Auteur Topic: Een audiofiele freakie middag  (gelezen 12322 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Een audiofiele freakie middag
« Gepost op: 26 juli 2014, 20:32:47 »
De afspraak stond al lang in de planning maar het kwam er steeds niet van, maar vandaag na overleg met freak en Mister T eindelijk richting de luistergrot.
Onderweg wat gepraat over audio, hififreaks en meer zaken die aan audio gerelateerd zijn en voor we er erg in houden gaf de navigatie aan dat we de plek van bestemming bereikt hadden.
Na ons via de deurbel gemeld te hebben werden we door freak en ega welkom geheten, inmiddels voor mij 5 jaar geleden dat ik freak live heb mogen ontmoeten dus genoeg onderwerpen te bespreken.
Na het welkom en hand geschud richting de tuin waar de koffie en de tompoezen ons in de keuken stonden op te wachten om geconsumeerd te worden en na de koffie richting luisterplek.
Mag concluderen dat deze strak ingericht is met audioracks die elk op maat gemaakt zijn voor de audio waar het geheel netjes instaat tot op de mm.
We begonnen met het beluisteren van muziek op de Bryston set welke op kleine jvc luidsprekers stonden aangesloten met een geluid wat mij verbaasde dat deze kleintje dit konden produceren.
Daarna via de breedbanders wat ook prettig was om naar te luisteren met diverse genres muziek die de revue passeerden, na deze sessie werden de stoelen omgedraaid daar stond later bleek het echte werk te wachten.
Een apart loopwerk via een externe dac naar de pre waarna de actieve - merk ben ik vergeten - luidsprekers werden aangestuurd, een groot verschil met de kleintjes aan de andere kant maar dat werd al door freak aangemerkt.
Daarna werd er naar later bleek tussen de actieve geschakeld naar de Adams monitoren en vloerstaanders, het grappige in deze is dat we hier niks van gemerkt hadden en door freak bewust werd gedaan.
Verschillen ja nee ..... mijn gehoor is niet 100%, de verschillen tussen de breedbanders en de Adams ja meer dynamiek en toch een ander totaal plaatje.
Het verzoek om wat snacks / kaas en andere lekkernijen onder het genot van een consumptie te gebruiken werd niet afgeslagen en hebben nog wat audiofiel geneuzeld.
Inmiddels bleek de tijd sneller te gaan dan we erg in hadden en namen rond 18.00 uur afscheid van freak en echtgenote die er voor gezorgd had dat we niks te kort kwamen waarvoor onze dank voor deze en de uitnodiging om het geheel eens in levende lijve te mogen meemaken.
Mocht je ooit richting Rotterdam willen komen ben je altijd welkom.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2014, 20:46:24 »
Vandaag meegereisd met forumgenoot Paul voor een bezoek aan huize Hififreak.
Een middag van humor, muziek en leut maar ook van diepgaande gesprekken.

Mijn dank gaat uit aan heer en mevrouw Hififreak voor de warme en spontane ontvangst en verzorging, en
aan Paul, die er nog wel op terug zal komen, voor de gezellige heen- en terugreis.  :)

Graag gedaan mannen.

De kleine JVC's stonden dit keer aangesloten op een Sony (versterker & cd) set.



Dit trio heb je ook beluisterd en alle speakers dragen de merknaam Adam Audio.



Voorts: Het was me een waar genoegen en ik meld me wel als ik richting de grote stad ga.   ;)

« Laatst bewerkt op: 27 juli 2014, 11:05:13 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2014, 22:32:26 »
Mooie topic titel.
Het is genieten in de grot.
I love vintage.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2014, 22:42:24 »
Mooie topic titel.
Het is genieten in de grot.
Ja een snoepwinkel voor grote kinderen  ;D , de Bryston familie heel mooi, de Marantz receivers bijna uit het zicht en niet te vergeten de giga collectie Sony, mooie cd spelers en wellicht meer waar we geen tijd voor hadden.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2014, 20:32:21 »


Ik kan me natuurlijk vergissen maar ze hadden het niet door het verschil tussen een sony'tje en een bryston?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2014, 20:41:14 »
Had ik ook niet, je komt binnen er staat een boel spul en maar raden wat er speelt? Ik had nog nooit een Bryston gezien laat staan gehoord. We hebben niet allemaal de gouden oortjes zoals jij ze hebt Bram. ( al valt dat ook enigszins tegen lees ik: "In de tussentijd komt Ilse binnen om te informeren naar de uitkomst en haar conclusie is: Bram viel met de NAD op zijn gat!")
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2014, 20:45:08 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2014, 20:50:54 »
Bram, wie zegt dat er in dit samenzijn sprake was van een opgezet versterkervergelijk?
ADAM    Bryston     DENON

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2014, 21:11:02 »
Bram, wie zegt dat er in dit samenzijn sprake was van een opgezet versterkervergelijk?

Helemaal niemand! maar lees je het verhaal heel goed (en bram leest altijd tussen de regels door) word de sony niet vermeld.

HF deed dat achteraf nog wel,begrijpt je mister T?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2014, 21:19:20 »
Kan het uitleggen Bram, zal waarschijnlijk niet duidelijk zijn.
De Bryston was aangesloten op een set breedbanders, de JVC kleintjes op de Sony set welke dwars op de Bryston set op de grond ... dus uit het zicht stond.
Dus Rene gaf het ook al aan er staat daar zoveel aangesloten dat wij geen overzicht hadden welke versterker op welke luidspreker.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #9 Gepost op: 27 juli 2014, 21:25:24 »
Klopt Paul.  Er is bij mij nooit een touw aan te knopen wat er speult.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #10 Gepost op: 27 juli 2014, 21:29:51 »
Bram, wie zegt dat er in dit samenzijn sprake was van een opgezet versterkervergelijk?

Helemaal niemand! maar lees je het verhaal heel goed (en bram leest altijd tussen de regels door) word de sony niet vermeld.

HF deed dat achteraf nog wel,begrijpt je mister T?
Nee Bram, ik begrijp je voor geen meter. Hersenspinsels als: "tussen de regels doorlezen" zijn waarheden die men over het algemeen
zich zelf aanpraat. Het heeft totaal niets te maken met deze middag.
ADAM    Bryston     DENON

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #11 Gepost op: 27 juli 2014, 21:30:08 »
Het grappige in deze is en misschien heb je dat bewust gedaan, ik dacht dat de kleintjes JVC op een vette Bryston eindtrap stonden aangesloten terwijl het de eeuwig beruchte kleine Sony was.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #12 Gepost op: 27 juli 2014, 21:31:28 »
Kan het uitleggen Bram, zal waarschijnlijk niet duidelijk zijn.
De Bryston was aangesloten op een set breedbanders, de JVC kleintjes op de Sony set welke dwars op de Bryston set op de grond ... dus uit het zicht stond.
Dus Rene gaf het ook al aan er staat daar zoveel aangesloten dat wij geen overzicht hadden welke versterker op welke luidspreker.

Dat was HF's bedoeling ook,je op het vekeerde benen zetten,HF gooit niet voor niets steeds zijn armoedige sony's in de

strijd.

Hij doet ja openbaar kond van alle versterkers klinken eender,snapt u?

Enne u hebt het toch ook niet bemerkt,niet dan.

En daarom zijn info achteraf.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #13 Gepost op: 27 juli 2014, 21:34:08 »
Dat was HF's bedoeling ook,je op het vekeerde benen zetten,HF gooit niet voor niets steeds zijn armoedige sony's in de

strijd.

Hij doet ja openbaar kond van alle versterkers klinken eender,snapt u?

Enne u hebt het toch ook niet bemerkt,niet dan.

En daarom zijn info achteraf.

Bram,

Je bent een alleraardigste kerel maar voor gedachten lezen of tussen de regels door ben je gezakt.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Een audiofiele freakie middag
« Reactie #14 Gepost op: 27 juli 2014, 21:42:00 »
Kan het uitleggen Bram, zal waarschijnlijk niet duidelijk zijn.
De Bryston was aangesloten op een set breedbanders, de JVC kleintjes op de Sony set welke dwars op de Bryston set op de grond ... dus uit het zicht stond.
Dus Rene gaf het ook al aan er staat daar zoveel aangesloten dat wij geen overzicht hadden welke versterker op welke luidspreker.

Dat was HF's bedoeling ook,je op het vekeerde benen zetten,HF gooit niet voor niets steeds zijn armoedige sony's in de

strijd.

Hij doet ja openbaar kond van alle versterkers klinken eender,snapt u?

Enne u hebt het toch ook niet bemerkt,niet dan.

En daarom zijn info achteraf.
Bram, jij hebt toch nog niet zolang geleden ook nog aangetoond dat twee verschillende versterkers hetzelfde klinken of heb ik het topic niet goed begrepen?
Science is no democracy