Ja, toch gewoon rond de 1:16 a 1:17. Dat wat ik ook haal met de Agila. Is gewoon een kwestie van massa en de versnelling daarvan. Wil je dat verbeteren, zul je moeten recupereren a la hybride. Eventueel icm een wat hoger rendement verbranding. Hebben die jongens van Toyota toch gewoon gelijk.
Volgens mij worden we al jaren voor de gek gehouden door de autofabrikanten.
Groet, Jacco
Ja dat is een ding wat zeker is.
Ik denk dat het met enkel een verbrandingsmotor ook niet veel zuiniger kan.
Met een hoge druk turbo op een piepklein motortje komen ook andere problemen om de hoek kijken.
Mechanische en thermische belasting is wel een probleempje denk ik bij de downsized engine.
Het blokje in mijn Clio komt op 100,12 pk per liter inhoud.
Er zijn al 1 liter 3 cilinders met 120 tot 130 pk per liter inhoud.
Mijn eerste auto met een beetje motor had ongeveer 45 pk per liter inhoud.
Nou schijnt de Tce 90 motor van Renault aardig probleemloos te zijn.
Geen idee bij welke kilometerstand ze het toch gaan opgeven.
Ik hoop er niet achter te komen. Bij 90.000 , ongeveer , zijn we weer bij het inruil moment aangekomen.
Maar maakt allemaal niet uit.
Ik kan heerlijk genieten van mijn obsessie met deze auto en er ook nog rijplezier bij hebben.
Marcel