Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966359 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #420 Gepost op: 26 maart 2013, 19:41:43 »
Tsja, met mijn Alfa zat ik op 6600 euro voor 100k km in 3 jaar en ik heb momenteel 725 euro voor 33k km in 1 jaar voor mijn brute Benz. Daar heb je waarschijnlijk niet zo veel aan, maar toch.

Groet,
Jacco

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #421 Gepost op: 26 maart 2013, 20:33:57 »
- Distributieriem bij een 16V om de 60.000 km a 350 euro per set = 700

De mijne uit 2005 met ook een 1600 16V hoefde pas na anderhalve ton.
Dat is afhankelijk van het type 1600.  Vraag het maar eens na.   ;)

Zou zo maar kunnen dat het bij deze anders is moet ik even nagaan. Waar het om gaat is dat ze via sociaal plan een berekening hebben toegepast waarmee ik omgerekend 0,09 ct km vergoeding krijg. Ik weet niet welke criteria ze daar voor hebben gebruikt. Is dit bijv. een een uur reistijd, nou daar zetten we een vergoeding tegenover met een natte vingerwerk of hebben ze het daadwerkelijk berekend zoals ik dat nu aan het doen ben.   Heb de ook afgelopen tijd behoorlijk wat kosten gemaakt en dit bespreekbaar gemaakt bij mijn leidinggevende. Mijn mening is dat ikzelf teveel moet bijleggen en zij kunnen dit deels compenseren door 0,19 ct de km uit te betalen. Zoals ANWB het voor rekent kost mijn Astra 695 euro in de maand waarvan ik 235 euro terug krijg van mijn werkgever terwijl deze E 404,- belastingvrij mag uitkeren. Maar voordat ze daar in mee willen gaan hebben ze wel een gefundeerde onderbouwing nodig, (die ik waarschijnlijk wel kan geven) echter deze wil ik dan wel helemaal aftimmeren op een reële basis.

Kortom ben nu een berekening aan het maken  van de doorsnee kosten die voor ieder logisch en acceptabel zijn. Moet de auto 4 keer laten keuren dat kost 20 euro per keer x 4 = 80 euro, buiten mijn beurten om moet ik 1 liter olie per 10.000 km toevoegen = 150 euro op een ton, per interval 25000 km staat mijn auto 8 uur in de garage waarvan de monteur 50 euro ex btw per uur staat = 32x50x21%=1936euro op basis van een ton km. Bij de sites als ANWB spreken ze naar mijn mening teveel over onvoorziene posten die wel te voorzien zijn.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #422 Gepost op: 26 maart 2013, 23:07:39 »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #423 Gepost op: 26 maart 2013, 23:44:56 »
Kortom ben nu een berekening aan het maken  van de doorsnee kosten die voor ieder logisch en acceptabel zijn. Moet de auto 4 keer laten keuren dat kost 20 euro per keer x 4 = 80 euro, buiten mijn beurten om moet ik 1 liter olie per 10.000 km toevoegen = 150 euro op een ton, per interval 25000 km staat mijn auto 8 uur in de garage waarvan de monteur 50 euro ex btw per uur staat = 32x50x21%=1936euro op basis van een ton km. Bij de sites als ANWB spreken ze naar mijn mening teveel over onvoorziene posten die wel te voorzien zijn.

Waarschijnlijk onder de noemer "onvoorzien" daar financiëel behoorlijk variabel, dus feitelijk worden dan de kosten genoemd welke daadwerkelijk bekend (vermoed ik).

Daar dit een deel van het geheel is, ben ik benieuwd naar je totale berekening.

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #424 Gepost op: 26 maart 2013, 23:53:43 »
Een keer gehad met een Manta. Zelfde probleem. Sleutel ging er wel in, maar stuur kwa,m niet mer van slot en dus ook niet starten. Ik heb toen op de sleutel wat WD40 gespoten, en de sleutel een paar keer in het slot gestoken en er weer uit. Toen het even laten rusten en toen......het deed het weer.  Je kan ook slotspray gebruiken. Het euvel duidt volgens mij wel op een versleten rakend contactslot.
Nog even hierop terug komen. Ben dus de dag erop naar de plaatselijke Mercedes helden geweest (Autocenter EPS) en die hadden nog een nieuw contactslot op voorraad. Er is mij toen nadrukkelijk op het hart gedrukt dat WD40, contactspray, slotspray of wat dan ook niet verstandig is icm contactsloten (alleen als laatste redmiddel, maar dan ben je eigenlijk al te laat). Daar zit iets van grafiet of iets anders droogsmerends en als je daar met vloeistoffen gaat werken is het einde verhaal. Het is de bedoeling dat daar niets in gaat of hooguit iets van grafietpoeder. Ik heb het contactslot-vervang-interval dan ook gesteld op 27 jaar  ;D

De plaatselijke MB held heeft mij overigens wel laten zien waar WD40 wel voor gebruikt kan worden: volspuiten van het mechanisme rondom de versnellingspook. Schakelt nu als een veertje en ik kan hem in zijn achteruit zetten met mijn pink.

Groet,
Jacco

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #425 Gepost op: 29 maart 2013, 08:41:38 »
Vanochtend vroeg (6:00) de Audi Cabriolet eens op de 160 gehad. Jee, daar merk je echt niks van. Het lijkt wel alsof je 100 rijdt  ;D

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #426 Gepost op: 29 maart 2013, 10:14:48 »
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #427 Gepost op: 29 maart 2013, 10:22:00 »

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #428 Gepost op: 29 maart 2013, 10:28:03 »
A glimpse of the new WRX?

Cool...

Waar kan ik er een reserveren?!  :yeah: :yeah: :yeah:

Eindelijk wordt het een mooie auto.  ;D

idd het type met die "ellipsvormige" lijnen met name in de koplampen was qua design niet te pruimen, deze ben ik dan wel weer over te spreken
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #429 Gepost op: 29 maart 2013, 10:30:42 »
A glimpse of the new WRX?

Cool...

Waar kan ik er een reserveren?!  :yeah: :yeah: :yeah:

Eindelijk wordt het een mooie auto.  ;D

idd het type met die "ellipsvormige" lijnen met name in de koplampen was qua design niet te pruimen, deze ben ik dan wel weer over te spreken

+1!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #430 Gepost op: 31 maart 2013, 20:45:23 »
Vandaag na 6 maanden de Monza weer eens naar buiten gelaten. In ene keer "BROEM" bij het starten  ;D Daarna de bandjes weer mooi op spanning gebracht, en even 60 km gereden. Lekker eerst warm gereden over de B-weggetjes bij mij in de polder, daarna getankt met vers sap, en toen naar de snelweg en even op de 150 gehad voor een minuutje of 10. Ach, wat rijdt dat ding toch geweldig. Die 6 pitter zoemt zo mooi als tie op de 3000 toeren zit.

Terug thuis de Kadett de garage ingereden, en nu bezig met de auto een beurt aan het geven. Nieuwe olie, filters, bougietjes, enz.

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #431 Gepost op: 31 maart 2013, 22:11:18 »
Er moet hier echt nog een keer een B of C Ascona komen...

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #432 Gepost op: 01 april 2013, 22:55:22 »
Kortom ben nu een berekening aan het maken  van de doorsnee kosten die voor ieder logisch en acceptabel zijn. Moet de auto 4 keer laten keuren dat kost 20 euro per keer x 4 = 80 euro, buiten mijn beurten om moet ik 1 liter olie per 10.000 km toevoegen = 150 euro op een ton, per interval 25000 km staat mijn auto 8 uur in de garage waarvan de monteur 50 euro ex btw per uur staat = 32x50x21%=1936euro op basis van een ton km. Bij de sites als ANWB spreken ze naar mijn mening teveel over onvoorziene posten die wel te voorzien zijn.

Waarschijnlijk onder de noemer "onvoorzien" daar financiëel behoorlijk variabel, dus feitelijk worden dan de kosten genoemd welke daadwerkelijk bekend (vermoed ik).

Daar dit een deel van het geheel is, ben ik benieuwd naar je totale berekening.

Groet, Mark :)

Heb de gegevens van de ANWB aangehouden en dan is het nog schrikbarend genoeg. M'n berekeningen komen aardig overeen met die van de ANWB maar dan moet er niks geks gebeuren. Waar het daadwerkelijk op neer komt is dat ik over een periode van 4 jaar - 9 maanden moet werken om de boel te financieren. Dat is de consequentie voor mij aangaande recessie  :-\
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #433 Gepost op: 05 april 2013, 13:08:13 »
Er moet hier echt nog een keer een B of C Ascona komen...

Voor een C-tje is nu wel de tijd om een mooi exemplaar op de kop te tikken. Na een vrij lange tijd in de verdomhoek te hebben gezeten (net zoals mijn Kadettje trouwens), zie ik nu een stijgende lijn in de vraagprijzen, hetgeen getuigd van een toenemende populariteit. De eerste voorwielaandrijvers krijgen zo langzamerhand hun plaatsje in de Opel scene.

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #434 Gepost op: 05 april 2013, 21:58:31 »
Hmm, dan zal ik waarschijnlijk te laat zijn.
Heb nu een bijzonder trouwe Seat, die gaat niet weg tenzij 'ie 't opgeeft.