Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966697 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1410 Gepost op: 19 augustus 2014, 18:27:19 »
Trajectcontrole.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1411 Gepost op: 19 augustus 2014, 18:28:00 »
Gisteren reed ik zuidwaarts op de A20 richting Toulouse.
Onderweg staan her en der metalen borden waar men oproept naar radio 107.7 te luisteren.
In deze borden is een soort lichtbord/-bak gemonteerd.
Lustig voortdieselend met een vaartje van 120 zag ik opeens mijn kentekennummer met daaronder iets van "trop"  en nog wat verschijnen.
Verbouwereerd reed ik verder.
Wat kan dat geweest zijn?

trop vite waarschijnlijk iets van u rijd te snel ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1412 Gepost op: 20 augustus 2014, 15:55:05 »
Lijkt me stug. Ik reed 120, dus niet te langzaam, noch te snel.
Hier en daar onder Franse vrienden geïnformeerd, maar zij wisten het ook niet.

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1413 Gepost op: 20 augustus 2014, 20:23:13 »
misschien heb je iets gewonnen en had je het radio station moeten bellen  :rofl:
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1414 Gepost op: 21 augustus 2014, 07:50:23 »
misschien heb je iets gewonnen en had je het radio station moeten bellen  :rofl:

 ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1415 Gepost op: 25 augustus 2014, 16:05:01 »
Antenneversterker van de T5 aangesloten, achterlicht en dashboardverlichting gerepareerd en de schakelaar voor de koplampverstelling definitief achter het dashboard verstopt. Ook weer geregeld.
Science is no democracy

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1416 Gepost op: 26 augustus 2014, 00:20:15 »
Inmiddels ben ik alweer een tijdje kilometers aan het maken met de 525i die ik eind juni aanschafte.

Het is een hoop auto voor 1150 euro—daar koop je immers nog geen Twingo voor. Heel wat groter, zwaarder en lomper dan de E30 touring, maar tegelijk ook een hoop stiller en comfortabeler. Er zitten wat fijne opties in zoals cruise control, leren interieur, elektrische ramen, dubbel elektrisch schuifdak (dat het niet doet  ::) ), M5-velgen...

De motor is een 2.5 liter zes-in-lijn met variabele kleptiming, wat neerkomt op 192 pk en 245 Nm. Hij draait onwaarschijnlijk rustig (je hoort 'm stationair amper) en heeft ruim genoeg vermogen om meer dan anderhalve ton staal met enige voortvarendheid van z'n plek te krijgen. Het mag nog best wat extra, maar je hoort mij ook weer niet klagen  ;)  Een 540i is me nog een beetje te prijzig qua maandlasten  :)

Het gevaarte heeft nu iets meer dan 260.000 km op de teller. Ik heb tot nu toe wat klein grut vervangen (bougies, filters, vloermatjes, een heleboel clipjes en dergelijke), plus de draagarmen, veren en schokdempers voor. Binnenkort komt er een elektrische fan in (de visco heeft de geest gegeven) en ga ik mij buigen over de achterklep die kuren heeft en niet fatsoenlijk open wil. Daarna is de beurt aan het schuifdak. Kortom, genoeg te doen, maar nu al een hoop pret.








« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2014, 00:26:13 door Koen »

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1417 Gepost op: 26 augustus 2014, 00:47:32 »
Mooi man!  8)

Ik mis maar 1 ding ......  ;D
- audiodidact -

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1418 Gepost op: 26 augustus 2014, 00:58:39 »
Vier ringen?  :))

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1419 Gepost op: 26 augustus 2014, 01:01:29 »
- audiodidact -

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1420 Gepost op: 26 augustus 2014, 01:06:53 »
Hahaha  ;D  Misschien tegen de tijd dat ik de volwassenheid nader  ;)


Deze wilde ik eigenlijk wel weer gaan toevoegen:



Alleen met zo'n breed stel nieren past 'ie niet echt lekker op de neus  ;)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1421 Gepost op: 26 augustus 2014, 08:35:01 »
Gisteren gaf de teller aan dat ik er 25.000 km mee gereden heb.

Geen problemen.  Alleen maar een beurtje en bandenwissel tijdens de winterperiode.
Nog 75.000 te gaan en dan ga ik uitzien naar wat anders. Of eerder.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1422 Gepost op: 26 augustus 2014, 08:42:46 »
Inmiddels ben ik alweer een tijdje kilometers aan het maken met de 525i die ik eind juni aanschafte.

Het is een hoop auto voor 1150 euro—daar koop je immers nog geen Twingo voor. Heel wat groter, zwaarder en lomper dan de E30 touring, maar tegelijk ook een hoop stiller en comfortabeler. Er zitten wat fijne opties in zoals cruise control, leren interieur, elektrische ramen, dubbel elektrisch schuifdak (dat het niet doet  ::) ), M5-velgen...

De motor is een 2.5 liter zes-in-lijn met variabele kleptiming, wat neerkomt op 192 pk en 245 Nm. Hij draait onwaarschijnlijk rustig (je hoort 'm stationair amper) en heeft ruim genoeg vermogen om meer dan anderhalve ton staal met enige voortvarendheid van z'n plek te krijgen. Het mag nog best wat extra, maar je hoort mij ook weer niet klagen  ;)  Een 540i is me nog een beetje te prijzig qua maandlasten  :)

Het gevaarte heeft nu iets meer dan 260.000 km op de teller. Ik heb tot nu toe wat klein grut vervangen (bougies, filters, vloermatjes, een heleboel clipjes en dergelijke), plus de draagarmen, veren en schokdempers voor. Binnenkort komt er een elektrische fan in (de visco heeft de geest gegeven) en ga ik mij buigen over de achterklep die kuren heeft en niet fatsoenlijk open wil. Daarna is de beurt aan het schuifdak. Kortom, genoeg te doen, maar nu al een hoop pret.


Ach, als je zo'n auto voor die prijs koopt, mag je wel wat verwachten, toch?  Zelfs al was tie 2 x zo duur geweest, dan zou er nog wat aan zitten. Hoort er nou eenmaal bij, en ik neem aan, dat je dat gewoon in je aanschaf meegerekent heb.  :D

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1423 Gepost op: 26 augustus 2014, 08:55:59 »
Absoluut! Ik weet liever van te voren dat ik er wat aan moet klussen, zodat ik het zelf goed kan doen, dan dat ik een hoop extra geld uitgeef aan een auto van 20 jaar oud waarbij je geen idee hebt wat er wel en niet aan zit te komen... Laat staan op welke manier iemand eraan heeft zitten beunen  :)

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1424 Gepost op: 26 augustus 2014, 08:57:47 »
Gisteren gaf de teller aan dat ik er 25.000 km mee gereden heb.

Geen problemen.  Alleen maar een beurtje en bandenwissel tijdens de winterperiode.
Nog 75.000 te gaan en dan ga ik uitzien naar wat anders. Of eerder.

Mooi dat het allemaal gladjes gaat met de Benz. Het leest een beetje alsof je iets in petto hebt... Kun je al een tipje van de sluier oplichten?  :angel: