Auteur Topic: Humor  (gelezen 257606 keer)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Humor
« Reactie #75 Gepost op: 17 januari 2013, 09:12:59 »
http://www.nu.nl/wetenschap/2998885/muziekvoorkeur-voorspelt-crimineel-gedrag.html
Ik zie deze nu pas. Maar wat een kul-onderzoek is dat zeg. Niet vaak meer onzin bij elkaar zien staan. Wie betaalt dergelijke onderzoeken eigenlijk?

Groeten...

Baseer je je op het bericht op nu.nl voor dat oordeel of heb je het onderzoeksrapport gelezen?

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Humor
« Reactie #76 Gepost op: 17 januari 2013, 10:44:21 »
http://www.nu.nl/wetenschap/2998885/muziekvoorkeur-voorspelt-crimineel-gedrag.html
Ik zie deze nu pas. Maar wat een kul-onderzoek is dat zeg. Niet vaak meer onzin bij elkaar zien staan. Wie betaalt dergelijke onderzoeken eigenlijk?

Groeten...

Baseer je je op het bericht op nu.nl voor dat oordeel of heb je het onderzoeksrapport gelezen?
Heb jij het onderzoek gelezen? En zo ja, heb je een linkje?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Humor
« Reactie #77 Gepost op: 17 januari 2013, 12:49:55 »
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Humor
« Reactie #78 Gepost op: 17 januari 2013, 12:58:12 »
http://www.nu.nl/wetenschap/2998885/muziekvoorkeur-voorspelt-crimineel-gedrag.html
Ik zie deze nu pas. Maar wat een kul-onderzoek is dat zeg. Niet vaak meer onzin bij elkaar zien staan. Wie betaalt dergelijke onderzoeken eigenlijk?

Groeten...

Baseer je je op het bericht op nu.nl voor dat oordeel of heb je het onderzoeksrapport gelezen?
Heb jij het onderzoek gelezen? En zo ja, heb je een linkje?
http://pediatrics.aappublications.org/content/early/2013/01/02/peds.2012-0708.full.pdf
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Humor
« Reactie #79 Gepost op: 17 januari 2013, 13:23:33 »
Net even vluchtig doorgelezen, ik vind het inderdaad onzin. De onderzoekers zijn mi kortzichtig door alleen de muziekkeuze mee te nemen, volgens mij moet je dat koppelen aan sociale achtergrond etc. om een reeel beeld te krijgen. Dus inderdaad volslagen onzin dit...
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Humor
« Reactie #80 Gepost op: 17 januari 2013, 14:34:35 »
http://www.nu.nl/wetenschap/2998885/muziekvoorkeur-voorspelt-crimineel-gedrag.html
Ik zie deze nu pas. Maar wat een kul-onderzoek is dat zeg. Niet vaak meer onzin bij elkaar zien staan. Wie betaalt dergelijke onderzoeken eigenlijk?

Groeten...

Baseer je je op het bericht op nu.nl voor dat oordeel of heb je het onderzoeksrapport gelezen?
Ik baseerde mij inderdaad slechts op het nu.nl bericht. Ik zal eens het rapportje doorlezen. Bedankt voor de link.

Groeten...

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Humor
« Reactie #81 Gepost op: 17 januari 2013, 20:09:00 »
Net even vluchtig doorgelezen, ik vind het inderdaad onzin. De onderzoekers zijn mi kortzichtig door alleen de muziekkeuze mee te nemen, volgens mij moet je dat koppelen aan sociale achtergrond etc. om een reeel beeld te krijgen. Dus inderdaad volslagen onzin dit...

Dat lijkt me wat kort door de bocht. Er is onderzocht of er een bepaalde correlatie is tussen muzieksoortkeuze en licht crimineel gedrag. Blijkbaar is die er. Dat zegt niets over oorzaak of gevolg, het zou zo maar kunnen dat jongeren die licht crimineel (= afwijkend van de mainstream) gedrag vertonen ook qua muziekkeuze vaker afwijken van de mainstream. Wat dan weer niet wil zeggen dat liefhebbers van bepaalde muzieksoorten bij voorbaat verdacht zijn. Dan draai je het om.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Humor
« Reactie #82 Gepost op: 17 januari 2013, 20:51:01 »
Net even vluchtig doorgelezen, ik vind het inderdaad onzin. De onderzoekers zijn mi kortzichtig door alleen de muziekkeuze mee te nemen, volgens mij moet je dat koppelen aan sociale achtergrond etc. om een reeel beeld te krijgen. Dus inderdaad volslagen onzin dit...

Dat lijkt me wat kort door de bocht. Er is onderzocht of er een bepaalde correlatie is tussen muzieksoortkeuze en licht crimineel gedrag. Blijkbaar is die er. Dat zegt niets over oorzaak of gevolg, het zou zo maar kunnen dat jongeren die licht crimineel (= afwijkend van de mainstream) gedrag vertonen ook qua muziekkeuze vaker afwijken van de mainstream. Wat dan weer niet wil zeggen dat liefhebbers van bepaalde muzieksoorten bij voorbaat verdacht zijn. Dan draai je het om.
Wat ik beweer maakt wel degelijk uit, je moet namelijk ook weten of het onderzoek in een villawijk of een volksbuurt gehouden is. Of er moet een representatieve groep onderzocht zijn maar dat vind ik nergens.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Humor
« Reactie #83 Gepost op: 18 januari 2013, 12:32:01 »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Humor
« Reactie #84 Gepost op: 18 januari 2013, 13:43:33 »
Net even vluchtig doorgelezen, ik vind het inderdaad onzin. De onderzoekers zijn mi kortzichtig door alleen de muziekkeuze mee te nemen, volgens mij moet je dat koppelen aan sociale achtergrond etc. om een reeel beeld te krijgen. Dus inderdaad volslagen onzin dit...

Nee hoor geen volslagen onzin. Die studies zijn er namelijk...ze hebben alleen gekeken of er een correlatie is tussen muziek en crimineel gedrag.

De inslag die jij maakt zou een andere onderzoeksvraag opleveren: bv welke factoren zijn mede bepalend voor crimineel gedrag.

Wat ik wel lees is de veronderstelling dat de peer group een belangrijke factor is als het gaat om de muzieksmaak en het mede te maken heeft met fase "bepalend" gedrag.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Kerfstok

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 269
  • Eenvoud is het kenmerk van het ware.
Re: Humor
« Reactie #85 Gepost op: 18 januari 2013, 17:07:56 »
Dit is geen humor meer, dit is een discussie:

http://youtu.be/kQFKtI6gn9Y

Kerfstok

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 269
  • Eenvoud is het kenmerk van het ware.
Re: Humor
« Reactie #86 Gepost op: 18 januari 2013, 18:55:30 »



 ???    ::)     ;D

Kerfstok

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 269
  • Eenvoud is het kenmerk van het ware.
Re: Humor
« Reactie #87 Gepost op: 19 januari 2013, 10:03:39 »


Mooie discussie-opener over het zinvolle of zinloze van het in laten branden van kabels.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Humor
« Reactie #88 Gepost op: 19 januari 2013, 11:43:56 »
in laten branden als zijnde inspelen van kabels word dat daar mee bedoelt?

Ik doe dat nooit... Ik doe het altijd zo, ik zet de verwarming op 23 en dan de luidsprekerkabels erachter werkt perfekt.. ;D ;D ;D

« Laatst bewerkt op: 19 januari 2013, 11:46:12 door RichardK »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Kerfstok

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 269
  • Eenvoud is het kenmerk van het ware.
Re: Humor
« Reactie #89 Gepost op: 19 januari 2013, 17:06:42 »
Briljant Richard  ;D