Auteur Topic: Ramstein.  (gelezen 2990 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Ramstein.
« Reactie #15 Gepost op: 16 mei 2019, 22:23:09 »
Rogers, dai bliev'n.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Ramstein.
« Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2019, 23:11:44 »
Rogers, dai bliev'n.
Wat bedoel je hiermee te zeggen, dat Kappie Rogers heeft? Zo ja, grappig want die heb ik laatst samen met Cees mogen beluisteren in mijn mancave en er zaten Philips tweeters in  ;)
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2019, 23:13:29 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Ramstein.
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2019, 23:20:09 »
Ja hij heeft ergens gepost dat hij die heeft. Hij komt volgens mij uit Groningen want hij zei er toen bij "dizze bliem", mijn Gronings is wat anders ik zeg "dai bliev'n"

Hij schreef 1 april 2018: Heb onlangs een setje xanadu ds 14 gekocht min of meer voor de handel , maar ..... nu de rogers 1.7 km verderop staan te spelen , weer opgehaald ( uitgeleend)  en vanmiddag eens aan den tand gevoeld .

man man man wat 1pracht speakertje is dit gewoon kippenvel  heb de afgelopen 20jr. heel wat speakers versleten O.A. philips mfb541 mfb544 mfb567 mfb585 mfb587 klipsch ? met tractrix hoorn (vreselijk ) B&W DM6,  B&W DM7 ,Magnat ar 10 , AR10pi,
Elipson melodyne , Translator impact 30, Tangband lancetta, Kef Calinda , ASW cantius 1.5, Rogers Monitors . en nog vele tussendoortjes . 

ik heb het al vaak tegen Gerda( mijn vrouw) gezegd : dizze bliem!!  (deze blijven) maar toch na een aantal dagen begon het weer te kriebelen 

vandaag vele cd,s beluisterd en nu meen ik het echt Dizze bliem
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2019, 23:26:20 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Ramstein.
« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2019, 23:28:00 »

Ik vond deze jongens leuk om te horen...prima luidsprekers! Zelfs met Philips dome hoge toon  ;)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Ramstein.
« Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2019, 23:35:41 »
Maar met "Rogers Monitors" bedoelt ie waarschijnlijk LS5a

En ja, dan ben ik het met hem eens, deze rakkers hadden we ook bij lokale omroep Zwolle toen ik daar achter het mengpaneel zat als technicus. Als monitors...zeker prima geluid.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2019, 00:02:58 door mmuetst »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Ramstein.
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2019, 06:06:43 »
Ramstein moet men ook beluisteren op luidsprekers. niet op kastjes waar philips life of yoko opstaat

Weet je Kappie jongens die nu plaats nemen in een aktuele vrachtwagen hebben in de cabine het kabaal niet meer van

vrachtwagen's van pakweg 20/25 jr geleden.De vrachtwagens van toen kon je nog geen autoradio beluisteren want die

maakten zoveel kabaal dat zelfs een gesprek onderling vrijwel onmogelijk was.

De meeste chaufeurs uit die tijd hebben practisch allemaal een gehoorbeschadiging o.a. mijn voormalige buurman.

begon ik een gesprek met deze man, dan zei die keer op keer WAT?,WAT ZEGT U! en kwam er uiteindelijk achter dat hij

gewoon een gehoorbeschadiging had.

Hij was dol op de the cats en dat was weer een + punt want op mijn terras buiten kon je geen gesprek voeren want de hele

buurt kon dat gesprek volgen want ik moest dan ook schreeuwen.Dus ik loodste hem naar binnen,met de deuren dicht

omdat de volume omhoog moest. En ik me nog steeds verbaas dat de woofers er niet uitvlogen want de tweeters waren bij

zijn vorige bezoeken al gesneuveld. Ondanks dat,het was de fijnste buurman ooit.

Uiteindelijk is hij na heel veel druk van zijn vrouw en mij overgestapt op een gehooraperaat,en toen ging het goed.

komt deze story je bekend voor?

« Laatst bewerkt op: 17 mei 2019, 06:49:42 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Ramstein.
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2019, 06:16:11 »
Hey Bram, iets te doen 19 mei? In Apeldoorn:

Zondagmiddag 19 mei kun je bij de Mediamarkt in Apeldoorn op de foto met een megagrote Rammstein -lucifer -- je maakt dan tevens kans op een zeldzame 7" vinyl van de Deutschland-single!

Het nieuwe Rammstein album heet Lucifer en daarom doet een 12 meter lange Lucifer meerdere Europese steden aan: Berlijn, Hamburg, Darmstadt, Brussel, Munchen, Dresden en... Apeldoorn!

Je kunt er tussen 12 en 15 uur andere Rammstein-fans ontmoeten, het nieuwe album luisteren en je maakt kans op kaarten voor het concert in De Kuip! Meer informatie vind je op deze speciale site.

Omdat de vonken tussen KINK en Rammstein al jaren lang overvliegen, hebben we daarnaast van de band een paar exemplaren van een zeldzame 7" vinyl single van Deutschland gekregen.

Belang bij? Maak dan een selfie met de Rammstein lucifer in Apeldoorn, mail de foto naar studio@kink.nl of tag @kinkpuntnl in je foto op Twitter of Instagram en wie weet!


Groet,
Jacco

Rammstein laat ik over aan kinderen,en kinderen van 40 of 50 jaar,brammetje is een romanticus.

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: Ramstein.
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2019, 19:40:23 »
Kappie heeft de xanadu.s nog steeds. ondertussen ook een set ds 17 erbij gekocht. en Bram dat een vrachtwagen heden ten dage stil is weet ik. ben chauffeur vanaf 1991 en mijn gehoor is nog uitstekend.  woon inderdaad in de provincie Groningen ( Westerlee )  sinds 1976. ben trouwens geboren in   Vroomshoop (ov)   Tukker dus!
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2019, 19:45:13 door kappie »

kappie

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: Ramstein.
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2019, 21:13:45 »
de opmerking dizze bliem had betrekking op de xanadu,s ( ds 14) de roger monitoren zijn verkocht . zaten kef tweeters in en geen philips ( anders had ik ze toen ook niet gekocht )  de ds 14 zijn er nog steeds onlangs wel een set ds 17 erbij gekocht serie 2 (dynaudio units )

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Ramstein.
« Reactie #24 Gepost op: 18 mei 2019, 08:48:19 »
 ;D
Van Rammstein wel of niet luisteren en meteen een waardeoordeel over of ze wel of geen muziek maken naar geweld op straat, diverse luidsprekers en gehoorschade bij vrachtwagenchauffeurs.

Ga ik uiteraard een paar woordjes aan vuil maken.

Ja, ze maken muziek.  Ze uiten zich met zang en ze gebruiken diverse instrumenten om klanken te produceren.  Alles voldoet aan de "eisen" van het maken van de kunstvorm muziek.
Of je de muziek van Rammstein wel of niet kunt waarderen ligt geheel bij je zelf.
Veroorzaken ze met hun kunstvorm geweld uitingen bij mensen?  Daar zijn die mensen toch zelf bij?
Als ik heel veel computergames eens langs me heen laat komen en er zou daadwerkelijk invloed zijn op de gewelduitingen van mensen dan zou wereldoorlog 4 en 5 al geweest moeten zijn en zou elke automobilist een grand theft auto moordenaar moeten zijn geworden.
Maar bovenstaande is slechts een mening.
Ik geef ruiterlijk toe dat ik 1 keer grand theft auto heb gespeeld bij een kennis en vanaf dat moment moet ik me soms echt bedwingen om niet zo af en toe iemand van de fiets te vegen met de automobiel.  Die halve gare die weer eens denk dat hij in Engeland aan het fietsen is.
Maar dan denk ik altijd ruim op tijd aan de schade die het aan mijn auto veroorzaakt, en het schijnt niet te mogen, zeggen ze.  angel ;D

Ik ben van 1990 tot 2000 dagelijks onderweg geweest met een vrachtwagen. Van eenvoudige bakwagen tot trekker-oplegger en volume aanhanger combi's.
Alles met koelmotor of zelfs motoren.
Met ouder en met gloednieuw materieel gereden en in alle stuurhutten was het bijzonder rustig.  Weinig motor geluid en weinig tot geen rij-geluiden.
Ik heb gereden met Daf, Scania en Mercedes.
Wat me wel vaak opviel is dat sommige collega's het volume van de autoradio wel vaak tegen de max hadden staan.
Als ze dan het terrein op kwamen rijden aan het eind van de werkdag hoorde je eerst de radio bleren en dan pas de vrachtwagen.
Vul zelf maar in waar de gehoorschade vandaan komt.

Gaan we het verder hebben over op welke luidspreker je de muziek van Rammstein het beste kunt beluisteren en over de gehoorschade welke je hierbij zou kunnen oplopen als je in de cabine van de vrachtwagen met Rammstein te hard aan voetgangers aan het platrijden bent?  ;D ;D
En uiteraard gaan we het hebben over de ergernissen in het verkeer.

Het ultieme antwoord is 42.

Marcel Headbanging

« Laatst bewerkt op: 18 mei 2019, 08:53:55 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000