebben maar een half uurtje geluisterd of zo (mijn vader... zucht... verhaal apart).
Het zit je ook niet mee beste kerel ! Toch zou je eens naar een vreemde set moeten gaan luisteren om er achter te komen of de piep er dan nog is !

Dan moet ik wel 8 uur achter elkaar luisteren... ik weet niet of iedereen dat even leuk vindt ;D
Nou, na acht uur begint er bij mij misschien ook wel wat te piepen hoor ! Acht uur luisteren lijkt mij moeilijk vol te houden.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #424 Gepost op: 19 december 2014, 13:22:30 »
Audiofreak: Ik heb alleen twee Primare versterkers geluisterd bij Triple M, en mijn vader bleek nogal haast te hebben, dus we hebben maar een half uurtje geluisterd of zo (mijn vader... zucht... verhaal apart).
Het zit je ook niet mee beste kerel ! Toch zou je eens naar een vreemde set moeten gaan luisteren om er achter te komen of de piep er dan nog is !

Dan moet ik wel 8 uur achter elkaar luisteren... ik weet niet of iedereen dat even leuk vindt ;D
Nou, na acht uur begint er bij mij misschien ook wel wat te piepen hoor ! Acht uur luisteren lijkt mij moeilijk vol te houden.
Haha ;D Ik luister wanneer het maar kan, en ik ben in het algemeen veel thuis! ;D Het piepen begint na ongeveer een half uur, maar is duidelijk merkbaar (ook de volgende dag nog) na een hele dag luisteren (naar de DAC!).
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #425 Gepost op: 19 december 2014, 13:27:06 »
Audiofreak: Ik heb alleen twee Primare versterkers geluisterd bij Triple M, en mijn vader bleek nogal haast te hebben, dus we hebben maar een half uurtje geluisterd of zo (mijn vader... zucht... verhaal apart).
Het zit je ook niet mee beste kerel ! Toch zou je eens naar een vreemde set moeten gaan luisteren om er achter te komen of de piep er dan nog is !

Dan moet ik wel 8 uur achter elkaar luisteren... ik weet niet of iedereen dat even leuk vindt ;D

Ik bied je aan om 4 uur achter elkaar te komen luisteren bij mij. Dat moet meer als voldoende zijn om bepaalde zaken uit te sluiten!
The music sounds better, when you know who's playing it

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #426 Gepost op: 19 december 2014, 13:27:57 »
Audiofreak: Ik heb alleen twee Primare versterkers geluisterd bij Triple M, en mijn vader bleek nogal haast te hebben, dus we hebben maar een half uurtje geluisterd of zo (mijn vader... zucht... verhaal apart).
Het zit je ook niet mee beste kerel ! Toch zou je eens naar een vreemde set moeten gaan luisteren om er achter te komen of de piep er dan nog is !
Dan moet ik wel 8 uur achter elkaar luisteren... ik weet niet of iedereen dat even leuk vindt ;D
Nou, na acht uur begint er bij mij misschien ook wel wat te piepen hoor ! Acht uur luisteren lijkt mij moeilijk vol te houden.
Haha ;D Ik luister wanneer het maar kan, en ik ben in het algemeen veel thuis! ;D Het piepen begint na ongeveer een half uur, maar is duidelijk merkbaar (ook de volgende dag nog) na een hele dag luisteren (naar de DAC!).
Naar aanleiding van jouw verhaal is het mij opgevallen dat ik (zonder muziek) ook een bepaalde toon hoor als ik er op ga letten ! Tijdens het luisteren naar muziek heb ik daar dan weer geen last van ! Hoe meer ik er in ruststand op let des te duidelijker neem ik een bepaalde frequentie waar.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2014, 13:30:24 door Audiofreak »

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #427 Gepost op: 19 december 2014, 13:31:57 »
Naar aanleiding van jouw verhaal is het mij opgevallen dat ik (zonder muziek) ook een bepaalde toon hoor als ik er op ga letten ! Tijdens het luisteren naar muziek heb ik daar dan weer geen last van ! Hoe meer ik er in ruststand op let des te duidelijker neem ik een bepaalde frequentie waar.

Bij mij is het zo'n sensatie alsof je in een disco bent geweest of naar een festival; zo'n niet nader te omschrijven heel zacht gekrijs in je oren, als je begrijpt wat ik bedoel... ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #428 Gepost op: 19 december 2014, 13:39:05 »
Naar aanleiding van jouw verhaal is het mij opgevallen dat ik (zonder muziek) ook een bepaalde toon hoor als ik er op ga letten ! Tijdens het luisteren naar muziek heb ik daar dan weer geen last van ! Hoe meer ik er in ruststand op let des te duidelijker neem ik een bepaalde frequentie waar.

Bij mij is het zo'n sensatie alsof je in een disco bent geweest of naar een festival; zo'n niet nader te omschrijven heel zacht gekrijs in je oren, als je begrijpt wat ik bedoel... ;D
Ik begrijp wat je bedoelt ! Ik heb een keer een heel  luid gekrijs in de oren gehad na een optreden van de Lester Butler Tribute Band. Ze speelden zo loeihard dat de trommelvliezen er bijkans uitvlogen !

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #429 Gepost op: 19 december 2014, 13:43:27 »
Ik begrijp wat je bedoelt ! Ik heb een keer een heel  luid gekrijs in de oren gehad na een optreden van de Lester Butler Tribute Band. Ze speelden zo loeihard dat de trommelvliezen er bijkans uitvlogen !
Dat is het! ;)
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #430 Gepost op: 19 december 2014, 15:02:54 »
Waarom gelooft niemand mij toch? :o

Waarom reageer jij nooit op serieuze antwoorden op je technische vragen, zoals die hierboven van Be Tweeter, maar ga je wel in op anderen die geen technisch verhaal hebben?
En dat is niet voor het eerst, ik heb je ook vaker uitgelegd waardoor en waarom zulke effecten kunnen ontstaan maar je gaat er niet op in.

Er is meerdere malen door Jacco, Be Tweeter, Marcel Dali, mijzelf en nog anderen serieus gereageerd op technische vragen van jouw kant.
Er is aangegeven dat er in jouw stad iemand woont (Ruud13) die je kan helpen om je versterker te meten.
Er zijn mensen bij je langs geweest met spullen om te kijken of en waar er een mogelijk probleem zou zitten in jouw keten.

Je doet er geen ruk mee, behalve iedere keer weer vragen stellen, met ideeën komen waarom het mis is, de ene keer klinkt het geweldig en de andere keer wil je de set uit het raam smijten.

De ene keer doe je je voor als nitwit op technisch gebied, de andere keer laat je doorschemeren door het gebruik van bepaalde termen dat je héél goed weet waar je het over hebt.
Maar dan speel je ineens weer de zogenaamde dronkeman, schizofreen of onwetende.

Ik denk dat je daarom zolangzamerhand niet meer geloofd wordt, denk je ook niet?
Je speelt met ieders tenen hier.

Weet je wat ik denk? Nee, ik ga het maar niet zeggen want dat zou niet aardig zijn.

Dit is een voor mijn doen erg botte posting en dat realiseer ik me ook.
Maar elke andere manier van benaderen schijnt niet te werken. Misschien dan maar eens zo proberen.
- audiodidact -

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.922
    • ARJANKU.IT service
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #431 Gepost op: 19 december 2014, 15:09:58 »
Ik moet Goldenears hier ten aanzien van mijn verhaal even in bescherming nemen. Het blokgolfverhaal is blijven steken in goede intenties en vragen enerzijds over veiligheid voor luidsprekers etc. en anderzijds of de te rijden afstand in relatie stond tot het te verwachten resultaat qua forumpret. Het klikte niet voor 100 % in de krommunicatie en toen hebben we het er bij gelaten.
An inability to grasp science is no argument against it....

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #432 Gepost op: 19 december 2014, 15:22:16 »
Sorry Arjan, ik moet afgaan op wat ik hier lees en aanvoel.

Er is vaak uitgelegd hoe en waarom er iets met de versterker mis zou kunnen zijn en hoe dat gemeten zou kunnen worden. Vanmorgen nog door jou met de blokgolven.
Daar wordt niet op ingegaan. Wél wordt er gevraagd of Jacco niet eens kan komen meten.
Die jongen moet dan godbetert uit Zeeland komen met een auto vol meetspullen en zijn vrije tijd opofferen. Voor wat?
Terwijl er daarvoor al is aangegeven dat Ruud13 om de hoek zit maar dat is zogenaamd niet gezien.
Dan eindelijk komt de reactie dat hij contact op gaat nemen met Ruud.

Maar even later gaat het verhaal gewoon weer door over sinussen met een rafeltje bij Triple M.
Denk je nou heus dat Mattijs of wie dan ook daar zoiets ook niet ziet en niet bereid is om even verder te kijken?

Dat geloof je toch zelf niet?

En nu is het de DAC weer. Sorry maar ik heb echt mijn gevoel hierbij en dat spreek ik maar niet uit.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2014, 15:26:27 door KT88 »
- audiodidact -

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #433 Gepost op: 19 december 2014, 15:26:13 »
Sorry Arjan, ik moet afgaan op wat ik hier lees en aanvoel.

Er is vaak uitgelegd hoe en waarom er iets met de versterker mis zou kunnen zijn. Vanmorgen nog door jou met de blokgolven.
Daar wordt niet op ingegaan. Wél wordt er gevraagd of Jacco niet eens kan komen meten.
Terwijl er daarvoor al is aangegeven dat Ruud13 om de hoek zit maar dat is zogenaamd niet gezien.
Dan eindelijk komt de reactie dat hij contact op gaat nemen met Ruud.

Maar even later gaat het verhaal gewoon weer door over sinussen met een rafeltje bij Triple M.
Denk je nou heus dat Mattijs of wie dan ook dar zoiets ook niet ziet en niet bereid is om even verder te kijken?

Dat geloof je toch zelf niet?

En nu is het de DAC weer. Sorry maar ik heb echt mijn gevoel hierbij en dat spreek ik maar niet uit.

Ben het helemaal met je eens en daarom ook al eerder afgehaakt in dit topic...... heb wel wat beters te doen dan me op deze manier bezig te laten houden.
Science is no democracy

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: HiFi klinkt vervormd...??
« Reactie #434 Gepost op: 19 december 2014, 15:35:28 »
verwijderd
« Laatst bewerkt op: 19 december 2014, 15:55:38 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.