Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 973438 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1095 Gepost op: 22 november 2013, 10:41:04 »

En zo was het en niet anders.

Ik word er anders anno nu niet goed van ,dat de jeugd van nu, volgend jaar verboden word om alcohol te drinken in uitgaanskroegen. de waanzin van dit soort maatregelen kun je meten aan de staten met een ddr mentaliteit en nog erger!
[/quote]

Ik vind het een goede maatregel..de onderzoeken laten steeds meer zien dat het gebruik van alcohol op jonge leeftijd bijzonder schadelijk kan zijn en volgens mij ook is.

Hersenen zijn pas uitgegroeid rond je 25e jaar en dat was 15 jaar geleden in ieder geval nog niet bekend. Dus ik vind dat een regering wel een verantwoording neemt. Daarnaast is het aantal verkeersdoden door gebruik van alcohol (van jongeren) te hoog.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bearwil

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 22
  • Geloof is een gebed zonder einde
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1096 Gepost op: 22 november 2013, 10:46:48 »
Citaat
Maar die hebben het gaspedaal niet tot op de bodem weggetrapt ;D

Dat durven ze waarschijnlijk niet eens! Maar die 235 op de teller hou ik ook niet al te lang vol. De keurige oude Franse madame wordt dan op eens een zuiploeder waarbij de dorst van de ergste clochard nog verbleekt. ;D

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1097 Gepost op: 22 november 2013, 10:51:48 »
235 km p uur is een zeer respectabele snelheid voor een oude dame.
Veel nieuwere auto's halen dat niet.
Topsnelheid is ook niet zo belangrijk,maar het is wel leuk als je zo nu en dan kunt planken. :)
I love vintage.

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1098 Gepost op: 22 november 2013, 10:59:33 »
235 km p uur is een zeer respectabele snelheid voor een oude dame.
Veel nieuwere auto's halen dat niet.
Topsnelheid is ook niet zo belangrijk,maar het is wel leuk als je zo nu en dan kunt planken. :)

Vind ik ook. Ik denk, dat ik mijn auto's nog nooit plankgas hebt gehad. Ik vind soepelheid van een blok veel belangrijker.

bearwil

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 22
  • Geloof is een gebed zonder einde
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1099 Gepost op: 22 november 2013, 10:59:43 »

En zo was het en niet anders.

Ik word er anders anno nu niet goed van ,dat de jeugd van nu, volgend jaar verboden word om alcohol te drinken in uitgaanskroegen. de waanzin van dit soort maatregelen kun je meten aan de staten met een ddr mentaliteit en nog erger!

Ik vind het een goede maatregel..de onderzoeken laten steeds meer zien dat het gebruik van alcohol op jonge leeftijd bijzonder schadelijk kan zijn en volgens mij ook is.

Hersenen zijn pas uitgegroeid rond je 25e jaar en dat was 15 jaar geleden in ieder geval nog niet bekend. Dus ik vind dat een regering wel een verantwoording neemt. Daarnaast is het aantal verkeersdoden door gebruik van alcohol (van jongeren) te hoog.

Gr Hans
[/quote]

De bemoeizucht van die Haagse mavo-tiepjes met een mening wordt inderdaad hemeltergend. Toen ik 12 was, liet mijn vader me voor het eerst met Kerstmis wijn proeven en toen rookte ik (stiekem) ook al. Inmiddels ben ik ruim 50 jaar verder en met mijn hersens is nog niets mis (ook al zou je met enige kwade wil kunnen gaan beweren dat dit betoog bewijst dat er wel iets aan de hand is, maar dat is een mening en die kunnen verschillen ;)) en ook lichamelijk is er nog weinig aan de hand. Even afgezien van een hersenbloeding met hersenkneuzing en een hartinfarct met hartstilstand, maar daar heb ik niets onder geleden.
En die maatregel zal ook niets helpen. De kids gaan zich gewoon lekker thuis of in een zuipkeet met een paar kratten bier indrinken en gaan dan op stap. Als je thuis rustig met wat drank wordt opgevoed, leer je te drinken, zonder controle leer je zuipen en daar zit een subtiel verschil tussen. En ik denk dat de meeste ongelukken bij hen niet veroorzaakt worden door de alcohol, maar door gastjes die een paar maanden hun rijbewijs hebben en denken dat ze Schumacher of Vettel heten, maar uiteindelijk Lauda worden.

En snelheid en een soepele motor kunnen prima samengaan. Die oude madame van mij rijdt met 2.000 toeren ook zeer rustig en geciviliseerd, maar iets boven de 4.000 trekt ze opeens een enorme bek open en dat is af en toe ook hoogst amusant. En ik plank ook niet altijd, maar soms is het erg leuk als het kan en trouwens 235 op de teller was 221 volgens mijn GPS.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:04:47 door bearwil »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1100 Gepost op: 22 november 2013, 11:03:02 »
Dan denken we er dus anders over...zoveel is dan duidelijk. Het heeft mijn inziens weinig zin om het op je als persoon te gaan betrekken. Nog even en dan wordt er geroepen dat alcohol goed voor je is...want opa dronk een krat per dag en is 100 geworden.  ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bearwil

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 22
  • Geloof is een gebed zonder einde
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1101 Gepost op: 22 november 2013, 11:14:23 »
Alcohol, mits met mate genoten, is zeker goed voor je. Niet alleen voor je lijf, maar zeker voor je geest. Het valt me altijd op dat die verstokte Blauwe Knopers vaak ook van die ernorme zuurpruimen en zeurkousen met een domineesmentaliteit zijn. Wat mij betreft horen kroegen de laatste tempels der verdraagzaamheid te zijn. En natuurlijk heb je ook gasten die niet met drank om kunnen gaan en dan beginnen te knokken of nog dommere dingen te roepen dan ze normaal al doen, maar die moet je inderdaad een persoonlijk drankverbod geven. Maar nu zouden de mensen die wel iets goed kunnen, het niet meer mogen omdat wat idioten er niet mee om kunnen gaan. Typisch Haagse politiek. Als je te lui bent om iets te beheersen, of er geen middelen voor vrij wilt maken, dan verbied je het toch gewoon. En het werkt ook nog contraproductief. Kijk maar naar de Amerikaanse drooglegging en roken was nooit zo leuk als toen op het schoolplein waar het niet mocht en leraren ijverig speurend rondliepen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1102 Gepost op: 22 november 2013, 11:20:51 »
Alcohol, mits met mate genoten, is zeker goed voor je. Niet alleen voor je lijf, maar zeker voor je geest. Het valt me altijd op dat die verstokte Blauwe Knopers vaak ook van die ernorme zuurpruimen en zeurkousen met een domineesmentaliteit zijn. Wat mij betreft horen kroegen de laatste tempels der verdraagzaamheid te zijn. En natuurlijk heb je ook gasten die niet met drank om kunnen gaan en dan beginnen te knokken of nog dommere dingen te roepen dan ze normaal al doen, maar die moet je inderdaad een persoonlijk drankverbod geven. Maar nu zouden de mensen die wel iets goed kunnen, het niet meer mogen omdat wat idioten er niet mee om kunnen gaan. Typisch Haagse politiek. Als je te lui bent om iets te beheersen, of er geen middelen voor vrij wilt maken, dan verbied je het toch gewoon. En het werkt ook nog contraproductief. Kijk maar naar de Amerikaanse drooglegging en roken was nooit zo leuk als toen op het schoolplein waar het niet mocht en leraren ijverig speurend rondliepen.

 :offtopic:


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1103 Gepost op: 22 november 2013, 11:33:05 »
Alcohol, mits met mate genoten, is zeker goed voor je. Niet alleen voor je lijf, maar zeker voor je geest. Het valt me altijd op dat die verstokte Blauwe Knopers vaak ook van die ernorme zuurpruimen en zeurkousen met een domineesmentaliteit zijn. Wat mij betreft horen kroegen de laatste tempels der verdraagzaamheid te zijn. En natuurlijk heb je ook gasten die niet met drank om kunnen gaan en dan beginnen te knokken of nog dommere dingen te roepen dan ze normaal al doen, maar die moet je inderdaad een persoonlijk drankverbod geven. Maar nu zouden de mensen die wel iets goed kunnen, het niet meer mogen omdat wat idioten er niet mee om kunnen gaan. Typisch Haagse politiek. Als je te lui bent om iets te beheersen, of er geen middelen voor vrij wilt maken, dan verbied je het toch gewoon. En het werkt ook nog contraproductief. Kijk maar naar de Amerikaanse drooglegging en roken was nooit zo leuk als toen op het schoolplein waar het niet mocht en leraren ijverig speurend rondliepen.

Ik zeg alleen maar dat aangetoond is dat alcohol schadelijk is voor de ontwikkeling van je hersenen en dat het goed is dat de regering hierin zijn verantwoordelijkheid neemt. Wat is de minimum leeftijd in Amerika als het gaat om het mogen kopen/gebruiken van drank ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1104 Gepost op: 22 november 2013, 11:55:04 »
Mijn "droom-auto's" waren eigenlijk vrij realistisch.

Van de 3 favorieten in mijn lijstje heb ik er 2 mogen hebben, aan de derde ben ik nooit toegekomen.

Citroën CX 25 GTi Automatique.





Audi A8D2 3.7 V8 automaat. Met Gullideckels  :yeah:




En ooit nog eens willen aanschaffen maar dat gaat nooit meer gebeuren: Jaguar XJ-S oude type.




En mijn laatste auto waar ik maar 2000 km mee heb gereden: Audi A4B5 avant 2.4 V6 automaat.

« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:57:33 door KT88 »
- audiodidact -

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1105 Gepost op: 22 november 2013, 12:10:16 »
Jaguar XJS   Prachtige auto en dan het liefst met de twaalf cilinder motor.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bearwil

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 22
  • Geloof is een gebed zonder einde
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1106 Gepost op: 22 november 2013, 12:26:48 »
Inderdaad, prachtauto, maar je moet ongeveer je hele aankoopbedrag als reserve hebben voor het onderhoud, want hij is zelfs voor de Jaguarbegrippen van dik 20 jaar geleden behoorlijk onbetrouwbaar.

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1107 Gepost op: 22 november 2013, 13:02:39 »
Inderdaad, prachtauto, maar je moet ongeveer je hele aankoopbedrag als reserve hebben voor het onderhoud, want hij is zelfs voor de Jaguarbegrippen van dik 20 jaar geleden behoorlijk onbetrouwbaar.

Ja, die onbetrouwbaarheid was fabrieksaf al reeds ingebouwd.

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 359
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1108 Gepost op: 23 november 2013, 21:46:41 »
Maar hij is wel schitterend, en dat is ook wat waard ;)

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1109 Gepost op: 25 november 2013, 11:25:20 »
Pas 2de hands gescoord, voor als in de lente de hardtop er weer vanaf gaat..