Auteur Topic: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?  (gelezen 27388 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #45 Gepost op: 30 september 2014, 19:06:24 »

Ik ben Rockwell al vaker op het net tegengekomen hij had toen een witte Mercedes sl en hij maakte daar pracht foto's

van,en hoe hij over auto's denkt zo denk ik er ook over.hij is een Mercedes+nikkon gek.

En hij heeft niks met 'vinyl'  ;)

Je bedoeld vinylbehang?
Misschien in z,n gang of keuken.  ;D
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

musicfreak

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 24
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #46 Gepost op: 04 oktober 2014, 17:39:54 »
Kan ook zijn dat je de speakers meer van de wand af moet zetten,zomaar een idee hoor!

Goede tip, zal het eens proberen. Binnenkort gaan we verhuizen, dan zal ik sowieso opnieuw even moeten pielen...

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #47 Gepost op: 04 januari 2015, 23:13:44 »
Ok. Toch jammer dat die TA-FE370 die door Hififreaks op Marktplaats worden aangeboden alleen als partij weggaan.

Staan nu niet meer op MP. Dus.....

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #48 Gepost op: 05 januari 2015, 06:38:54 »
Ok. Toch jammer dat die TA-FE370 die door Hififreaks op Marktplaats worden aangeboden alleen als partij weggaan.

Staan nu niet meer op MP. Dus.....

Heb nog wel een zwarte voor je....  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #49 Gepost op: 05 januari 2015, 13:17:42 »
Dit is ook wel een aardige Sony. De versterker heeft een DAC aan boord (TDA-1541A).

Sony V-7700

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #50 Gepost op: 05 januari 2015, 13:47:07 »
Dat is een mooie Sony.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #51 Gepost op: 05 januari 2015, 14:07:26 »
Dat is een mooie Sony.
Jaren geleden kocht ik er één voor mijn jongste zoon en een poos later werd er op MP een heel net exemplaar aangeboden voor een hele redelijke prijs. De verkoper die nogal een flink aantal kilometers van mij af woonde vertelde mij, dat hij op bepaalde dagen voor zijn werk in Nieuwegein moest zijn en tot mijn grote verbazing bleek hij bij hetzelfde bedrijf te werken als mijn jongste zoon, die hem keurig bij mij thuis kwam afleveren.
Ik gebruik de versterker in combinatie met mijn computer en een paar Realistic Minimus 7 luidsprekers en de weergave via die dwergen is meer dan verbluffend.

Realistic Minimus 7

Momenteel staat er weer een Sony TA-V7700 op marktplaats te koop:

http://link.marktplaats.nl/m879729697
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2015, 14:16:00 door Audiofreak »

musicfreak

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 24
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #52 Gepost op: 15 maart 2015, 07:53:45 »
Zo, ik zal mijn eigen topic weer eens even nieuw leven inblazen. :)

Ik heb de TA-FE370 in mijn nieuwe woning getest op mijn Celestion 300 en Eltax monitor III speakers. Nog steeds vind het geluid mooi gedetailleerd, maar ik mis ook nog steeds wat pit, wat mijn buizenversterker duidelijk wel heeft. Ik moet de volumeknop ook best redelijk opendraaien om een beetj evolume te krijgen. Nu wil ik die buizenversterker zeker blijven gebruiken echter onze nieuwe woning is een flink tikkie groter waardoor ik ook meerdere sets wil neerzetten. De 370 kan dan bijvoorbeeld de speakers bij de TV aansturen, de buizenversterker is voor mijn hoofdset. Echter dan zoek ik nog iets moois voor in de woonkamer.

Is het een idee om te proberen de grote broer van de 370, de TA-FE570 op de kop te tikken? Of heeft dat niet zoveel zin, zin het 'm niet in het vermogen en ga ik dan alsnog pit missen?

Eerder in dit topic werd de V7700 van Sony genoemd. Geen idee hoeveel die kostte, maar ik zie op Marktplaats versterkers uit de ES serie vanaf 125 euro aangeboden worden. Wat zijn jullie tips op dit moment?

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #53 Gepost op: 15 maart 2015, 11:58:26 »
Wat bedoel je met 'pit'? Als ik jou was zou ik gewoon eens zo'n alternatieve versterker kopen. De prijs is niet hoog en als je wat afdingt kun je 'm met geen of weinig verlies weer doorverkopen.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

musicfreak

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 24
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #54 Gepost op: 15 maart 2015, 12:01:47 »
Ik bedoel met meer pit een wat voller geluid, wat meer aanwezig. Bedoel je met de alternatieve versterkers een van de ES serie? Die 7700 was geen ES-er maar ik las er lovende verhalen over. Zo zijn er mogelijk meer maar ik herken ze niet. ;)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #55 Gepost op: 15 maart 2015, 12:06:47 »
Je zou eens kunnen kijken wat jou luidsprekers nodig hebben alle vermogen daarboven is prima... Alle versterkers die minder vermogen geven dan waar jou luidsprekers om vragen om meerdere reden lekker laten staan ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #56 Gepost op: 15 maart 2015, 12:31:53 »
Ik bedoel met meer pit een wat voller geluid, wat meer aanwezig. Bedoel je met de alternatieve versterkers een van de ES serie? Die 7700 was geen ES-er maar ik las er lovende verhalen over. Zo zijn er mogelijk meer maar ik herken ze niet. ;)

Als je de Sony niet zo vol vindt klinken zou je ook eens met je speakers kunnen schuiven. Daarmee kun je veel meer verschil maken dan met een andere versterker.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #57 Gepost op: 15 maart 2015, 13:25:33 »
De Sony TA-FE370 heeft een prachtig regelbereik.  Ik weet niet of jouw buizenversterker dat ook heeft of dat je bij het opendraaien van de volume regelaar in het eerste kwartier al veel herrie hebt.  De Celestion Ditton 300 heeft een gevoeligheid van 87dB en de Eltax Monitor III zelfs 89dB.  De Sony kan met gemak heel veel geluid produceren.  Ik heb doorgaans ongevoeliger speakers erop aangesloten en dat kan voldoende luid spelen.

Hoe is de verhouding m.b.t. de volumeregelaar bij de afzonderlijke versterkers als je draait?

De Sony TA-FE570 komt maar zelden voorbij in NL.  Mocht je 't treffen dat ie op Martplaats te koop staat dan kosten ze niet veel.
Er staat er momenteel eentje op Ebay.de: http://www.ebay.de/itm/Sony-TA-FE570-Hifi-Verstarker-schwarz-mit-original-Fernbedienung-/301556195283?pt=DE_Elektronik_Computer_TV_Video_Elektronik_Verst%C3%A4rker&hash=item4636265fd3


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #58 Gepost op: 15 maart 2015, 14:08:49 »
Dat is in feite een 370. De verkoper heeft zich vergist in zijn titel.

musicfreak

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 24
Re: Sony versterker, type TA-FE370 of een andere?
« Reactie #59 Gepost op: 15 maart 2015, 14:09:43 »
Ik heb al wat geexperimenteerd met andere positie van de speakers, dat heeft nog niet het gewenste resultaat gebracht. Daarbij: ik heb het 'probleem' ook met andere speakers, en merkte het ook in mijn andere woning. Of zou het zijn dat ik het buizengeluid gewoon zo lekker vind??

Die buizenversterker geeft inderdaad al erg veel herrie in het eerste kwartier, misschien is dat het. De enige andere versterker die ik heb is de Sony, die ik dus verder moet opendraaien. Ik heb overigens geen Celestion Ditton 300, maar een 300 zonder Ditton. Zie hier voor wat plaatjes. Het gaat om een transmissielijn zuil die flink wat laag kan produceren. Ik las eens dat mensen het laag wat ongecontroleerd vinden, ik vind het tot nu toe niet storend. Maar misschien veranderd dat als ik andere grotere  speakers beluister (heb tot nu toe alleen kleinere modellen gehad).