Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966329 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3765 Gepost op: 16 juli 2019, 15:59:19 »
Goed om te lezen John.

 Toppie! Toppie!

Marcel
Ik hoop dat er een goede oplossing kont om de Italiaanse dame op de weg te krijgen en dat de Franse dame weer een jaartje  Toppie! krijgt van de garage.

Marcel
De Franse dame is weer voor een jaar goedgekeurd, goede auto was het commentaar van mijn garagehouder.

 Good Posting

Dank jullie mannen  :)

De mijne mag over 2 weken weer met 2.5 K op de teller.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3766 Gepost op: 16 juli 2019, 21:16:45 »
Dat is een dappere km stand Gerwin.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3767 Gepost op: 16 juli 2019, 21:48:57 »
Dat is een dappere km stand Gerwin.

Mooi he? Vind dat soort dingen helemaal geweldig...
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3768 Gepost op: 17 juli 2019, 10:24:19 »
2.5 K   250.000 gereden kilometers?

Da's ruim 6 x de evenaar rond.

Die van mij is net op de 1,5 x de evenaar rond.  Hoeft ook pas volgend jaar voor het eerst voor de AaPeKa.
Als ze dan toch een probleem vinden hebben ze bij Renault een uitdaging om me te kalmeren.
Het onderhoud wordt op de juiste kilometerstanden en tijden door Renault zelf uitgevoerd.
Hij is ook al wel twee keer geweest.   ;D

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3769 Gepost op: 17 juli 2019, 11:51:43 »
Mijn vorige auto een Toyota Carina uit 1994 had, toen ik hem in 2017 inruilde, slechts 240.000 kilometer gereden. Ik kocht deze auto in 2005 voor € 3750,00 met zo'n 90.000 kilometer op de teller en in al de jaren dat ik hem heb gereden had ik zo'n € 1000,00 aan onkosten.

De Kia Soul bevalt goed en wel m.n. vanwege mijn lengte. Ik heb nu zat ruimte boven mijn hoofd en ik hoef de rugleuning ook niet meer naar achteren te laten overhellen. Ook grote passagiers hebben achterin veel been en hoofdruimte. In Nederland zie je de Soul niet zo vaak voorbij komen, maar in Amerika schijnt de Kia Soul ruim vertegenwoordigd te zijn. Er rijden ook veel zogenaamde "customized" Kia Soul's rond. (zie voorbeeld op de onderste afbeelding). De Kia Soul werd overigens ontworpen in Californië



« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 12:49:09 door Audiofreak »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3770 Gepost op: 17 juli 2019, 12:14:43 »
De 5 deurs Kia Picanto GT line, die mijn vrouw in november 2017 aanschafte heeft nu bijna 4800 kilometer op de teller. Deze Kia Picanto heeft zo ongeveer alle features die je kunt bedenken zoals verwarmd stuur, verwarmde zittingen, achteruitrijcamera, navigatie, start/stop systeem, sportstoelen, sportvelgen, etc., etc.

« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 12:22:52 door Audiofreak »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3771 Gepost op: 17 juli 2019, 18:26:31 »
Gaaf bakje Jan!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3772 Gepost op: 17 juli 2019, 19:12:08 »
Gaaf bakje Jan!
Ja, dat vonden wij ook toen we hem in de showroom zagen staan ! ;D

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3773 Gepost op: 19 juli 2019, 05:44:55 »
Twee dagen op en neer naar Zuid-Limburg geweest en dan is de optelsom dat er veel kneuzen een stuur in handen hebben.   :o
Op herhaling sturen of van de weg halen.

Verder genoten van het rijcomfort. 



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3774 Gepost op: 19 juli 2019, 11:24:55 »
Het behalen van het rijbewijs is echt alleen maar een vergunning om met een voertuig de openbare weg op te mogen.
Jammer genoeg is het al geruime tijd geen bewijs meer van rijvaardigheid.

Overigens zie ik ook bij mensen die het rijbewijs al geruime tijd zouden kunnen hebben de onkunde bij rijbewijs starter over gaan in rij hufterigheid.
Het valt me op dat heel veel auto's geen bediening meer lijken te hebben van de richtingaanwijzers.
Bij het snelheid minderen en ruim op tijd richting aangeven en vervolgens rechts af slaan wordt vaak nog net de achterkant van je auto niet geramd.
Ondanks dat het best een flinke boete oplevert zie ik nog regelmatig bestuurders met de telefoon in de hand.

Waar ik op de snelweg helemaal naar van wordt zijn die klungels die je met veel bravoure inhalen voor je gaan rijden en dan hun snelheid verminderen.
Ik probeer zo veel mogelijk op de snelheidsregelaar te rijden en mijn snelheid is daarom zeer constant.
Mijn bolide heeft geen adaptieve snelheidsregelaar dus ik loop dan in op mijn steeds langzamer rijdende nieuwe voorganger.
Als er ruimte is ga ik er voorbij, en vervolgens haalt die l*l of k*t me weer in en begint het verhaal weer opnieuw.

Zo heb ik nog vele voorbeelden maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien.  Ik denk dat de meesten hier ook genoeg gedoe onderweg meemaken en een aantal zullen ook bij de groep gedoe veroorzakers horen  :evil:

Gelukkig zijn er ook kundige chauffeurs die mijn foutjes weten te "corrigeren" .  Ook ik ben geen perfect chauffeur maar ik denk wel dat ik aardig bekwaam ben op de weg.
Ik heb nu ongeveer 35 jaar een rijbewijs en heel heel veel kilometers ervaring en slechts 1 deukje door mijn toedoen en een flinke deuk (total los) door toedoen van een ander gehad.

Mensen rij bewust en voorzichtig en je bent niet alleen op de weg.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3775 Gepost op: 19 juli 2019, 11:29:16 »
Een collega van me heeft 3 weken terug een Kia Picanto gekocht van 2008.  Is er eentje met al wat jaren ervaring maar ziet en voelt nog als een redelijk nieuwe.
De familie is er zeer mee in hun nopjes. 
Ze hebben er inmiddels meer schik mee dan met hun oude Peugeot 207 SW.  Die begon steeds meer klassieke Franse auto probleempjes te krijgen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3776 Gepost op: 19 juli 2019, 12:38:47 »
Een collega van me heeft 3 weken terug een Kia Picanto gekocht van 2008.  Is er eentje met al wat jaren ervaring maar ziet en voelt nog als een redelijk nieuwe.
De familie is er zeer mee in hun nopjes. 
Ze hebben er inmiddels meer schik mee dan met hun oude Peugeot 207 SW.  Die begon steeds meer klassieke Franse auto probleempjes te krijgen.

Marcel
De Kia Picanto is een hele betrouwbare auto en heeft voor zijn afmetingen toch nog redelijk wat ruimte binnenin. De Kia van mijn vrouw zit nu in het tweede jaar van de zeven jaar garantie. Het zijn op zich ook best leuke auto's om te zien. De Kia Picanto uit 2008 heeft trouwens een compleet ander model dan de Kia Picanto anno 2019.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3777 Gepost op: 19 juli 2019, 15:18:58 »
Er zit ook wel elf jaar tussen.  :o

Model 2008 hebben wij ook gehad.  Onverwoestbaar motortje maar met erg weinig pit.
Verder erg betrouwbaar en keurig netjes afgewerkt, met een kleurstelling waar andere oosterlingen en Europeanen destijds een voorbeeld aan konden nemen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3778 Gepost op: 19 juli 2019, 20:22:34 »
Dat is een dappere km stand Gerwin.

Mooi he? Vind dat soort dingen helemaal geweldig...

2 jaar geleden de motor geheel laten reinigen en hij loopt als een zonnetje. Af en toe een liter olie erbij en gaan maar weer... zeer fijne auto al zeg ik het zelf.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #3779 Gepost op: 19 juli 2019, 20:31:50 »
zeer fijne auto al zeg ik het zelf.
Toppie!  Ik heb 'm ook gehad.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.