Laat me raden ? Ah, een Deux Chevaux ! (grapje Sander !!!)
Dat is een ervaring die je bijblijft, zeker als je probeert een vrachtwagen in te halen met tegenwind ....
en blijkt dat die er als een speer vandoor gaat. Zeker in een 2CV4.
Ik heb het vaak meegemaakt.
Zelf een tijdje een 2CV6 gehad. Olie gebruik was indrukwekkend maar dat kan gelegen hebben aan de leeftijd van de auto en
aan die van berijder.. Top was 130 (zo ver ging het tellertje ook) en schakelen was ook lachen met die paraplustok in het dashboard:
Gooien en smijten, 4 versnellingen en altijd raak
. 's Winters was feest. Ruitjes van binnen en buiten bevroren en de "kachel"
bestond uit twee lekke luchtslangen die vanaf de uitlaatspruitstukken liepen naar het dashboard, uiteraard zonder aanjager..
Prakties wastie wel. Een paar deuren of kastpanelen vervoeren was geen enkel probleem: Achterbank er uit, dakje openrollen,
de spullen er rechtop in zetten en gaan