Jazeker! Een nieuwe set Beru kabels gemonteerd, het blok waar ik zo bij kon schoongemaakt (ik werk liever niet in een vette, plakkerige zooi) en de thermostaat vervangen. Die laatste kon ik voor ruim 8 euro ergens scoren dus die heb ik meteen mee laten komen. Zelfs bij een kort ritje van een paar minuten zit ie bijna op bedrijfstemperatuur, iets wat ik normaal nooit kon bereiken in die korte tijd. In de afgelopen winter werd de koelvloeistof niet warmer dan 60 graden en met de oude thermostaat in het huidige weer iets van 70 a 75. Heb er nu eentje in zitten die bij 87 graden schakelt (bi-metaal) ipv 80, maar dit zou volgens de kenners geen kwaad kunnen. Bovendien gunstig voor het brandstofverbruik.
Bougies vonken als een tierelier en het beest trekt weer zoals ie moet doen. Net geen 200Nm en 130pk volgens het boekje (zal ie wel niet meer halen, schat ik zin). Olie bijgevuld en morgen niet vergeten SP11 koelmiddel bijvullen. Daar is een beetje van verloren gegaan tijdens het demonteren van het thermostaathuis.
Groet,
Jacco