Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966703 keer)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2550 Gepost op: 15 oktober 2017, 11:13:22 »

Als je zo'n ster eens diep in de ogen kijkt, kun je zien wat ie eigenlijk het liefst had willen zijn.....
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2551 Gepost op: 15 oktober 2017, 15:08:54 »
 ;D

Ach, ook een manier om dat merk wat glans te geven.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2552 Gepost op: 16 oktober 2017, 20:28:13 »
Mooie zondag.....
Science is no democracy

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2553 Gepost op: 16 oktober 2017, 20:56:02 »
Mooie zondag.....
Zo! Hier staan wat pk's bij elkaar zeg!
Prachtig Ando!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2554 Gepost op: 16 oktober 2017, 20:58:18 »
Zestig deelnemers....iedereen wilde het weer nog even waarnemen.
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2555 Gepost op: 17 oktober 2017, 07:16:02 »
Leuk Ando.  Het was er de laatste dagen wel weer voor.  Wij zijn door het glooiende land van onze oosterburen en aan deze zijde van de grens gereden.  Was erg ontspannend met die prachtige herfstgeuren en kleuren.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2556 Gepost op: 17 oktober 2017, 09:15:13 »
Gisteren met mijn motormaatje een schitterende motorrit gemaakt door het glooiende heuvelland van de Kreis Kleve in het Niederrheingebiet. Tussen de middag hebben we zoals gewoonlijk weer de grillwagen van Rolands Hänchen in Rees aangedaan. Na een rustpauze zijn we met een omweg door de Liemers (Montferland) weer naar huis gereden. Al bij al toch nog een lange dag, want we vertrokken om 09.30 uur en we waren om 17.30 uur weer op het honk. Het weer was overigens optimaal geschikt voor een dergelijke motorrit.
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2017, 09:30:08 door Audiofreak »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2557 Gepost op: 17 oktober 2017, 17:29:56 »
Zit al weer twee dagen een beetje zielig naar buiten te kijken...moet gewoon werken met dat mooie weer...
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2558 Gepost op: 17 oktober 2017, 17:45:59 »
Ik heb met je te doen Ando.  Zou willen dat je iets anders ten deel viel.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2559 Gepost op: 27 oktober 2017, 14:53:27 »
De Corsa diesel bouwjaar bouwjaar 2011 en 220.000 km op de teller was nog niet aan een servicebeurt en apk toe maar een duidelijk aanwezige diesel lucht deed mij besluiten eerder een afspraak bij de Opel dealer te maken. Het geen een collega met het zelfde type auto bij 168.000 overkwam gebeurde dus bij mij ook.
Twee lekkende verstuivers, wat als ik  hiermee was doorgereden een nog duurdere grap kan kunnen worden, denk aan dieselolie in het carter of een defecte turbo.
Het verhaal van de dealer en verhalen gevonden via Google kan dit al rond de 150.000 km voorkomen.
Geen goedkope grap maar het had slechter kunnen aflopen, het heeft ook met de samenstelling van de huidige brandstof te maken dus het verhaal dat een diesel probleemloos een half miljoen kilometers kan rijden blijkt dus achterhaald te zijn.
Geluk bij een ongeluk bleken de andere twee verstuivers nog aan de normen te voldoen, zijn wel gedemonteerd en gereinigd. 
Dus hopen op nog 200.000 zorgeloze km,s wat bovenstaand verhaal betreft. Heeft gelijk z,n beurt en apk gehad dus hopen op een jaar zonder te veel kosten.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2560 Gepost op: 28 oktober 2017, 14:25:44 »
Vandaag krijgt mijn R-Link systeem in den Clio een update.
Dat wordt straks SD kaartje uit de auto in de laptop. Update downloaden naar de SD kaart.
Vervolgens met de SD kaart terug naar de auto en terugplaatsen en dan hopen dat e.e.a volgens plan verloopt.
Daarna kunnen we weer genieten van muziek en navigatie .....................of niet.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2561 Gepost op: 30 oktober 2017, 06:29:47 »
Update is gelukt.

Er zijn een paar kleine dingetjes aangepast. Sommige kleuren zijn iets anders geworden.  Sommige teksten iets groter.
Maar veel meer van belang. Alles (Radio , boordcomputer , navigatie , en diverse instellingen van de auto) werken zoals het moet.
En wat er nog meer anders is geworden gaan we de komende weken vast wel ontdekken.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2562 Gepost op: 01 november 2017, 19:08:44 »
De Corsa diesel bouwjaar bouwjaar 2011 en 220.000 km op de teller was nog niet aan een servicebeurt en apk toe maar een duidelijk aanwezige diesel lucht deed mij besluiten eerder een afspraak bij de Opel dealer te maken. Het geen een collega met het zelfde type auto bij 168.000 overkwam gebeurde dus bij mij ook.
Twee lekkende verstuivers, wat als ik  hiermee was doorgereden een nog duurdere grap kan kunnen worden, denk aan dieselolie in het carter of een defecte turbo.
Het verhaal van de dealer en verhalen gevonden via Google kan dit al rond de 150.000 km voorkomen.
Geen goedkope grap maar het had slechter kunnen aflopen, het heeft ook met de samenstelling van de huidige brandstof te maken dus het verhaal dat een diesel probleemloos een half miljoen kilometers kan rijden blijkt dus achterhaald te zijn.
Geluk bij een ongeluk bleken de andere twee verstuivers nog aan de normen te voldoen, zijn wel gedemonteerd en gereinigd. 
Dus hopen op nog 200.000 zorgeloze km,s wat bovenstaand verhaal betreft. Heeft gelijk z,n beurt en apk gehad dus hopen op een jaar zonder te veel kosten.

Op de zaak hebben wij een caddy en die had het al bij 60.000 km
Maar idd geen goedkoop grapje
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2563 Gepost op: 01 november 2017, 20:59:59 »
De Corsa diesel bouwjaar bouwjaar 2011 en 220.000 km op de teller was nog niet aan een servicebeurt en apk toe maar een duidelijk aanwezige diesel lucht deed mij besluiten eerder een afspraak bij de Opel dealer te maken. Het geen een collega met het zelfde type auto bij 168.000 overkwam gebeurde dus bij mij ook.
Twee lekkende verstuivers, wat als ik  hiermee was doorgereden een nog duurdere grap kan kunnen worden, denk aan dieselolie in het carter of een defecte turbo.
Het verhaal van de dealer en verhalen gevonden via Google kan dit al rond de 150.000 km voorkomen.
Geen goedkope grap maar het had slechter kunnen aflopen, het heeft ook met de samenstelling van de huidige brandstof te maken dus het verhaal dat een diesel probleemloos een half miljoen kilometers kan rijden blijkt dus achterhaald te zijn.
Geluk bij een ongeluk bleken de andere twee verstuivers nog aan de normen te voldoen, zijn wel gedemonteerd en gereinigd. 
Dus hopen op nog 200.000 zorgeloze km,s wat bovenstaand verhaal betreft. Heeft gelijk z,n beurt en apk gehad dus hopen op een jaar zonder te veel kosten.
Wat ik niet begrijp is dat ze niet alle 4 de verstuivers vervangen hebben. Hoe lang duurt het voordat die twee oude problemen gaan geven?
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2564 Gepost op: 02 november 2017, 19:46:43 »
Vandaag moest de Donkervoort er aan geloven. Eerste run (de rode) afgebroken i.v.m. detonatie. Met wat meer brandstof en een wat latere ontsteking is het dan toch goed gekomen. Nu bedenktijd...
Science is no democracy