Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 974053 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1440 Gepost op: 26 augustus 2014, 20:59:49 »
Bruut ding!

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1441 Gepost op: 26 augustus 2014, 21:04:35 »
Dat is het goede woord ;D, stond er laatst naast voor het stoplicht bij het Julianaplein in Grunn. Alsof er een vrachtwagen optrekt wat een geluid.  :)
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1442 Gepost op: 26 augustus 2014, 23:13:35 »
Dat is het goede woord ;D, stond er laatst naast voor het stoplicht bij het Julianaplein in Grunn. Alsof er een vrachtwagen optrekt wat een geluid.  :)
Dan moet je eens een wegroffelende Ferrari horen !!!

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1443 Gepost op: 27 augustus 2014, 09:06:12 »
Ferrari.  Nee echt niet. wat een pokke geluid komt daar uit zeg.
En die AMG herrie vind ik ook echt niks aan.  Net een overspannen vrachtwagenmotor met bronchitis.

Doe mij dan een dikke Audi met een mooi rustig zoemende V8 benzine. Of iets met een rustig roffelende V8 diesel of V10 diesel.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1444 Gepost op: 27 augustus 2014, 20:31:57 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1445 Gepost op: 27 augustus 2014, 20:50:22 »
Audi ( Auto-Union) heeft ook wel wat, zo klonk het vroeger bij de formule 1, angstaanjagend.
http://youtu.be/myxMudtFX6g
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1446 Gepost op: 27 augustus 2014, 20:54:21 »
Wat ook angstaanjagend is (althans dat vond ik dan toch), is om ingehaald te worden door een Porsche Panamera Turbo S. Die ging voluit en ik zeg 180 km/h. (wel met het raampje open...)

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1447 Gepost op: 27 augustus 2014, 21:14:38 »
Dit dan:

http://youtu.be/pwyF8NGBrIs

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1448 Gepost op: 27 augustus 2014, 21:17:18 »
Heel iets anders, maar valt zeker niet tegen;

http://youtu.be/vWdXOHytloQ

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marco

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 171
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1449 Gepost op: 28 augustus 2014, 10:16:35 »
En dan nog maar 7% bijtelling  :D

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1450 Gepost op: 28 augustus 2014, 10:30:35 »
Van de zomer voor het eerst een Ford GT gezien. Mooie bak!


Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1451 Gepost op: 28 augustus 2014, 10:53:10 »
Van de zomer voor het eerst een Ford GT gezien. Mooie bak!



Toch liever een goede GT40 replica....
Science is no democracy

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1452 Gepost op: 28 augustus 2014, 11:21:37 »
Ik heb het even opgezocht: ze heetten in eerste instantie GT (zo kende ik hem ook) maar later is er 40 aan toegevoegd om de hoogte in inches aan te duiden vanwege de eisen in de racerij.

Waarom zou je liever een replica hebben?

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1453 Gepost op: 28 augustus 2014, 11:28:26 »
De originele versie uit de jaren 60 was de GT40, de moderne versie de GT. De GT40 vind ik gewoon mooier, de GT is een soort 'New Beetle'.... Dus liever een goede replica van de originele GT40. En dan het liefst in de Gulf kleuren....
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2014, 11:30:55 door Ando »
Science is no democracy

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1454 Gepost op: 28 augustus 2014, 11:30:12 »
Volgens Wikipedia:

Early cars were simply named "Ford GT". The name "GT40" was the name of Ford's project to prepare the cars for the international endurance racing circuit, and the quest to win the 24 Hours of Le Mans. The first 12 "prototype" vehicles carried serial numbers GT-101 through GT-112. The "production" began and the subsequent cars, the MkI, MkII, and MkIIIs, (with the exception of the MkIV, which were numbered J1-J10) were numbered GT40P/1000 through GT40P/1145, were officially "GT40s". The name of Ford's project, and the serial numbers dispel the story that "GT40" was "only a nickname."