Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 973088 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2985 Gepost op: 30 maart 2018, 18:09:37 »
Je brengt me op ideeën.  Binnenkort even naar de Dodogne en ...................... de SLK gaat mee op de trailer.    8)




Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2986 Gepost op: 30 maart 2018, 19:55:56 »
Zojuist een motortrailer gereserveerd voor een uitstapje naar de Duitse Alpen in Juni a.s. De bedoeling is dat we de motoren op een motortrailer meenemen en ter plekke (Berchtesgadener Land en Salzkammergut) gaan rijden. De Kia Soul gaat de combinatie trekken.
We gaan eind mei overigens eerst met drie man op de motoren naar de Porta Westfalica en het Weserbergland.

Jan dat is toch niet jouw moter,is dat geen Honda?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2987 Gepost op: 31 maart 2018, 00:37:00 »
Zojuist een motortrailer gereserveerd voor een uitstapje naar de Duitse Alpen in Juni a.s. De bedoeling is dat we de motoren op een motortrailer meenemen en ter plekke (Berchtesgadener Land en Salzkammergut) gaan rijden. De Kia Soul gaat de combinatie trekken.
We gaan eind mei overigens eerst met drie man op de motoren naar de Porta Westfalica en het Weserbergland.

Jan dat is toch niet jouw moter,is dat geen Honda?

Nee Bram, dat is niet mijn motor en ook niet mijn  Soul. Ik heb het plaatje even van internet geleend.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2988 Gepost op: 01 mei 2018, 22:48:19 »

Ik denk dat de chauffeur nagekeken moet worden in zijn hoofd maar de Clio RS is wel snel en klinkt niet slecht.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2989 Gepost op: 01 mei 2018, 23:00:29 »
Maar die Evo lijkt wel sneller te zijn, maar dat komt natuurlijk door de bijrijdster  ;)

Groet,
Jacco

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2990 Gepost op: 01 mei 2018, 23:11:21 »
Zo vind ik deze nog steeds erg mooi om gade te slaan (bij 276 km/h nog eens rustig naar de laatste versnelling doorschakelen...):


Groet,
Jacco
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2018, 23:13:37 door dekkersj »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2991 Gepost op: 02 mei 2018, 11:40:08 »
Een maatje van me heeft een jaar of wat geleden een Audi S4 V8 cabrio gekocht. Ik had aardig wat spectakel verwacht gezien de specificaties maar vond dat in de praktijk nogal tegenvallen. Dingen zijn overigens vreselijk duur in onderhoud...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2992 Gepost op: 02 mei 2018, 12:33:15 »
Als je een Donk gewend bent dan is er niet veel meer wat indruk kan maken , heb ik zo een vermoeden.  ;)

Wat zijn de specs van jouw Donkervoort ook al weer?  :)

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2993 Gepost op: 02 mei 2018, 12:45:39 »
Effe nog schakelen bij 272 km/h.   :o
Wow

Enige jaren terug. iets van 16 jaar terug heb ik op de A3 naar Oberhausen een leuk stukje 260 km/h op de klok van mijn Volvo 850 T5 gehad. Bij 200 km/h schakelde de 4 traps automaat ook nog even van 3 naar 4. Ja toen moest je het met 4 trappen doen.
Tegenwoordig is 8 al niet meer vreemd.
Vond ik toen heel gewoon, om flink boven de 200 km/h te rijden. 
Nu vind ik 130 km/h snel genoeg.  Maar ik kan nog steeds enorm genieten van dit soort filmpjes.
Ik vind hetgeen wat die chauffeur met de Clio RS doet meer dan onverantwoord.
De auto geeft aan dat er onderhoud nodig is. En ik zie dat er minstens één gordel niet wordt gebruikt.
Hij brengt zijn passagier in levens gevaar en heel veel andere weggebruikers ook.
Dat is jammer , verder wel een gaaf stukkie racen.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2994 Gepost op: 02 mei 2018, 16:01:21 »
Als je een Donk gewend bent dan is er niet veel meer wat indruk kan maken , heb ik zo een vermoeden.  ;)

Wat zijn de specs van jouw Donkervoort ook al weer?  :)

Marcel

Het is voornamelijk de agiliteit die de Donkervoort spectaculair maakt. De top ligt volgens de fabrieksgegevens op 220km/u maar ik heb geen enkele behoefte om dat te proberen. Een rotonde nemen met zo'm 50km/u in de stad (dat mag toch?) of 80km/u op de provinciale weg is gewoon veel leuker. Een lange bocht na een afrit van de snelweg met 140km/u, een fluitende turbo en een auto die alsnog een sprint wil gaan trekken als je je rechter grote teen een millimeter naar beneden beweegt en een stuurtje van 30cm diameter in je handen zonder stuurbekrachtiging zorgt voor voldoende adrenaline voor de rest van de avond. Iets meer als 700 kilo en 170pk/235Nm koppel, met je billen 12cm boven het asfalt en als bonus een flink turbogat houdt het leven spannend....

Mmm... ik moet de marketing gaan doen bij Donkervoort...

Een S4 is in vergelijking een lompe zware bak, ook al zit er 330pk in...
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2995 Gepost op: 02 mei 2018, 18:39:16 »
Is leuk speelgoed, kost alleen wel rubber  ;D Rotonde met 50 is best spannend en we hebben hier van die dubbele rotondes met een viaduct er tussen bij de op- en afritten van de snelweg. De kunst is dan vanaf de snelweg de binnenbocht te pakken en dan in zijn twee volgas op de volgende rotonde af. Daar zit de max op 80 overigens (wel op benzine overgeschakeld, 102 competition van Firezone in dit geval) en dan max de rotonde pakken. Ik heb geen turbo dus ik moet het van toeren hebben. Maar dat heeft ook wel wat, toeren tussen de 5 en 6 duizend houden bij een oprit. Dus tot 60 a 70 in zijn twee, doorschakelen en dan zit het in zijn 3 op 130 enz enz. Die Alfa gaat dan een beetje huilen. Met 5 a 6 duizend toeren in zijn 5 zit je tegen de 200 aan, maar dat doe ik natuurlijk nooit  angel .

Wat rustiger aan zit er ook een mooi geluid in, dat is tussen de 4000 en 4500 toeren. In zijn 5 is dat 140 a 145 km/h. En dan met name in het gas loslaten, gaat ie licht brullen. Is dan afwisselend huilen en licht brullen, best leuk.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2996 Gepost op: 02 mei 2018, 19:07:07 »
Lpg heeft een octaangetal van 108....zou dat dan niet sneller zijn dan Firezone 102 ?

Bandenslijtage valt dan weer mee door het lage gewicht, gaat met warme banden ook strak en zonder glijden de bocht door...zou dus nog sneller kunnen.

Geluid van de Donk is niet zo spectaculer, komt voornamelijk door de dempende werking van de turbo. Rocheld wel lekker op een wat hoger toerental bij gas loslaten. Het meeste herrie maakt nog de open dumpvalve die ik er op gezet heb...

Blijft leuk een beetje sturen...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2997 Gepost op: 02 mei 2018, 19:55:56 »
Ik denk dat het meer te maken heeft met de verschillende injectoren, andere hardware dus. Misschien ook andere timing tgv die hardware, of een combinatie van nog iets anders. Zo rond de 6000 toeren verslikt ie zich op lpg en gaat ie sowieso op benzine overschakelen. Daar gaat het vervolgens door tot de begrenzing. Hij is ook feller op benzine in die hoge toeren.

Edit:
Overigens is mijn overweging om 102 te tanken meer gebaseerd op het niet hebben van ethanol. Een tank gaat bij mijn 2 a 3 maanden mee en dan wil ik niet dat er vocht aangetrokken wordt door de ethanol. Om de injectoren schoon te houden, gebruik ik op geregelde basis een reiniger.

Groet,
Jacco
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2018, 20:06:51 door dekkersj »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2998 Gepost op: 02 mei 2018, 20:09:12 »
Is leuk speelgoed, kost alleen wel rubber  ;D Rotonde met 50 is best spannend en we hebben hier van die dubbele rotondes met een viaduct er tussen bij de op- en afritten van de snelweg. De kunst is dan vanaf de snelweg de binnenbocht te pakken en dan in zijn twee volgas op de volgende rotonde af. Daar zit de max op 80 overigens (wel op benzine overgeschakeld, 102 competition van Firezone in dit geval) en dan max de rotonde pakken. Ik heb geen turbo dus ik moet het van toeren hebben. Maar dat heeft ook wel wat, toeren tussen de 5 en 6 duizend houden bij een oprit. Dus tot 60 a 70 in zijn twee, doorschakelen en dan zit het in zijn 3 op 130 enz enz. Die Alfa gaat dan een beetje huilen. Met 5 a 6 duizend toeren in zijn 5 zit je tegen de 200 aan, maar dat doe ik natuurlijk nooit  angel .

Wat rustiger aan zit er ook een mooi geluid in, dat is tussen de 4000 en 4500 toeren. In zijn 5 is dat 140 a 145 km/h. En dan met name in het gas loslaten, gaat ie licht brullen. Is dan afwisselend huilen en licht brullen, best leuk.

Groet,
Jacco
Ik reed vanmorgen 130 bij een toerental van 2000. Dat wel in de negende versnelling.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2999 Gepost op: 02 mei 2018, 20:19:33 »
Dan zal die motor naar verwachting langer meegaan  ;D Ik zit zo op de 3900 als ik de max toegestane snelheid van 134 a 135 rijd (op GPS dan). Het aardige is dan dat ie erg greedy reageert, eigenlijk wil ie naar de andere kant van de 4000.

Groet,
Jacco