Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 973110 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1200 Gepost op: 12 januari 2014, 15:14:40 »
Gelukkig is stroomdraad niet zo heel lastig te verkrijgen  :D Maar wel vervelend dat het op zoiets moet wachten.

Vanmiddag de garagekrik achter in de kofferbak gelegd (was aan het verroesten in de schuur), en nu maar hopen dat het niet een zaakje "goden verzoeken" wordt.

Groet,
Jacco

Maandag gelijk maar even bestellen bij de TU, die bezorgen gratis..

Is het niet een beetje zwaar een garagekrik achterin?
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1201 Gepost op: 12 januari 2014, 17:20:36 »
Het is een handzaam modelletje, pak je met 1 hand op. Valt eigenlijk wel mee.

Groet,
Jacco

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.521
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1202 Gepost op: 12 januari 2014, 21:43:21 »
Afgelopen vrijdag de fabia in ontvangst genomen en een wat droevige Astra ingeleverd ( kreeg hele rare kuren ineens). Vandaag was dus even flink testrijden in de nieuwe aanwinst en bryston was happy.
Op een of andere manier heb ik de associatie met vertrouwen want dat is wat hij uitstraalt. Het gemak van de 74 KW sterke 1.4 motor is wel zo prettig dat je niet het gevoel hebt dat je achteruit bent gegaan, terugkomend van een 1.8. Het rijdt heel vlotjes zonder het gaspedaal tot aan het chassis te trappen. De gearbox is als water zo vloeiend en doet het beter als mijn eigen Astra.
Het enige minpuntje is de rechter buitenspiegel, deze is kleiner dan de linkse, waarom vraag ik mij dan af......
OK, heb genoeg overzicht in de auto, maar rijdt graag op de buitenspiegels zonder heel de tijd over mijn schouders te hoeven kijken. Verder wat ik nog mis is een middenarmconsole , daar moeten we nog even naar op zoek. Verder zat er in deze auto een uitgebreid Parrot systeem en wat werkt dat handig zeg. Ben niet echt een gadget man ,maar deze zou ik graag in mijn eigen auto willen hebben.

De eerste indrukken van Skoda zijn goed te noemen, heel solide zonder al teveel poespas. Ben er blij mee ondanks dat hij voor de vrouw is....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1203 Gepost op: 13 januari 2014, 08:37:13 »
Dat is volgens mij precies waar Skoda ook goed in is geworden. Degelijke ergonomische auto's bouwen die doen wat je er van mag verwachten. Ook voor deze Skoda is er een forum, dus wellicht dat je je daar kan laten informeren over een middenarmsteun. Zo heb ik ook mijn exemplaar voor onze Clio kunnen vinden. De onderdelenlijn zou ook nog wel eens uitkomst kunnen bieden.

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.521
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1204 Gepost op: 16 januari 2014, 19:29:33 »
Dat is volgens mij precies waar Skoda ook goed in is geworden. Degelijke ergonomische auto's bouwen die doen wat je er van mag verwachten. Ook voor deze Skoda is er een forum, dus wellicht dat je je daar kan laten informeren over een middenarmsteun. Zo heb ik ook mijn exemplaar voor onze Clio kunnen vinden. De onderdelenlijn zou ook nog wel eens uitkomst kunnen bieden.

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Heb er al een gevonden, nieuw in de verpakking. Vind het altijd wel prettig rijden met een steun ertussen....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1205 Gepost op: 10 februari 2014, 11:40:54 »
Van het weekend een dingetje gedaan, dat ik al lang op mijn to do lijstje had staan. Namelijk de remklauwen op de vooras van de cabrio eindelijk eens een kleurtje gegeven. Vorig jaar heeft de auto een complete remrevisie op de vooras gehad, dus voordat het lelijk wordt de zaak aangepakt. De klauwen op de achteras waren al netjes in kleur, en zijn goud/bronskleurig en nu die op de vooras de klauwen dezelfde kleur gegeven. Eerst alles netjes schoongemaakt, laten drogen en daarna twee lagen opgebracht (gewoon met een kwastje, gaat perfect).

Daarnaast de koplampen gedemonteerd, want de enige manier op de H1 lampjes makkelijk te vervangen. Ik heb Philips X-treme lampjes besteld, want met gewone H1 lampjes geven die lens projectielampen, die ik heb, toch maar redelijk weinig licht.

Straks nog een nieuwe softtop (in het rood), zo rond april laat ik die erop zetten, en we zijn weer helemaal "zomerklaar ".

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1206 Gepost op: 14 februari 2014, 20:17:40 »
Vanochtend een afspraak gemaakt met de plaatselijke Benz-garage enthousiastelingen. "Wanneer was de laatste servicebeurt?", vroeg de vriendelijke man. Ik antwoordde hem "tsja, ik denk zo'n 65.000 km geleden?". "Oh, en doet ie het nog?" "Ja, hoor", antwoordde ik. "Maar misschien wil ik dat de injectoren, vacuum leidingen etc eens goed nagelopen worden." Nou, dat was een goed idee.

 ;D

Groet,
Jacco

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.521
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1207 Gepost op: 14 februari 2014, 20:20:01 »
Vanochtend een afspraak gemaakt met de plaatselijke Benz-garage enthousiastelingen. "Wanneer was de laatste servicebeurt?", vroeg de vriendelijke man. Ik antwoordde hem "tsja, ik denk zo'n 65.000 km geleden?". "Oh, en doet ie het nog?" "Ja, hoor", antwoordde ik. "Maar misschien wil ik dat de injectoren, vacuum leidingen etc eens goed nagelopen worden." Nou, dat was een goed idee.

 ;D

Groet,
Jacco

En toen was je 250 euro lichter  :rofl: :rofl:
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1208 Gepost op: 14 februari 2014, 20:24:09 »
Dat kostte mijn 100.000 km beurt niet eens.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1209 Gepost op: 14 februari 2014, 20:25:18 »
Nog niet, het gaat nog gebeuren. Sterker nog, ik mag op papier zetten wat er wel en niet gedaan hoeft te worden. Ontsteking en filters kan ik zelf. Maar alle remmen los en goed schoonmaken laat ik graag aan anderen over. Alhoewel ik laatst zelf mijn blokken voor heb gedaan.

Groet,
Jacco

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1210 Gepost op: 14 februari 2014, 20:26:52 »
Dat kostte mijn 100.000 km beurt niet eens.
Dan hebben ze waarschijnlijk niet veel gedaan.

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1211 Gepost op: 14 februari 2014, 20:31:13 »
Dat wat bij de kilometerstand hoorde en er kwam niets extra's bij.  Mercedes, Freude am fahren.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1212 Gepost op: 14 februari 2014, 20:34:36 »
Dat was toch dat andere Duitse merk?  ;D

En soms is er inderdaad niet veel te doen. Beetje olie, filtertjes kosten de kop niet. En 100k is gewoon nog erg jong voor een goede auto.

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1213 Gepost op: 14 februari 2014, 20:49:59 »
Voorlopig snor ik er nog wel even mee.  Het schijnt volgens de garage allemaal erg betrouwbaar te zijn.
Ik heb er nu 20.000 km mee gereden en het bevalt iedere dag weer.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1214 Gepost op: 14 februari 2014, 20:51:46 »
Vandaag, na 13 maanden, de teller op 4000 gezet  :). Het is wel eens anders geweest  ::) 8)
ADAM    Bryston     DENON