Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966286 keer)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1050 Gepost op: 20 november 2013, 00:22:46 »
Komend weekend maar eens de moersleutel hanteren om de wintersloffen te monteren.

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1051 Gepost op: 20 november 2013, 09:03:37 »
Dat klusje heb ik vorige week al gedaan.

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1052 Gepost op: 20 november 2013, 20:52:13 »
Vakantiekiekje van afgelopen zomer..., toen de dagen nog behagelijk warm en zonnig waren. Ben nog iedere dag blij dat ik hierin mag rijden. Alles wat je kan wensen zit er op, in of aan.


dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1053 Gepost op: 20 november 2013, 20:55:55 »
Deftige kleur ook.

Hier vandaag een achttal bougies, een luchtfilter en een carter ontluchtingsslang binnen gekregen. Als ik tijd en zin heb van het weekend maar eens gaan sleutelen.

Groet,
Jacco

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1054 Gepost op: 20 november 2013, 21:25:29 »
Deftige kleur ook.

Hier vandaag een achttal bougies, een luchtfilter en een carter ontluchtingsslang binnen gekregen. Als ik tijd en zin heb van het weekend maar eens gaan sleutelen.

Groet,
Jacco


Is mij niet helemaal duidelijk waarom 8 bougies als je er maar 4 nodig hebt, of zijn de overige voor de reserve?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1055 Gepost op: 20 november 2013, 21:34:23 »
Dat is om verzendkosten te drukken. Wel heel optimistisch van me om er nog twee keer 17500 km tegenaan te gooien, maar okay  ;D Ze zijn 2,50 per stuk en zijn hier lokaal wel te bestellen (moet ik naar Tholen), maar dan moet ik ze eerst afrekenen en daarna pas gaan ze bestellen.

Er zitten net nieuwe in, maar die vertrouw ik niet. Het zijn een van de geijkte vervangers van Bosch, met interne weerstand en van het H8 type. Die zijn volgens mij voor een ander type motor en tot 160 km/h. Ik vond het al vreemd toen ik de doosjes zag, maar ik dacht dat het wel zou meevallen. Na een back fire op de snelweg denk ik toch dat ik beter mijn eerste keus kan monteren, de (doorontwikkelde) originele bougies van bv Beru. Daar had ik nooit problemen mee.

Het luchtfilter zit er nu 30k in, maar kan nog makkelijk een paar extra 1000-den km's mee. Die staat in het onderhoudschema nu voor 40k op het programma.

Groet,
Jacco

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1056 Gepost op: 20 november 2013, 21:47:07 »
Dat is om verzendkosten te drukken. Wel heel optimistisch van me om er nog twee keer 17500 km tegenaan te gooien, maar okay  ;D Ze zijn 2,50 per stuk en zijn hier lokaal wel te bestellen (moet ik naar Tholen), maar dan moet ik ze eerst afrekenen en daarna pas gaan ze bestellen.

Er zitten net nieuwe in, maar die vertrouw ik niet. Het zijn een van de geijkte vervangers van Bosch, met interne weerstand en van het H8 type. Die zijn volgens mij voor een ander type motor en tot 160 km/h. Ik vond het al vreemd toen ik de doosjes zag, maar ik dacht dat het wel zou meevallen. Na een back fire op de snelweg denk ik toch dat ik beter mijn eerste keus kan monteren, de (doorontwikkelde) originele bougies van bv Beru. Daar had ik nooit problemen mee.

Het luchtfilter zit er nu 30k in, maar kan nog makkelijk een paar extra 1000-den km's mee. Die staat in het onderhoudschema nu voor 40k op het programma.

Groet,
Jacco

Dat heb je goed bekeken met de bougies van beru,en pas ook op met de rest zoals de verdelerkap etc alles origineel houden.
Het beste is dat je op een mercedesforum gaat kijken,want een mercedesdealer met zijn monteurs weten heel weinig meer over die modellen van weleer.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1057 Gepost op: 20 november 2013, 21:51:20 »
De kennis zit wat meer "verstopt" inderdaad. Maar goed, we komen er wel. Soms moet je experimenteren met de onderdelen die momenteel aangeboden worden om erachter te komen wat goed werkt en niet.

Groet,
Jacco

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1058 Gepost op: 20 november 2013, 21:57:04 »
Vakantiekiekje van afgelopen zomer..., toen de dagen nog behagelijk warm en zonnig waren. Ben nog iedere dag blij dat ik hierin mag rijden. Alles wat je kan wensen zit er op, in of aan.



Mooie Omega, de laatste generatie. Lange tijd, in mijn ogen althans, de laatste Opel geweest, die echt mooi was. Heerlijke auto om mee te rijden, an gewoon alles aan boord wat autorijden prettig maakt. Meer heb je niet nodig.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1059 Gepost op: 20 november 2013, 23:03:35 »
Vakantiekiekje van afgelopen zomer..., toen de dagen nog behagelijk warm en zonnig waren. Ben nog iedere dag blij dat ik hierin mag rijden. Alles wat je kan wensen zit er op, in of aan.



Sjiek hoor!

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1060 Gepost op: 21 november 2013, 06:30:47 »
Vakantiekiekje van afgelopen zomer..., toen de dagen nog behagelijk warm en zonnig waren. Ben nog iedere dag blij dat ik hierin mag rijden. Alles wat je kan wensen zit er op, in of aan.



Mooie Omega, de laatste generatie. Lange tijd, in mijn ogen althans, de laatste Opel geweest, die echt mooi was. Heerlijke auto om mee te rijden, an gewoon alles aan boord wat autorijden prettig maakt. Meer heb je niet nodig.

dat is een fraaie bak jongen , wees er zuinig op .
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1061 Gepost op: 21 november 2013, 17:45:57 »

De laatste opel die ik had was een admiraal,ben er mee in de sloot beland,en gelukkig geen boom.Anders hadden de forumleden hiero ook nooit van mijn expertische inzake hi fi kunnen genieten.
En die opel was wel de allerlaatste opel,hij had toen het rijgedrag van een amerikaan,dus rechtuit op de autobaan gaat alles goed,maar niet te vergelijken met een bmw of Mercedes in de bochten.
Ik heb het wel over damals.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1062 Gepost op: 21 november 2013, 18:50:36 »

De laatste opel die ik had was een admiraal,ben er mee in de sloot beland,en gelukkig geen boom.Anders hadden de forumleden hiero ook nooit van mijn expertische inzake hi fi kunnen genieten.

 ;D

Was dat soms op een vrijdag, Bram?

Citaat
En die opel was wel de allerlaatste opel,hij had toen het rijgedrag van een amerikaan,dus rechtuit op de autobaan gaat alles goed,maar niet te vergelijken met een bmw of Mercedes in de bochten.
Ik heb het wel over damals.

Klopt wel, het waren slagschepen. Jij had de V8 zeker?
Ik heb ooit een Commodore gehad, het kleinere zusje van de Admiral met een 6-in-lijn.
Fijne motor maar een dweil op de weg.
- audiodidact -

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1063 Gepost op: 21 november 2013, 20:43:57 »

Klopt allemaal KT88,het was op een vrijdag. Ik kwam vanuit frankfurt naar huis,en voor ahaus vloog ik uit de bocht.
Maar het lag niet aan de alcohol,want de deutsche politzei was nadien erbij,en was in en uit de auto aan het ruiken naar verdachte luchtjes,hoefde ook geen vingertje te vervolgen met mijn ogen,en de promilage van alcohol achter het stuur was damals veel hoger dan anno nu.
Maar het klopt het was wel op naam een car uit Germany,maar de rest was usa.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #1064 Gepost op: 21 november 2013, 20:46:54 »

Klopt allemaal KT88,het was op een vrijdag. Ik kwam vanuit frankfurt naar huis,en voor ahaus vloog ik uit de bocht.
Maar het lag niet aan de alcohol,want de deutsche politzei was nadien erbij,en was in en uit de auto aan het ruiken naar verdachte luchtjes,hoefde ook geen vingertje te vervolgen met mijn ogen,en de promilage van alcohol achter het stuur was damals veel hoger dan anno nu.
Maar het klopt het was wel op naam een car uit Germany,maar de rest was usa.

Wat is dit nou voor kwatsverhaal, met andere woorden je had meer gezopen dan nu toegestaan?
Waarom haal je de alcohol erbij?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200