Auteur Topic: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?  (gelezen 48589 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #30 Gepost op: 04 augustus 2014, 14:47:30 »
Waarvan akte. Had ik het destijds toch goed ingeschat om mijn ervaringen hier niet te publiceren.

Groeten...
Prima dat je jezelf graag gelijk geeft.

Gewoon nog een keer: met de ervaring is niets mis en dat had je dus gewoon kunnen publiceren. De koppeling naar de fysica is alleen niet te doen (wordt expliciet uitgesloten door de bedenker) en als er dan iets van techniek (in dit geval dus die 1 Hz) bij komt kijken, wordt er een grens gesteld. Is heel normaal, volgens mij.

Dan komen we automatisch bij de kern. Stond ook in mijn bericht overigens. Blind doet het niks. Niet-blind doet het bij sommigen wel iets. Er is kennelijk sprake van een conditionering. Nu vraag ik me alleen af of een conditionering a la gehakt iets te zoeken heeft in een test waarbij de grondslag technisch van aard is (type DAC conversie). Kun je net zo goed 5 identieke cd spelers naast elkaar zetten en de eerste begraven onder kurk, de tweede onder theeblaadjes, de derde met wierook, de vierde naturel en de laatste voorzien van roze strikje. Wedden dat men verschillen gaat horen?

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #31 Gepost op: 04 augustus 2014, 14:58:29 »
Wat jij wil Jacco.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #32 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:01:00 »
Ja ik wil hem!! Deze klinkt vast beterder dan de rest! :P

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #33 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:04:33 »
 :yaw:

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #34 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:11:04 »
Jaap maakte een opmerking vanuit zijn beleving, dat leek mij toch redelijk duidelijk. Vervolgens kom jij met een flauwe technische vraag. De pff kan ik mij dan prima voorstellen.

Groeten...

Kun je je, gezien mijn achtergronden ervaringen, de bedenkingen tegen de pff  enigszins voorstellen?  Of zijn alle ervaringen gelijk maar zijn sommige ervaringen gelijker dan anderen?
An inability to grasp science is no argument against it....

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #35 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:18:36 »
Wellicht moet je eerst maar eens aangeven wat nu precies bedoelde met die vraag. Ik kan hem niet anders interpreteren dan als een poging Jaap af te zeiken. Van de andere kant geloof ik niet dat jij zo in elkaar zit dus zal ik de vraag dan wel verkeerd begrijpen.

Groeten...


dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #36 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:39:12 »
Wat jij wil Jacco.
Okay. Kunnen we elkaar de hand schudden onder het mom "gehakt als conditionering"? Lijkt me gaaf. Zijn we van alle zinloze discussies omtrent het onderwerp af en kunnen we op goede basis verder.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk


Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #37 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:43:54 »
Wanneer een doordeweekse dac probleemloos tot 1 Hz kan weergeven zonder afval en een andere dac loopt volgens een luisteraar, in dit geval Jaap, dieper door in het laag,hetgeen hoorbaar zou zijn dan vraag ik me af hoe dat in elkaar steekt en snap ik niet waarom een vraag daarover afzeikerig zou moeten zijn.
Als ik initieel zou hebben gereageerd met " Yeah, right" dan zou ik me een stekelige reactie goed hebben kunnen voorstellen maar ik probeerde een uitspraak in een technisch kader te bevragen, wanneer dat wordt gezien als een soort ontkenning van de ervaring dan is dat onbedoeld.
An inability to grasp science is no argument against it....

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #38 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:48:54 »
@Jacco:
Ik heb daar niet zoveel problemen mee maar ik denk dat je het gebeuren en dus ook de bedenkers daarmee tekort doet.

Groeten...

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #39 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:51:49 »
Wanneer een doordeweekse dac probleemloos tot 1 Hz kan weergeven zonder afval en een andere dac loopt volgens een luisteraar, in dit geval Jaap, dieper door in het laag,hetgeen hoorbaar zou zijn dan vraag ik me af hoe dat in elkaar steekt en snap ik niet waarom een vraag daarover afzeikerig zou moeten zijn.
Als ik initieel zou hebben gereageerd met " Yeah, right" dan zou ik me een stekelige reactie goed hebben kunnen voorstellen maar ik probeerde een uitspraak in een technisch kader te bevragen, wanneer dat wordt gezien als een soort ontkenning van de ervaring dan is dat onbedoeld.

Een multi-bitter heeft een betere lagere tonen weergave dan een 1-bitter. De 1-bitter heeft weer voordelen in de hogere tonen weergave. Philips heeft halverwege de jaren '90 van de 20ste eeuw de bitcheck ontworpen. Dit is een combinatie van multi-bit en 1-bit in één IC.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #40 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:56:10 »
Waarom heeft een multibitter een betere lagetonenweergave?
An inability to grasp science is no argument against it....

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #41 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:57:59 »
Wanneer een doordeweekse dac probleemloos tot 1 Hz kan weergeven zonder afval en een andere dac loopt volgens een luisteraar, in dit geval Jaap, dieper door in het laag,hetgeen hoorbaar zou zijn dan vraag ik me af hoe dat in elkaar steekt en snap ik niet waarom een vraag daarover afzeikerig zou moeten zijn.
Als ik initieel zou hebben gereageerd met " Yeah, right" dan zou ik me een stekelige reactie goed hebben kunnen voorstellen maar ik probeerde een uitspraak in een technisch kader te bevragen, wanneer dat wordt gezien als een soort ontkenning van de ervaring dan is dat onbedoeld.

Ah, mijn fout dus. Ik was in de veronderstelling dat een beetje dac van 20 tot 20.000 hz liep. Schijnbaar gaan ze dus lager. Mijn excuses bij deze dus.
Van de andere kant speelt natuurlijk nog wel mee dat de mens dat niet meer hoort en dus had Jaap het natuurlijk duidelijk over een ervaring.

Groeten...

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #42 Gepost op: 04 augustus 2014, 16:08:31 »
@Jacco:
Ik heb daar niet zoveel problemen mee maar ik denk dat je het gebeuren en dus ook de bedenkers daarmee tekort doet.

Groeten...
Dat beschouw ik dan maar als een "ja", terwijl het een vorm van "nee" is (dat is de "ja, maar" die er te lezen valt).

Hoe dan ook, gehakt als conditionering lijkt mij een nauwkeurige benaming die wellicht bij sommigen wat kietelt of zelfs lichtjes pijn zal doen. Daar valt natuurlijk op volwassen manier over te discussieren.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk


Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #43 Gepost op: 04 augustus 2014, 16:49:14 »
In een nieuw draadje:  Mijn ervaring met gehakt

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Wat maakt dat de TDA1541A zo geroemd wordt?
« Reactie #44 Gepost op: 04 augustus 2014, 17:19:58 »
@Jacco:
Ik heb daar niet zoveel problemen mee maar ik denk dat je het gebeuren en dus ook de bedenkers daarmee tekort doet.

Groeten...
Dat beschouw ik dan maar als een "ja", terwijl het een vorm van "nee" is (dat is de "ja, maar" die er te lezen valt).

Hoe dan ook, gehakt als conditionering lijkt mij een nauwkeurige benaming die wellicht bij sommigen wat kietelt of zelfs lichtjes pijn zal doen. Daar valt natuurlijk op volwassen manier over te discussieren.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk

Je zet jezelf zo natuurlijk wel buiten de discussie als die alleen nog maar gaat over ervaringen met gehakt. Die heb jij dacht ik niet muv een Nakamichi cd speler. Gaat een bijzondere discussie worden zo. :D

Groeten...