Auteur Topic: Logic vraag  (gelezen 4062 keer)

Kerfstok

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 269
  • Eenvoud is het kenmerk van het ware.
Logic vraag
« Gepost op: 28 november 2012, 08:51:04 »
Of de vraag hier op z'n plek is? Indien niet dan hier alvast verontschuldigingen.

Afgelopen maandag heb ik in een kroeg in Rotterdam sprekers die in een microfoon praten opgenomen. Die microfoon was aangesloten op een mengpaneel en ik denk op een stel actieve speakers. Het zag er allemaal profi uit met het doel om een klein orkestje in de kroeg (Doelencafé) te 'versterken'. Anyway, de sprekers praten dus in de microfoon, ik had mijn Presonus aangesloten op dat mengpaneel (een beetje op de gok) en zo kon ik geluid opnemen.... Maar, en nu komt de vraag, het geluid lijkt nergens naar. Bij afspelen heb ik het idee dat de meters vér, vér in het rood gaan. En dat had ik met opzet niet gedaan! Opgenomen met Logic Express. Software voor de Mac om geluid op te nemen.

Heeft iemand hier verstand van Logic en kan me een beetje op weg helpen om het geluid nog op te knappen? Heeel veel dank alvast.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Logic vraag
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2012, 20:24:27 »
Kun je ergens een stukje opname op het internet zetten zodat we een indruk van de schade krijgen, dan kunnen we beter inschatten wat er nog mogelijk is met programma's á la Angela uit Bones  :D
An inability to grasp science is no argument against it....

Kerfstok

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 269
  • Eenvoud is het kenmerk van het ware.
Re: Logic vraag
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2012, 12:30:15 »
In mijn Dropbox folder heb ik een korte opname gezet die aardig illustreert wat er loos is. Het lijkt of de opname volcontinu in het rood dendert terwijl ik de opname steeds 'zachter' heb gezet. De opstelling tijdens de opname:

Microfoon -> Mengpaneel / versterker -> Luidsprekers.    In de versterker / mengpaneel had ik een Jackplug -> XLR kabel gestoken en verbonden met mijn Presonus Inspire -> Firewire  ingang MacBook Pro met Logic Express (de goedkopere versie van Logic Pro).

Wat vooral opviel is dat de installatie zelf geen vervorming leek weer te geven. Iemand een idee?

Met grote dank!

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Logic vraag
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2012, 11:20:46 »
Er is iets knalhard overstuurd in elk geval.
Line uitgang op op microfoon ingestelde ingang wellicht of speakeruitgang op line ingang ?
Ik zou er zo geen verbetering in kunnen aanbrengen met de mij ter dienste staande digitale ingrepen.
An inability to grasp science is no argument against it....

Kerfstok

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 269
  • Eenvoud is het kenmerk van het ware.
Re: Logic vraag
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2012, 13:54:50 »
In elk geval dank voor je intenties en moeite tot nu toe.

Groet, Hajo