Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966185 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #915 Gepost op: 03 september 2013, 21:28:34 »
Overigens: vandaag de 165000 km grens bereikt.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision (Desire Z).

Ding moet toch wel vier ton lopen?
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #916 Gepost op: 03 september 2013, 21:34:47 »
Makkelijk. 5 ton is ook al ter sprake gekomen. Heb dus nog aardig wat kilometers voor de boeg  ;D

Groet,
Jacco

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #917 Gepost op: 04 september 2013, 09:18:01 »
Makkelijk. 5 ton is ook al ter sprake gekomen. Heb dus nog aardig wat kilometers voor de boeg  ;D

Groet,
Jacco
Toch ben ik bang dat je je voor de 5 ton is behaald zult moeten mengen in de strijd tussen staal, zuurstof en vocht. Vooral rond de wielkasten. En dat vind ik zo jammer, dat het motorblok de carrosserie ver overleefd...

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #918 Gepost op: 04 september 2013, 09:46:09 »
Oh ja, die strijd ben ik inmiddels aan het voorbereiden. Mij zullen ze (die ijzer-, zuurstof-  en watermoleculen) niet zomaar verrassen.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #919 Gepost op: 04 september 2013, 20:37:53 »
Oh ja, die strijd ben ik inmiddels aan het voorbereiden. Mij zullen ze (die ijzer-, zuurstof-  en watermoleculen) niet zomaar verrassen.

Groet,
Jacco

Spuitbussen ML?
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #920 Gepost op: 04 september 2013, 21:13:15 »
Die afkorting ken ik niet  ??? Maar ik heb een folder met daarin het wonderbaarlijke product Ceducci C100.

Groet,
Jacco

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #921 Gepost op: 04 september 2013, 21:18:39 »
Die afkorting ken ik niet  ??? Maar ik heb een folder met daarin het wonderbaarlijke product Ceducci C100.

Groet,
Jacco
Klinkt Italiaans. Maar ja, die Italianen hebben een lange geschiedenis met roestige auto's. De Alfasud van weleer roestte al op de folder  ;D ;D
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #922 Gepost op: 04 september 2013, 21:52:25 »
Die afkorting ken ik niet  ??? Maar ik heb een folder met daarin het wonderbaarlijke product Ceducci C100.

Groet,
Jacco

ML is zo'n beetje het oudste (wasachtige) anti-roest product van Valvoline voor holle ruimtes. Daar krijg je dan een slangetje met een sproeikop bij. Spul is zo dun als water als het uit de bus komt en droogt wasachtig op.

Daar doe ik al jaren allerlei auto's mee, en ook de Mustang uit '66 staat er nog als nieuw bij.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #923 Gepost op: 04 september 2013, 21:55:29 »
Goed idee, is wellicht prima om hier in de schuur te hebben. Gaat dat er met het (machinaal) autowassen niet af?

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #924 Gepost op: 04 september 2013, 22:18:12 »
Die afkorting ken ik niet  ??? Maar ik heb een folder met daarin het wonderbaarlijke product Ceducci C100.

Groet,
Jacco

ML is zo'n beetje het oudste (wasachtige) anti-roest product van Valvoline voor holle ruimtes. Daar krijg je dan een slangetje met een sproeikop bij. Spul is zo dun als water als het uit de bus komt en droogt wasachtig op.

Daar doe ik al jaren allerlei auto's mee, en ook de Mustang uit '66 staat er nog als nieuw bij.
Gaatjes boren en de holle ruimtes vol laten lopen met afgelopen olie, afdoppen, enige tijd in laten trekken en daarna de overtollige olie weg laten lopen en goed uit laten lekken. Als de zaak is uitgelekt kun je de boorgaatjes weer afdoppen.
Het is een vies klusje, maar de bescherming tegen roest is daarna optimaal en je kunt er  voor een onbeperkte tijd mee voor uit



dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #925 Gepost op: 04 september 2013, 22:20:19 »
Okay  ;D Een kwestie van een brug huren en aan de slag.

Groet,
Jacco

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #926 Gepost op: 05 september 2013, 10:35:57 »
En zeker 1 x per jaar de auto checken op ongerechtigheden en beschadigingen aan de bodem, enz. Dan ben je op tijd met bijwerken. Het leifst 2 x. een keertje na de zomer, een keertje na de winter (mits je doorrijdt uiteraard)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #927 Gepost op: 05 september 2013, 11:29:55 »
Die afkorting ken ik niet  ??? Maar ik heb een folder met daarin het wonderbaarlijke product Ceducci C100.

Groet,
Jacco

ML is zo'n beetje het oudste (wasachtige) anti-roest product van Valvoline voor holle ruimtes. Daar krijg je dan een slangetje met een sproeikop bij. Spul is zo dun als water als het uit de bus komt en droogt wasachtig op.

Daar doe ik al jaren allerlei auto's mee, en ook de Mustang uit '66 staat er nog als nieuw bij.
Gaatjes boren en de holle ruimtes vol laten lopen met afgelopen olie, afdoppen, enige tijd in laten trekken en daarna de overtollige olie weg laten lopen en goed uit laten lekken. Als de zaak is uitgelekt kun je de boorgaatjes weer afdoppen.
Het is een vies klusje, maar de bescherming tegen roest is daarna optimaal en je kunt er  voor een onbeperkte tijd mee voor uit

Toch denk ik dat ML een betere bescherming biedt dan olie: eerst kruipt het tussen alle naden als het zo dun is en vervolgens dicht het de naden af met een wasachtige substantie zodat er geen vocht meer tussen kan zitten.

De olie-methode deed ik vroeger ook, maar is géén permanente oplossing en moet je minstens 1x per jaar herhalen. Door het vocht van regen bijv. spoelt de olie er toch weer tussenuit. Daarnaast trekt de olie vuil aan wat ook niet altijd gewenst is. Het is waarschijnlijk wel de goedkoopste oplossing..
« Laatst bewerkt op: 05 september 2013, 16:58:37 door Ando »
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #928 Gepost op: 05 september 2013, 16:51:33 »
Goed idee, is wellicht prima om hier in de schuur te hebben. Gaat dat er met het (machinaal) autowassen niet af?

Groet,
Jacco

Het is bedoeld voor binnen in de holle ruimtes. Daar zal misschien wat vocht in komen maar wordt niets gewassen... Plaatsen waar plaatdelen op elkaar zijn gelast of om zijn gefelst zijn de zwakke punten. Als die netjes zijn afgedicht met een roestwerende was kan er geen vocht meer tussen komen en voorkom je een hoop problemen.

ML verkopen ze overigens zo bij de Karwei bouwmarkt:




Daarna wel even controleren of alle afwateringsgaatjes nog open zijn!

Voor de bodem moet je wel ander spul hebben, iets van underbodycoating, hebben ze ook van Valvoline.
« Laatst bewerkt op: 05 september 2013, 16:58:10 door Ando »
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #929 Gepost op: 05 september 2013, 20:50:16 »
Dank u voor de info! Hier in Steenbergen hebben we ook een Karwei dus daar binnenkort eens langs.

Groet,
Jacco