Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966237 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2700 Gepost op: 29 november 2017, 06:09:10 »
In mijn Clio zit ook zo'n vreemde mogelijkheid.
Je kunt kiezen of je via de luidsprekers de sound kunt horen van een Clio V6  of een Alpina en zelfs een motorfiets.
Ik heb er even keer mee gespeeld.  Eeeeehhhhh dat is iets wat ze er van mij gerust af hadden mogen laten.

De 3 pitter turbo klinkt van zichzelf al lekker genoeg.
Ja, de Tce90 heeft een aangename klank met accelereren en is op snelheid heerlijk stil.

Ik hoor ook wel eens 3 pittertjes lopen en dat doet me dan aan een pruttelende tractor denken.
Dat hebben ze bij Renault beter voor elkaar.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2701 Gepost op: 29 november 2017, 11:00:00 »
Dat is inderdaad een suffe feature! In het R-link2 systeem is het in ieder geval verwijderd, want in onze Captur zit het niet.
Daarnaast vind ik de hele tendens om artificieel motorgeluid via de audio installatie af te spelen ter 'bevordering' van de ervaring ronduit sneu. Veel merken maken zich er inmiddels schuldig aan, VW met de Golf en Passat GTE, Audi met V6 en V8 diesels en BMW met diverse 4 cilinder benzine en diesel modellen.  :braak:
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2702 Gepost op: 29 november 2017, 11:04:46 »
Volgens mij doet Ford ook nog iets met een membraan op het brandschot wat mee gaat resoneren op de drukpulsen van het inlaat-traject om nog een beetje spektakel in de auto te krijgen.... Alles is nep tegenwoordig...
Science is no democracy

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2703 Gepost op: 29 november 2017, 11:22:42 »
Volgens mij doet Ford ook nog iets met een membraan op het brandschot wat mee gaat resoneren op de drukpulsen van het inlaat-traject om nog een beetje spektakel in de auto te krijgen.... Alles is nep tegenwoordig...

Die was ik nog vergeten inderdaad....
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2704 Gepost op: 29 november 2017, 23:18:20 »
De Corsa diesel bouwjaar bouwjaar 2011 en 220.000 km op de teller was nog niet aan een servicebeurt en apk toe maar een duidelijk aanwezige diesel lucht deed mij besluiten eerder een afspraak bij de Opel dealer te maken. Het geen een collega met het zelfde type auto bij 168.000 overkwam gebeurde dus bij mij ook.
Twee lekkende verstuivers, wat als ik  hiermee was doorgereden een nog duurdere grap kan kunnen worden, denk aan dieselolie in het carter of een defecte turbo.
Het verhaal van de dealer en verhalen gevonden via Google kan dit al rond de 150.000 km voorkomen.
Geen goedkope grap maar het had slechter kunnen aflopen, het heeft ook met de samenstelling van de huidige brandstof te maken dus het verhaal dat een diesel probleemloos een half miljoen kilometers kan rijden blijkt dus achterhaald te zijn.
Geluk bij een ongeluk bleken de andere twee verstuivers nog aan de normen te voldoen, zijn wel gedemonteerd en gereinigd. 
Dus hopen op nog 200.000 zorgeloze km,s wat bovenstaand verhaal betreft. Heeft gelijk z,n beurt en apk gehad dus hopen op een jaar zonder te veel kosten.
Wat ik niet begrijp is dat ze niet alle 4 de verstuivers vervangen hebben. Hoe lang duurt het voordat die twee oude problemen gaan geven?
Die bleken nog goed te zijn de andere twee lekte diesel.
Zijn dus alle 4 gedemonteerd en beoordeeld een heel technisch verhaal maar heeft met de samenstelling van  de huidige brandstof te maken.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2705 Gepost op: 07 december 2017, 08:25:29 »
Dit weekend maar eens een proefritje maken.  Vol verwachting klopt mijn hart!    ;D



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2706 Gepost op: 07 december 2017, 10:24:13 »
Ziet er sterachtig uit Henk.  ;D

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2707 Gepost op: 07 december 2017, 10:59:51 »
Nice! Een 200 met achttraps bak, of gaat je toch voor een 250/350e?  ::)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2708 Gepost op: 07 december 2017, 11:06:34 »
9-traps.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2709 Gepost op: 07 december 2017, 11:30:13 »
9-traps.   ;)

De techniek is ook niet meer bij te houden! Hopelijk staat hij op winterbanden, want het weer beloofd niet veel goeds aankomend weekend. Ach, je kan dan wel de driftcapaciteiten uitvoerig aan de tand voelen  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2710 Gepost op: 07 december 2017, 11:59:20 »
Dit weekend maar eens een proefritje maken.  Vol verwachting klopt mijn hart!    ;D


Zou iets hoger zitten niet fijner voor je rug zijn ?

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2711 Gepost op: 07 december 2017, 13:11:32 »
Met de optionele luchtvering kan je prima een knielbus imiteren Jan  :P

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2712 Gepost op: 08 december 2017, 07:45:26 »
Dit weekend maar eens een proefritje maken.  Vol verwachting klopt mijn hart!    ;D


Zou iets hoger zitten niet fijner voor je rug zijn ?

Het gaat om de instap en zitmogelijkheden.  Alleen een hogere zit is niet zo belangrijk.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2713 Gepost op: 08 december 2017, 08:53:54 »
Dit weekend maar eens een proefritje maken.  Vol verwachting klopt mijn hart!    ;D


Zou iets hoger zitten niet fijner voor je rug zijn ?
Het gaat om de instap en zitmogelijkheden.  Alleen een hogere zit is niet zo belangrijk.
Het zou inderdaad wel handig zijn om een betere instap te hebben, want een lang mens kan bijna niet in de automobiel komen die je nu hebt.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2714 Gepost op: 08 december 2017, 09:10:36 »
Dit weekend maar eens een proefritje maken.  Vol verwachting klopt mijn hart!    ;D


Zou iets hoger zitten niet fijner voor je rug zijn ?
Het gaat om de instap en zitmogelijkheden.  Alleen een hogere zit is niet zo belangrijk.
Het zou inderdaad wel handig zijn om een betere instap te hebben, want een lang mens kan bijna niet in de automobiel komen die je nu hebt.

Dat klopt helemaal Jan,en dan heb jij ook nog het voordeel dat jij geen last hebt van rugpijn :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65