Auteur Topic: Apple verdacht van manipulatie telefoons bij release nieuw exemplaar  (gelezen 2406 keer)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Apple verdacht van manipulatie telefoons bij release nieuw exemplaar
« Gepost op: 19 september 2014, 15:34:10 »
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2709502/Does-Apple-deliberately-slow-old-models-new-release-Searches-iPhone-slow-spike-ahead-launches.html

Rond de introductie van een nieuw model is er een significante stijging van het aantal vragen op internet met als steekwoorden 'iPhone slow' voor hun oude modellen.

Bij Samsung is die correlatie er niet.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Apple verdacht van manipulatie telefoons bij release nieuw exemplaar
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2014, 18:32:37 »
Pff bull-shit werk 20 met Macintosh geloof er niet in. Zelfde principe als believers en non believers in de audio wereld twee partijen die elkaar menen moeten de loef af te steken... zieligerds die niks beters te doen hebben naar mijn mening.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Apple verdacht van manipulatie telefoons bij release nieuw exemplaar
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2014, 21:48:15 »
Dat is opmerkelijk. Maar wanneer veel mensen zoeken of hun 'oude' telefoon langzaam is betekent niet zeggen dat die ook daadwerkelijk ineens langzamer is. Het kan ook een manier zijn om voor jezelf te zoeken naar een rechtvaardiging/argument van/voor een nieuwe aankoop.

Aan de andere kant; het zou me niet verbazen als het wel zo zou zijn..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Apple verdacht van manipulatie telefoons bij release nieuw exemplaar
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2014, 02:21:27 »
Op zich een goed argument maar zou die niet net zozeer voor de Samsung fans moeten gelden? Of de Apple fans hebben stiekum toch in de gaten dat Android langzamerhand de iPhones voorbij gestreden is.

Groeten...

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Apple verdacht van manipulatie telefoons bij release nieuw exemplaar
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2014, 08:58:31 »
Wat een onzin allemaal.........
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Apple verdacht van manipulatie telefoons bij release nieuw exemplaar
« Reactie #5 Gepost op: 20 september 2014, 11:40:07 »
De productlanceringen van Apple zijn altijd een gigantisch circus. Het zou me niet verbazen als het inderdaad klopt wat MAW zegt en dat Androidgebruikers er geen last van hebben simpelweg omdat die producten niet met zoveel bombarie gepresenteerd worden.

Hoe zou Apple trouwens de snelheid moeten verlagen? Kloksnelheid terugdraaien met een software-update of zo? Dat zou je prima aan moeten kunnen tonen. Ik geloof er niks van.

Het enige waar nog iets in zou kunnen zitten is dat de nieuwe versie van het OS geoptimaliseerd wordt voor de nieuwe telefoons en dat het daardoor minder goed draait op de oudere?
« Laatst bewerkt op: 20 september 2014, 11:42:56 door Koen »

ArjanL

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
Re: Apple verdacht van manipulatie telefoons bij release nieuw exemplaar
« Reactie #6 Gepost op: 02 oktober 2014, 16:19:37 »
Ik vind het niet zonder meer onzin maar heb geen cijfers om het te bewijzen.

Na OS updates van m'n iPhone 4, iPad 1, en Mac Pro (2x4 core) tot de laatst mogelijke versie merkte ik een significant verschil
in snelheid en reacties van de interface. Voorheen kon ik met de Mac Pro met alles tegelijk multitasken (Photoshoppen, emailen, rippen en op twee branders tegelijk schrijven.
Nu, als ik wat in de Finder kopieer naar een andere computer kan ik er bijna niets naast doen.

Hierom vertik ik het om alles te gaan vernieuwen (Apple is een hardware fabrikant). Ik ga wel een plaatje luisteren.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Apple verdacht van manipulatie telefoons bij release nieuw exemplaar
« Reactie #7 Gepost op: 02 oktober 2014, 18:23:36 »
Ik heb nergens last van in OSX. OSX wordt wel heel traag als je hd bijna vol zit (heb ik gemerkt :) )
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584