Auteur Topic: metrum dac  (gelezen 130888 keer)

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: metrum dac
« Reactie #315 Gepost op: 13 juni 2013, 22:31:02 »
Ik ken de auteur niet maar deze vragen zijn prima:

"waar gáát dit eigenlijk nog over? Gáát het over muziek, of over iets dat velen van ons niet goed kunnen begrijpen? Luisteren naar apparatuur middels muziek, in plaats van het genieten van muziek dankzij apparatuur? "

Geen antwoord.

Het stukje daarna is al even nietszeggend als vloeiend geschreven:


"Wát is nu eigenlijk' Absolute Spitzenklasse Eins, Zwei oder Drei'? Het is absoluut of niet; onderverdeling in een absolute klasse is een contradictio in terminis en – nog wat nuchterder – doodgewoon nonsens en vooral zéér verwarrend. Laat staan al die andere, die nog worden gehanteerd, als die 'Ohren'."

Goed de terminologie mag dan ongelukkig zijn, want idd hoe kunnen er meerdere absolute klasses naast elkaar zijn, maar de bedoeling lijkt me vrij helder. De mens heeft een natuurlijke behoefte tot categoriseren en ordenen. Niets mis mee en over de termen zullen we het nooit eens worden.

De tekst onder het kopje "na 1987" begint wat hout te snijden. Onder "ballon" volgt een duidelijke uitspraak waar je het dan weer volledig mee oneens kan zijn

"Als een ontwerper pas met 20 eenheden tot een goede weergave kan komen, zelfs heel goede, is hij beslist geen erg goede ontwerper maar wel erg duur natuurlijk."

Best vermakelijk hoor, maar wat heb je eraan?

Kan ik me volledig bij aansluiten.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: metrum dac
« Reactie #316 Gepost op: 13 juni 2013, 23:23:41 »
Laten we exclusiviteit ook niet vergeten welke de prijs doet  rijzen maar in technische zin niet beter hoeft te zijn. 1000 cc motor is nog altijd sneller dan een  ferrari en kost vele maken minder.

rechtuit wel ja  ;)

Nee,.de bestuurder gaat dat uitmaken waarmee ik wil aangeven dat de techniek er al is maar de gebruiker het eindresultaat bepaalt en dat is voor iedereen anders.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: metrum dac
« Reactie #317 Gepost op: 14 juni 2013, 07:22:41 »
Dit draadje gaat ook alle kanten uit.
Erg leuk om te zien waar een discussie toe kan leiden.

Er wordt door Epi geroepen dat Cantodea misschien nu afgeschrikt is en niet meer gaat posten hier.
Ik hoop oprecht dat Cantodea zeker blijft lezen en ook zeker blijft posten met bevindingen , meningen en vragen.
Het zou erg jammer zijn dat je niet meer zeer directe opmerkingen en vragen mag posten. Als je alles moet gaan afwegen en voorzichtig moet brengen en in voorzichtige bewoordingen moet verpakken dan blijven we heel lief voor elkaar en gaat het vaak nergens meer over.
Uiteraard moeten we respectvol blijven en luisteren naar elkaar. Discussies mogen best stevig zijn. Als iemand ergens van overtuigd is dan moet die iemand zich niet zomaar van zijn overtuiging af laten brengen.  En er zullen zeker dingen zijn waar we niet nader bij elkaar zullen komen. Dat maakt het zeker interessant.

Maar laten we het over één ding absoluut eens zijn. Laten we het eens zijn dat we het niet met elkaar eens hoeven te zijn.

Is het een idee om nu weer eens te gaan ballen over de verschillen tussen DACcen?   Tussen een oversampelende en een NOS DAC.

Niet meer over inspelen of over wat high end is. Daar zouden we een nieuw draadje over moeten starten. Denk ik?

groetsen

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: metrum dac
« Reactie #318 Gepost op: 14 juni 2013, 07:36:59 »
Tjemig.....wat nemen jullie het allemaal zwaar op zeg. Het over audio en welke verbinding dit met anderen kan bieden.  Naar leuke sets luisteren, nieuwe muziek ontdekken, leuke mensen ontmoeten.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: metrum dac
« Reactie #319 Gepost op: 14 juni 2013, 07:54:33 »
Hans,

Ik geniet en dat is op zich al een hoogtepunt (high-end).   ;)  Toch?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: metrum dac
« Reactie #320 Gepost op: 14 juni 2013, 08:20:50 »
Ik ook...of het high of low boeit me weinig. Ik snap de verbetenheid van beide kanten geloof ik steeds minder. Wat een verspilde energie allemaal.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: metrum dac
« Reactie #321 Gepost op: 14 juni 2013, 18:38:34 »
Haha, tuurlijk lees ik nog mee  ;D :D :P :yeah:
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: metrum dac
« Reactie #322 Gepost op: 14 juni 2013, 19:11:18 »
Haha, tuurlijk lees ik nog mee  ;D :D :P :yeah:

 :yeah:

 ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: metrum dac
« Reactie #323 Gepost op: 14 juni 2013, 19:57:50 »
Haha, tuurlijk lees ik nog mee  ;D :D :P :yeah:

Helemaal goed! Gewoon onverminderd blijven genieten.

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: metrum dac
« Reactie #324 Gepost op: 15 juni 2013, 07:23:42 »
Dat vind ik ook.
Goed om te zien dat je er nog bent Cantodea. 
Vooral blijven genieten. 

En Chansig zegt iets over verspilde energie en verbetenheid.  Ja het voelt wel aan als verspilde energie. Maar als ik zie dat mensen heel erg hardnekkig blijven hangen in hun eigen overtuiging en ik heb de overtuiging dat ze het daarin erg mis hebben dan kan ik er soms veel energie in stoppen om die persoon over te halen. Maar soms kom je geen stap verder en moet je besluiten om het op te geven. Dat ga ik nu maar doen .

De CD speler gaat nu ingeschakeld worden en daarna mijn versterker.  De DSP schakel ik er even tussenuit want ik ga met de hoofdtelefoon luisteren. Mijn meisje ligt nog te slapen. Welke muziek? Dat weet ik nog niet. Ik denk iets wat veel energie geeft.

Groeten
Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: metrum dac
« Reactie #325 Gepost op: 15 juni 2013, 08:14:24 »
Ja het voelt wel aan als verspilde energie. Maar als ik zie dat mensen heel erg hardnekkig blijven hangen in hun eigen overtuiging en ik heb de overtuiging dat ze het daarin erg mis hebben dan kan ik er soms veel energie in stoppen om die persoon over te halen. Maar soms kom je geen stap verder en moet je besluiten om het op te geven. Dat ga ik nu maar doen .

Groeten
Marcel

Je snapt dat dit zelfde verhaal voor bv een Epi geldt ? Of voor mijn eigen persoon...omdat ik "gehakt" hoor.

Veders lijkt het me een wijs besluit...geeft rust. ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: metrum dac
« Reactie #326 Gepost op: 15 juni 2013, 08:17:06 »
Het is de 5e symphonie geworden van Beethoven.
Het concertgebouworkest onder leiding van Bernard Haitink.
Het is een Philips opname uit 1985. Op het papiertje in het doosje wordt nog groot vermeld dat het om een DDD opname gaat.
Als deze afgelopen is gaat er denk ik iets van Eric Bibb in de digitale deeltjes eter.

Groet

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: metrum dac
« Reactie #327 Gepost op: 15 juni 2013, 08:17:40 »
Kijk, m.i. kunnen de standpunten van personen mijlen breed uit elkaar liggen en kan het gezellig zijn daarover te bomen.  Ik ben ook de mening toegedaan dat hoe goed je je best ook doet mensen te overtuigen je dat niet lukt, tenzij die mensen echt zelf overtuigd willen raken.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.