Auteur Topic: De derde Wereldoorlog, komt die er?  (gelezen 342 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
De derde Wereldoorlog, komt die er?
« Gepost op: 01 februari 2024, 13:35:37 »
Ik houd het nieuws wat bij en ik woon vlakbij Airport Groningen. Maar ik hoor nu regelmatig ander materiaal overkomen, dan burgerluchtvaart materiaal. Vanmorgen weer een kneiter van een legerhelikopter.

De wereld staat in brand, kijk alleen maar naar Israël en de Palestijnen. Als dat gaat escaleren naar andere landen, is de ramp niet te overzien.

Ook Rusland, vooral nu de NAVO de grootste oefening gaat houden sinds de koude oorlog.

Wat denken jullie, gaat het fout of loopt het weer met een sisser af.

Ik heb mijn bedenkingen erover en een slecht gevoel.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De derde Wereldoorlog, komt die er?
« Reactie #1 Gepost op: 01 februari 2024, 19:04:01 »
Eerlijk gezegd denk ik daar nooit over na maar ik geloof niet dat er een 3e wereldoorlog komt. De "mannetjes" die nu aan de macht zijn en hier verantwoordelijk voor zijn hebben volgens mij nog geen zelfmoordneigingen want dat zal het resultaat zijn van zo'n 3e wo, alles vernietigd. Het zijn hele vervelende narcistische lieden de het omhanden hebben dat wel, aan beide kanten, links/rechts, oost/west, Israel/Arabische landen.
Die legerhelikopters, Chinooks, vliegen ook over Aduard en gaan naar het oefendorp in het Lauwersmeergebied. Doen ze daar ook eens wat waarvoor het gebouwd is, oefenen, bij de kazerne aldaar is de laatste tijd meer te doen. De Afghaanse mensen zijn al een poosje weg en het leger wou meer oefenen las ik.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2024, 20:24:35 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: De derde Wereldoorlog, komt die er?
« Reactie #2 Gepost op: 02 februari 2024, 08:21:12 »
Het probleem met mannen die aan de macht zijn is dat ze in de basis niet echt rationeel zijn. Wat Poetin doet is rationeel gezien niet goed voor hem op lange termijn. Er is steeds meer protest in eigen land, de economie waar hij zijn rijkdom aan ontleent gaat steeds verder achteruit, en toch wil hij perse Ukraine inlijven dat al meer dan 100 jaar een zelfstandig land is, waarvan Lenin en Stalin beide hebben aangegeven in 1917 dat het hun recht is om een eigen land te zijn. Hij probeert 100 jaar geschiedenis terug te draaien. Daar is niks rationeels aan, en dat soort mensen zijn per definitie onberekenbaar. Zelfde geldt diverse andere leiders zoals van Iran en noord korea. De eerste wereldoorlog was ook niet de bedoeling. Niemand dacht dat het ging gebeuren, en uiteindelijk werd toch iedereen er in getrokken. Dat kan ook nu net zo goed weer gebeuren. Enige verschil is dat we in Europa nauwelijks nog iets van legers hebben omdat we er altijd op gerekend hebben dat anderen de kolen wel uit het vuur halen en als burgers geen zin hebben om in dienst te gaan en belasting te betalen voor een leger. Dat betekent dat wij het kansloos verliezen als iemand als Putin (of bijv. Erdogan) mocht besluiten om een invasie te doen. Dat weet Putin ook. Dus ik zou de kans nu als 50/50 schatten.