Auteur Topic: Stappenplan met methodieken ter verificatie van (versterker)modificaties.  (gelezen 9560 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Stappenplan met methodieken ter verificatie van (versterker)modificaties.
« Reactie #15 Gepost op: 26 juli 2014, 21:47:44 »
Ik had het idee dat de rotel de muziek bij jou de laatste keer feller of scheller deed klinken of wat schreeuwiger hoe je het ook maar noemen wilt t.o.v jou buizenversterker
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Stappenplan met methodieken ter verificatie van (versterker)modificaties.
« Reactie #16 Gepost op: 26 juli 2014, 21:59:44 »
Ik heb de klok horen luiden maar weet niet exact waar de klepel hangt (dus aub corrigeren waar nodig :) )

maar voor zover ik weet heeft een buizenversterker gemiddeld relatief veel even harmonische vervorming, waar het gehoor minder gevoelig voor is en heeft een transistorversterker gemiddeld relatief meer oneven harmonische vervorming (relatief ten opzichte van elkaar).

Als geluid 'scherp' klinkt denk ik zelf (zoals bij ieder kenmerk) eigenlijk vooral aan akoestiek en speakers combinatie.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Stappenplan met methodieken ter verificatie van (versterker)modificaties.
« Reactie #17 Gepost op: 26 juli 2014, 22:27:58 »
Rotel klinkt bij mij in de kamer en op zolder met 3 verschillende soorten luidsprekers vermoeiender als de buizen.
Weet nu ook dat de buizen niet vervormd, heb even met de maker gebeld.
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Stappenplan met methodieken ter verificatie van (versterker)modificaties.
« Reactie #18 Gepost op: 26 juli 2014, 22:29:28 »
Ik had het idee dat de rotel de muziek bij jou de laatste keer feller of scheller deed klinken of wat schreeuwiger hoe je het ook maar noemen wilt t.o.v jou buizenversterker
Ja dat vind ik ook en dat komt bij mij over als vermoeiender.
Eens buizen altijd buizen.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Stappenplan met methodieken ter verificatie van (versterker)modificaties.
« Reactie #19 Gepost op: 26 juli 2014, 23:37:04 »
We hebben het hier over modificaties, die zijn dus wel persoonlijk, de één vindt het beter de ander niet.

Ik snap dat je een persoonlijke mening kan hebben aangaande een modifcatie. Maar een modificatie beter vinden is iets anders dan dat er een werkelijke aantoonbare verbetering is. Die meer objectieve benadering maakt een modificatie, en dan vooral de verbetering die dat al dan niet met zich mee brengt, imo zeker niets persoonlijks. Het is maar net je er naar kijkt. Uitspraken over of iets beter is gaat lastig worden op basis van een persoonlijke mening.

Waar komt toch die bewijsdrang vandaan om maar op wat voor welke manier dan ook te kunnen aantonen of iets niet of wel hoorbaar is.

Nou bewijsdrang (of eigenlijk behoefte aan bewijsdrang bij anderen) komt bij mijboven wanneer er uitspraken over de werkelijkheid gedaan. Wanneer er gewoon mening gespuwd wordt heb ik daar totaal geen last van.

Typisch een voorbeeld van hoe het dus al meer dan 10 jaar gaat.
Er worden helemaal geen uitspraken over de werkelijkheid gedaan, en als er een mening wordt gespuwd dan neemt men dat ook als een 'werkelijkheid' aan. Zo gaat het dus al jaren. En dan ligt de de behoefte bij de bewijsdrang weer bij een ander.
Zo lust ik er nog wel een paar.
The music sounds better, when you know who's playing it

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Stappenplan met methodieken ter verificatie van (versterker)modificaties.
« Reactie #20 Gepost op: 26 juli 2014, 23:45:43 »
Ook hier maar weer een stukje uitleg van hoe het in de grote boze buitenwereld gaat. De bewijslast ligt altijd bij diegene die de meest vreemde uitspraak doet. Dat is natuurlijk heel vervelend voor bepaalde groepen, maar zo werkt het nu eenmaal.

Maar dat neemt niet weg dat er moeite gedaan kan worden door iemand met de sterkste kaarten.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk