Auteur Topic: Experienzzz Amsterdam, 4 en 5 oktober 2014.  (gelezen 2934 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Experienzzz Amsterdam, 4 en 5 oktober 2014.
« Gepost op: 27 september 2014, 21:31:01 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Experienzzz Amsterdam, 4 en 5 oktober 2014.
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2014, 08:25:14 »
Staat voor 5 oktober op mijn agenda.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

John Picoso

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 47
    • Mijn sets
Re: Experienzzz Amsterdam, 4 en 5 oktober 2014.
« Reactie #2 Gepost op: 04 oktober 2014, 19:44:16 »
Vrijdagavond geweest, 'for family & friends', van 18:00-21:00 uur.

Een nog wat gereduceerde show, want verschillende merken gaven nog geen acte de presence in de aparte luisterruimtes. Zoals B&W, die waren nu alleen te bewonderen op grote gemeenschappelijke beursvloer, als daar al muziek klinkt, dan staat alles lekker door elkaar te jengelen... Op die grote vloer heb ik Model D Lyndorf Steinway horen spelen, een groot systeem, open baffle.



Tja, wel groots geluid, maar veel te weinig verfijning en in het laag vond ik het maar een rajtetoe. Ik speel zelf met dit formaat luidspreker, maar dat opent voor mij heel andere dimensies en vooral een veel meer 1 op 1 ervaring met wat er akoestisch in een live performance gebeurt.

Ook gehoord, in een luisterruimte: Arcam met een luidspreker van Sonus Faber, als ik het wel heb de Olympica II. Mooi hoog, maar daar hielden mijn positieve gevoelens op. Ik vond het nogal kelig en neuzig, met een te nadrukkelijk versterkt en kleurend middengebied, laag redelijk. Ik heb langer geprobeerd te luisteren, eens zien of ik er snel aan kon wennen. Maar nee, het bleef hinderlijk.

Even naar Onkyo, luisterruimte met een dolby standaard vs. dolby atmos demonstratie. Overtuigend, atmos vult de hiaten in het standaard dolby systeem goed op, de hele surround wordt er een stuk plastischer van en realistischer. De natuurlijkheid voegt echt wel wat toe aan de film beleving, het maakt het 'griezeliger' echt. Er zijn 4 extra speaker(tje)s nodig die afstralen op het plafond en zo geluid 'geluid van boven' toevoegen. Het echte systeem heeft plafondluidsprekers met direkt geluid. Dolby gewoon opnames kunnen geupgraded worden naar het nieuwe formaat, maar het ATMOS gebeuren bevat aparte informatie die bij nieuwe films beschikbaar is.

Even door naar NAD met Dali luidsprekers. Met inzet van Blue Sound streaming. Nieuwe spullen van NAD zien er gelikt uit en oogt intern erg strak. Veel gebruik gemaakt van klasse D-versterking: petje af voor de sound die werd neergezet, goed in balans, weinig kleuring, groot beeld, laag fraai onder controle. Prijzen van het topline: reken maar op 2000 tot 3500 euro of meer. Mooi spul, dat wel.

JK acoustics had weer hard gewerkt om het hele actuele scala van produkten goed neer te zetten, mooie presentatie van mooie spullen (ik ben zwaar bevooroordeeld). Fraaie zaal, die werd gevuld met muziek. En het klonk uitstekend (ik heb dat spul niet voor niets thuis staan). Ook de kleine Cube, die ik nog niet had gehoord, schitterend, zo gebalanceerd en 'muzikaal', heerlijk vrije sound.
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2014, 20:43:12 door John Picoso »
Met vriendelijke groet, John Picoso

Ook online ook op https://johnpicoso.wordpress.com