Auteur Topic: Audio21 Wapenveld Vinylfuif 11 en 12 oktober 2014  (gelezen 4993 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Audio21 Wapenveld Vinylfuif 11 en 12 oktober 2014
« Gepost op: 27 september 2014, 21:35:09 »


Facebook: Klik
« Laatst bewerkt op: 27 september 2014, 21:39:43 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Audio21 Wapenveld Vinylfuif 11 en 12 oktober 2014
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2014, 22:11:59 »
Lijkt mij leuk.
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Audio21 Wapenveld Vinylfuif 11 en 12 oktober 2014
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2014, 07:51:54 »
Mij ook, zeker nu 11 en 12 oktober beiden op zaterdag vallen.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Audio21 Wapenveld Vinylfuif 11 en 12 oktober 2014
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2014, 09:56:11 »
Nu je het zegt ;D
I love vintage.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Audio21 Wapenveld Vinylfuif 11 en 12 oktober 2014
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2014, 18:56:32 »
Ik ben er vandaag geweest.
Het was een leuke  fuif :)
I love vintage.

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Audio21 Wapenveld Vinylfuif 11 en 12 oktober 2014
« Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2014, 22:37:50 »
Ik heb je gemist Peter......maar wij waren er ook pas om half 3 ofzo.
Parker nog wel even gezien en verder een paar oude bekenden uit de audiowereld die niet op een forum komen.

Was zeer gezellig en een mooie locatie.
- audiodidact -

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Audio21 Wapenveld Vinylfuif 11 en 12 oktober 2014
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2014, 09:57:38 »
Jammer Sander ik had je graag weer eens gezien.
Ik was er al vroeg en ging rond kwart voor twee weer weg.
I love vintage.

John Picoso

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 47
    • Mijn sets
Re: Audio21 Wapenveld Vinylfuif 11 en 12 oktober 2014
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2014, 23:36:25 »
Ik heb je gemist Peter......maar wij waren er ook pas om half 3 ofzo.
Parker nog wel even gezien en verder een paar oude bekenden uit de audiowereld die niet op een forum komen.

Was zeer gezellig en een mooie locatie.

Yep! ;D

Helaas had ik niet zoveel tijd, maar omdat ik het makkelijk kon aanfietsen heb ik ’s middags de tweewieler gepakt en Audio21 aangedaan. De locatie heb ik enkele jaren gevolgd toen het te koop stond als een bijzonder fraai gelegen optrek tussen de Polberg en huize Winfried…

Het was een bijzonder fraaie herfstdag en ik ben even binnen geweest en heb geluisterd naar de Blumenhofer set Genuin FS 2, aangestuurd door elektronica van Sonore. Daar trof ik toevallig Peter, die ik ook wel eens bij JK acoustics in het ’t Harde zie op de daar georganiseerde bijzondere audiodagen. Hij had een mooie Luxman-box bij zich met daarin een kleine collectie van LP’s. Zodoende heb ik gehoord: een Schubert symfonie en het begin van de Vierde symfonie van Bruckner in een uitvoering –wat ik zo gauw zag- Blomstedt, een opname van Denon…, ik vermoed zo’n ‘one-points source recording’, waar ze in de begintijd van CD zo’n furore mee hebben gemaakt. Die opname techniek stond garant voor een heel goede balans tussen voldoende detail kunnen horen en tegelijk een goede ruimtelijke weergave.

De Blumenhofers geven een heel lucent beeld, met veel aandacht voor details, zonder dat dit ergens gekunsteld overkomt. Ik heb een mooie strijkersklank gehoord. In het koperwerk vond ik er wel wat knijperigs in de weergave ontstaan, ik miste een robuuste, volle koperweergave. Zat misschien ook in de opname. Het gaf mij de sensatie van hoe ik eens hoog op het balkon in Carnagy Hall zat in NY, toen ik nog net kaartjes kon krijgen. Het eerste deel van het concert heb ik daar gezeten, heel hoog, diep achterin de zaal. Apart: je hoort alles, maar de afbeelding ervan is heel klein. Omdat het balkon toen opmerkelijk leeg was en er voorin stoelen leeg bleven ben ik toen naar voren gegaan en heb daar het tweede deel het concert bijgewoond, fraaier om het zo mee te maken. Maar rij 10 in de zaal bevalt me altijd beter, zo eens ideaal in de Doelen in R’dam gezeten met de 4-de van Sjostavovich, fenomenaal ook fysieke ervaring! Zoiets zal me met de Blumenhofers niet gebeuren, daar blijft het bij die ‘achterin op het balkon’ ervaring. Maar knap hoe lucent het klinkt, 3D komt wel tot leven. De doorzichtigheid is groot.
Meer wil ik er niet over zeggen, want ik zou een tijd met zo’n set moeten leven om er een betere indruk van te krijgen.

Zag ik dat nou goed…, KT88 in the room? Jawel, de wereld is weer klein. KT 88, het medisch wereld wonder! Ik zit zelf in die branche, maar genoeg om me over te verbazen als ik’m zie. Tijd staan babbelen buiten in een heerlijke opklarende herfstdag.

Helaas ik moet alweer huiswaarts. Ik zie nog meer bekende gezichten, weet het even zo niet te plaatsen. Als ik weer de fiets pak ik een witte bus met Ruud etc erop. Verrek, natuurlijk, heb ik net naast Ruud gestaan waar ik nog wel eens thuis geweest ben in Almere…

De wereld was weer klein!

Jammer dat ik niet wat langer kon blijven; genoeg om te beleven bij Audio21; andere keer maar weer eens verder luisteren.

Met vriendelijke groet, John Picoso

Ook online ook op https://johnpicoso.wordpress.com