Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966267 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1110 Gepost op: 25 november 2013, 12:09:21 »
Zeer handig en helemaal geweldig mbt het behoud voor de hardtop. Mooie aanwinst!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1111 Gepost op: 01 december 2013, 12:06:48 »

Had er al over gehoord,maar nog niet zelf meegemaakt; moest een lampje verwisselen,aan de voorkant van mijn yaris.

Einde van het liedje, mijn handen vol met schaafwonden! je hebt nog geen 5 cm speelriumte om het klemmetje los te peuteren.

En dacht je dat het mij lukte?nee dus.

Het is een schande van de EEG toezichthouders om dergelijke toestanden te dulden.

je zult s'nachts maar op de autobaan verkeren en het licht valt uit! wat dan?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1112 Gepost op: 01 december 2013, 12:29:20 »

Had er al over gehoord,maar nog niet zelf meegemaakt; moest een lampje verwisselen,aan de voorkant van mijn yaris.

Einde van het liedje, mijn handen vol met schaafwonden! je hebt nog geen 5 cm speelriumte om het klemmetje los te peuteren.

En dacht je dat het mij lukte?nee dus.

Het is een schande van de EEG toezichthouders om dergelijke toestanden te dulden.

je zult s'nachts maar op de autobaan verkeren en het licht valt uit! wat dan?

Kaarsje branden?
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bearwil

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 22
  • Geloof is een gebed zonder einde
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1113 Gepost op: 01 december 2013, 12:32:48 »
WW bellen, mag die stevig vloeken op dat moderne gedoe. Maar ik snap nu wel waarom LED-verlichting zo populair wordt.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1114 Gepost op: 01 december 2013, 17:48:24 »
Lampje verwisselen in mijn brute Benz gaat heel eenvoudig  ;D

Vandaag een mooie stap terug voorwaats gemaakt. Ik had laatst last van een verteerde carterontluchtingsslang (zit onder de spinnekop en als je die niet weet te vinden, zul die nooit vinden en het vervangen ervan lijkt iets op dat lampje van hierboven) en een verdelerkap waar vocht in kon komen. Was ook versleten trouwens. Mijn garagist had er naar beste kunnen een verdelerkap en rotor verdeelstuk van Italiaanse makelij ingezet, niet wetende dat dat juist niet de bedoeling is bij deze Benzen. Tot overmaat van ramp ook nog HR8 types van Bosch gemonteerd. Dit alles is onbekend bij hen die "de ouwe techniek" niet beheersen of zijn vergeten.

Kortom, het was wachten op een serieuze back fire en die was een tijdje terug dan ook een feit. De carterontluchtingsslang springt er dan af, om totale verwoesting te voorkomen. Toch maar op zoek naar de bougies die het voor mij altijd wel goed deden (Beru Ultra Z 18 (0 001 635 709, zie: mijnautoonderdelen.nl)), een verdeelkap van Bosch (1 235 522 380: TE Taxiteile 09000060) en een rotor (Bosch 1 234 332 366: TE Taxiteile 09000061). En omdat ik niet geloof in de kabel voodoo een setje Bremi 258 bougiekabels. De oude hadden scheuren opgelopen op 2 van de 4 bougiestekers.

Resultaat: motor loopt mooi en het rijden is net weer als een soort zweven. Niet meer het gestotter, het knauwerig lopen of ronduit bokken. Niet te vroeg juichen natuurlijk, maar zo moet het zijn volgens mij.

Groet,
Jacco

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1115 Gepost op: 02 december 2013, 00:45:11 »
"Taxiteile"? Werkelijk?  :o

 :rofl:
- audiodidact -

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1116 Gepost op: 02 december 2013, 07:31:43 »
"Taxiteile"? Werkelijk?  :o

 :rofl:

Je moest eens weten wat je bij het door jou geliefde "Oudi" allemaal aan "hufterproof" spullen kan bestellen.  ;D Toentertijd hadden we een speciaal onderdelenboek met "Military Grade" onderdelen van diverse productgroepen. Onderstel, Interieur, koeling, ontsteking en brandstoftoevoer bijvoorbeeld. In de optielijst van een nieuw te bestellen Audi was dan ook het zogenaamde taxi-pakket opgenomen.  ;) Bestaande uit een grotere radiateur, accu en dynamo, sterkere veren en dempers met 20mm verhoging, binnenspiegel met taximeter, verstevigde stoelen en achterbank met slijtvaste bekleding, een volledig stalen hekwerk ter bescherming van het voorste subframe en het carter en reeds voorbereid op de montage van zendapparatuur.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1117 Gepost op: 02 december 2013, 08:12:27 »
"Taxiteile"? Werkelijk?  :o

 :rofl:
Mooi he? Zo heet die club en als je op site kijkt, zie je wat het bedrijf allemaal verkoopt en voor welke merken. Hoofdzakelijk MB en gelukkig nog heel veel W124.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision (Desire Z).


KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1118 Gepost op: 02 december 2013, 13:57:26 »
Jacco: ik moest zo lachen om de associatie met Mercedes en taxi.  ;D

Kevin: stond zeker niet in de ETKA (die heb ik nog op CDROM).
- audiodidact -

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1119 Gepost op: 02 december 2013, 14:30:29 »
Jacco: ik moest zo lachen om de associatie met Mercedes en taxi.  ;D

Kevin: stond zeker niet in de ETKA (die heb ik nog op CDROM).

Nope, dat was zeker niet te vinden in ETKA (al moeten de verstevigde veren en grotere koelcapaciteit wel terug te vinden zijn, aangezien dit ook bestelbaar was voor klanten die een grote aanhanger / caravan met de auto wilde gaan gebruiken). Er was een speciaal boek waar we dat uit konden bestellen. Voor de hele uitzonderlijke onderdelen hadden we een directe lijn met verantwoordelijke bij Pon.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1120 Gepost op: 04 december 2013, 08:15:05 »
Vandaag worden er nieuwe stabilisatorstangetjes (links en rechts) op de cabriolet gemonteerd. Bij de APK geconstateerd, dat ze wat speling hadden en op klinkertjes hoor je de voortrein een beetje.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1121 Gepost op: 04 december 2013, 19:38:43 »
Op een bijstelling op CO na is de brute Benz weer door de APK gerold. Hij mag weer een jaar zijn kunsten vertonen.

Groet,
Jacco

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1122 Gepost op: 04 december 2013, 20:27:09 »
Iemand een idee wat lekspanning kan veroorzaken als een auto stilstaat. Zelf denk ik aan de boordcomputer omdat deze instellingen moet blijven onthouden.  Maar zijn er nog meer ideeën ......?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1123 Gepost op: 04 december 2013, 20:30:50 »
Een dashboardlampje dat niet uitgaat? Of de kofferbakverlichting? Of een breuk in de draadboom bij een bewegend deel zoals bij de achterklep of deuren? Een buitenspiegelverwarming die maar blijft doorgaan?

Groet,
Jacco

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1124 Gepost op: 04 december 2013, 20:45:30 »
Bij VAG wil het wel eens voorkomen dat de centrale vergrendeling stroom blijft trekken.

Verder komt het vaak door aftermarketspul als parrots, alarmsystemen, boosters en car hifi/DVD schermen e.d.

Als je auto een CAN-bus heeft zou het niet moeten kunnen, maar dan kun je wel uitlezen waar er iets mis zit.

Dit uiteraard naast de al door Jacco genoemde dingen. Een kofferbaklampje is net zoiets als een koelkastlampje, je weet nou nooit zeker of die echt uit is als de klep dicht is. ;D
- audiodidact -