Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 975267 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.574
  • Liever een Adam!
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2910 Gepost op: 27 februari 2018, 20:15:33 »
Daar kun je geen andere auto voor kopen John.   8)

Lekker doortoeren.
Zo is dat Hififreak, hij kan er weer een paar jaar tegen aan qua riem. In ieder geval 120.000 km. :)
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2018, 20:17:12 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2911 Gepost op: 06 maart 2018, 08:15:57 »
Diesels 5jr oud raak je in duitsland aan de straatsenen niet kwijt of ze nu audi b&w of wv of Porsche heten.

Toyota produceert vanaf vandaag geen diesels meer dat betekend het einde van de diesels.

En het laaste nieuws is diesel auto' van voor 2005 mogen Arnhem niet meer in :sceptic:
« Laatst bewerkt op: 06 maart 2018, 11:14:39 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2912 Gepost op: 08 maart 2018, 16:10:25 »
Diesels 5jr oud raak je in duitsland aan de straatsenen niet kwijt of ze nu audi b&w of wv of Porsche heten.

Toyota produceert vanaf vandaag geen diesels meer dat betekend het einde van de diesels.

En het laaste nieuws is diesel auto' van voor 2005 mogen Arnhem niet meer in :sceptic:
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.232
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2913 Gepost op: 08 maart 2018, 18:49:17 »
Mercedes heeft diesels ontwikkeld die schoner zijn dan wat nu de norm is. En ook VW schijnt er nog vanuit te gaan dat het kan lukken met diesels. En misschien hebben ze ook wel gelijk, ik weet het niet.

Groet,
Jacco

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2914 Gepost op: 08 maart 2018, 20:33:26 »
Mercedes heeft diesels ontwikkeld die schoner zijn dan wat nu de norm is. En ook VW schijnt er nog vanuit te gaan dat het kan lukken met diesels. En misschien hebben ze ook wel gelijk, ik weet het niet.

Groet,
Jacco

Klopt men is jaren lang opgelicht met een droomnorm.maar zelfs diesels van dit jaar overschrijden die norm soms met 80%

Je hebt het over achterhaalde fake nieuws,ik volg dat nieuws nauwkeurig heb ja ook een schoteltje met wel 40 duitse

Oostenrijkse en Zwitserse zenders :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.232
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2915 Gepost op: 08 maart 2018, 20:43:28 »
Nee, Bram daar heb ik het niet over. Er is inmiddels een nieuwe generatie ontwikkeld, die zit volgens mij nog niet in huidige auto's.

De insteek van VW vond ik wel een aardige: het comfort van de diesel wil men niet graag verliezen. Als rijder dan.

Voor Toyota was het een eenvoudige zaak, zij hebben denk ik de meest milieuvriendelijke vloot rondrijden met hun hybride idee. Voor hun was diesel slechts 10% van hun verkoop, dus is het logisch dat je dat laat varen verder.

Groet,
Jacco

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2916 Gepost op: 08 maart 2018, 22:13:42 »
Voelt als een marketing/reclamestunt van Toyota, zo van "kijk ons toch eens goed bezig zijn", tsjonge tsjonge wij schaffen diesel af wie durft dat nog meer? Ze moeten wel wat want ze zijn geloof ik niet meer de grootste ter wereld, nu VW?
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.232
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2917 Gepost op: 08 maart 2018, 22:40:47 »
Het zijn in ieder geval de nummer 1 en 2, en ik vind het grappig om te zien dat ze tegengesteld denken. Zou zomaar eens afgesproken kunnen zijn  ;D

Ik verwacht overigens veel van de nieuwe benzinemotor van Mazda, die zou wel eens nagenoeg stikstof-NOx(y) vrij kunnen zijn. Mooi werk hoor.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2918 Gepost op: 08 maart 2018, 23:28:07 »
De F1 motoren hebben een voorkamer met rijk mengsel en een ‘gewone’ verbrandingskamer met arm mengsel. Wellicht komt daar ook nog iets bruikbaars uit voor op de weg...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.232
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2919 Gepost op: 08 maart 2018, 23:34:23 »
Ja, of een duaal brandstofsysteem... Wie weet...wie weet. En dat alles met een recuperatief systeem, in alle rendabele vormen denkbaar.

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2920 Gepost op: 08 maart 2018, 23:52:08 »
Ja, of een duaal brandstofsysteem... Wie weet...wie weet. En dat alles met een recuperatief systeem, in alle rendabele vormen denkbaar.

Groet,
Jacco

Hoe zie je dit 'duaal' en de terugwinning?
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.232
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2921 Gepost op: 08 maart 2018, 23:57:46 »
Verschillende brandstofsoorten, ieder gekozen op maximaal rendement. Met verschillende stadia van verbranding zoals in de F1 wereld. Zit misschien best wat in.

En de terugwinning is nu al beschikbaar als hybride, maar er kan misschien nog meer teruggewonnen worden. Misschien al in de brandstof zelf (korte cyclus), veel gebruik maken van suikerbieten oid. Zit lekker veul energie in.

Groet,
Jacco

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.121
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2922 Gepost op: 09 maart 2018, 08:06:43 »
Mijn auto met donwsized engine (899 cc met turbo) gaat maandag voor een 30.000 km beurtje naar de Renault verdeler.
Vervelende dag gaat dat worden. Ik heb  een bloedhekel aan het feit dat ik mijn automobiel tijdelijk af moet staan.
Maar het is voor een goed doel.
En ik wordt in de ochtend, na inleveren van mijn voertuig,  terug naar mijn werk gebracht door een medewerker van de dealer en als de auto weer klaar is wordt ik weer opgehaald.
Meestal wordt ik opgehaald door een verkoper die het nieuwste modelletje meeneemt.
Ik wil wel eens in een nieuwe Scenic zitten.  De gewone, niet de Grand Scenic. Die vind ik niet erg mooi. De gewone dan weer wel.

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Sony CDP 920 QS - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD100 - Lake People G103 - Denon AH-D2000.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2923 Gepost op: 09 maart 2018, 09:21:34 »
Mijn auto met donwsized engine (899 cc met turbo) gaat maandag voor een 30.000 km beurtje naar de Renault verdeler.
Vervelende dag gaat dat worden. Ik heb  een bloedhekel aan het feit dat ik mijn automobiel tijdelijk af moet staan.
Maar het is voor een goed doel.
En ik wordt in de ochtend, na inleveren van mijn voertuig,  terug naar mijn werk gebracht door een medewerker van de dealer en als de auto weer klaar is wordt ik weer opgehaald.
Meestal wordt ik opgehaald door een verkoper die het nieuwste modelletje meeneemt.
Ik wil wel eens in een nieuwe Scenic zitten.  De gewone, niet de Grand Scenic. Die vind ik niet erg mooi. De gewone dan weer wel.

Marcel



Ophalen en brengen doen ze toch alleen bij rolls royce's en ferrari's? word hij ook nog gepoetst?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #2924 Gepost op: 09 maart 2018, 16:42:13 »
Mijn auto met donwsized engine (899 cc met turbo) gaat maandag voor een 30.000 km beurtje naar de Renault verdeler.
Vervelende dag gaat dat worden. Ik heb  een bloedhekel aan het feit dat ik mijn automobiel tijdelijk af moet staan.
Maar het is voor een goed doel.
En ik wordt in de ochtend, na inleveren van mijn voertuig,  terug naar mijn werk gebracht door een medewerker van de dealer en als de auto weer klaar is wordt ik weer opgehaald.
Meestal wordt ik opgehaald door een verkoper die het nieuwste modelletje meeneemt.
Ik wil wel eens in een nieuwe Scenic zitten.  De gewone, niet de Grand Scenic. Die vind ik niet erg mooi. De gewone dan weer wel.

Marcel



Ophalen en brengen doen ze toch alleen bij rolls royce's en ferrari's? word hij ook nog gepoetst?

Donkervoort ook indien gewenst... netjes in een dichte aanhanger. Het is tenslotte geen Toyota.
Science is no democracy