Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966319 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4200 Gepost op: 07 mei 2020, 19:30:35 »
Tijdens de motorrit van vandaag ook nog even over de grens geweest bij Zwillbrock en daar waren de twee horecabedrijven gesloten en je kon er een kanon afschieten zonder iemand te raken.
Normaliter is daar altijd veel volk aanwezig, die daar o.a. de flamingo's (die daar in het wild leven) bezoeken.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4201 Gepost op: 07 mei 2020, 22:34:15 »
En terecht dat je daar een kanon kon afschieten.
Gisteren wezen vissen, van afstand gade geslagen dat er best wel veel mensen zijn die niet zonder andere mensen kunnen, men zoekt elkaar bewust of onbewust op.
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4202 Gepost op: 08 mei 2020, 05:40:55 »
Als mensen gewoon samen kunnen zijn zitten ze allemaal met de neus in een telefoonscherm en hebben ze elkaar niets te zeggen.
Nu moet er sociale afstand zijn, fysiek gezien.
En nou zoeken de mensen erkaar op en missen ze elkaar.
Het barst van de middelen om toch dicht bij elkaar te zijn via beeld en geluid.
Toegegeven erg "warm" is dat niet maar je kunt toch aardig bij elkaar zijn en met elkaar praten en elkaar zien.

Morgen of zondag maar weer eens de bolide de sporen geven en een uurtje of twee toeren. Uiteraard samen met de misses.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4203 Gepost op: 08 mei 2020, 08:27:44 »
Tijdens de motortour door de Achterhoek viel mij en mijn maatje op hoe rustig het in die contreien is. Op heel veel binnenwegen kwam je geen ziel tegen. Je hebt daar ook het gevoel dat je door één groot park rijdt met pittoreske boerderijtjes, bossen en weidse velden. Buiten de Harz en het Weserbergland om was het één van de mooiste ritjes die ik de laatste jaren gemaakt heb.
We vertrokken om 09.15 uur en we waren rond 16.30 uur weer terug.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4204 Gepost op: 08 mei 2020, 13:16:34 »
Retourtje Tecklenburg is een leuk ritje, pak weg 400 km. Maar ik denk dat je dat wel kent.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4205 Gepost op: 09 mei 2020, 00:00:01 »
Retourtje Tecklenburg is een leuk ritje, pak weg 400 km. Maar ik denk dat je dat wel kent.
Jazeker René, daar kwam ik al eind jaren zestig met de Renault 10. Ik ben er ook nog met de oldtimerclub op de Zündapp geweest en een paar jaar geleden ben ik er met de Honda CB500X geweest. Leuk "berg" stadje met vakwerkhuizen en kinderkopjes.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4206 Gepost op: 02 juni 2020, 08:44:14 »
De Renault Clio is de meest verkochte auto van Nederland. Toch zit de Franse autofabrikant door de coronacrisis in zwaar weer. De Franse minister van Financiën waarschuwt dat het merk ‘van de markt zou kunnen verdwijnen’.

Renault heeft een lening gevraagd van 5 miljard euro, maar daar is minister Bruno Le Maire nog niet mee akkoord. Hij eist in ruil daarvoor dat de auto’s in Frankrijk worden geproduceerd. Ook moeten de auto’s milieuvriendelijker worden.

“Ja, Renault zou van de markt kunnen verdwijnen,‘’, aldus Le Maire in een interview met radio-omroep Europe 1. Maar hij voegde eraan toe dat topman Jean-Dominique Senard hard werkt aan een nieuw, strategisch plan en dat Renault daarbij op de steun van de Franse regering kan rekenen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4207 Gepost op: 02 juni 2020, 22:47:32 »
Vandaag een setje verse Toyo TR1's besteld voor de Donkervoort. Over de levertijd konden ze niets zeggen i.v.m. vertragingen veroorzaakt door het Corona-gebeuren. We zien het wel...
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4208 Gepost op: 02 juni 2020, 23:05:08 »
Vandaag een setje verse Toyo TR1's besteld voor de Donkervoort. Over de levertijd konden ze niets zeggen i.v.m. vertragingen veroorzaakt door het Corona-gebeuren. We zien het wel...
Ik heb hetzelfde probleem Ando. Twee weken geleden constateerde ik dat er een ongewenst object in de achterband van mijn Honda CB500X zat.
Bij mijn dealer bleek dat het om een schroef ging. We zijn nu twee weken verder en de nieuwe achterband (Pirelli Angel GT) is nog niet afgeleverd. Ik rijd nu zo lang met een plug in mijn achterband.
« Laatst bewerkt op: 03 juni 2020, 12:41:19 door Audiofreak »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4209 Gepost op: 02 juni 2020, 23:29:21 »
Er gaat eigenlijk bijna nooit iets mis met een plug, maar met een motorfiets loop je wat meer risico als met 4 wielen op de grond. De banden onder de Donkervoort zien er nog heel netjes uit maar gezien de leeftijd moet er gewoon wat anders onder.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4210 Gepost op: 03 juni 2020, 12:43:36 »
Er gaat eigenlijk bijna nooit iets mis met een plug, maar met een motorfiets loop je wat meer risico als met 4 wielen op de grond. De banden onder de Donkervoort zien er nog heel netjes uit maar gezien de leeftijd moet er gewoon wat anders onder.


Groeten, Ando.
Met de motorfiets neem ik geen enkel risico en vandaar een nieuwe band.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4211 Gepost op: 03 juni 2020, 13:33:22 »
Stond mijn vrouw vanmiddag hier voor op straat met twee banden. Vervoerder had ze zo uit zijn bus gegooid: alstublieft! Nu de andere twee nog...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4212 Gepost op: 04 juni 2020, 00:41:57 »



Groeten, Ando.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4213 Gepost op: 04 juni 2020, 07:11:58 »
Mooi rubber.
Ik hoop dat de andere twee er ook snel zijn.
Hoeveel km haal je met dat rubber onder de Donk?

Mijn voertuig gaat 16 juni voor het eerst naar de APK.
Ik verwacht niets vreemds.

Dat Renault in zwaar weer zit komt denk ik door de zeer matig verkopende grote modellen en de nog matiger verkopende Alpine.
Best jammer, ze bouwen mooie auto's de laatste jaren.
En mijn ervaring met de laatste twee Renault modellen die ik gereden heb is het met de kwaliteit ook gewoon goed.

Er wordt over de Clio 4 nogal veel geklaagd door auto testers dat er veel harde plastic oppervlakken zijn.
Vreemde is dat hierover bij de premium merken niet over wordt geklaagd.  Zou je denken dan heb je dat "probleem" niet bij de premium merken.
Nou ......ga maar eens goed kijken.  Hard plastic ga je ook vinden in de modellen van de premium mekren waar je voor een gelijkwaardige auto zo maar even 10.000 of 15.000 meer moet betalen voor een gelijkwaardige auto.
Ik ga volgend jaar, als ze er nog zijn, weer voor een Clio. Een mooie volgehangen Clio 5.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4214 Gepost op: 04 juni 2020, 16:02:24 »
Onze vierwieler is een Ford Transit Limited uit 2011 met dubbele cabine.
Rijdt fantastisch en laat qua geluidsniveau en comfort een hoop hedendaagse middenklassers achter zich, maar qua betrouwbaarheid is het een stuk minder.
In de loop van de tijd is er het één en ander gerepareerd en/of vervangen. Turbo, dynamo, roetfilter, alle verstuivers en nog het één en ander met allen hetzelfde kenmerk: peperdure reparaties. Tel daarbij op een totale Dinitrol anti-roestbehandeling.
En nog een hoop gedonder met Ford Nederland i.v.m. een beroep op roestgarantie.
Onze vorige Transit had een beul van een motor. Na 11 jaar was er alleen een lekke radiator vervangen. Zelfs de originele uitlaat zat er nog onder.
Vandaar de keuze voor nog eens een Ford, maar ik na deze wordt het toch een ander merk...