Auteur Topic: Het RIP-topic  (gelezen 126718 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Het RIP-topic
« Reactie #375 Gepost op: 14 juni 2019, 09:23:20 »
Ruim negen jaar geleden op de N233.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Het RIP-topic
« Reactie #376 Gepost op: 14 juni 2019, 09:31:56 »
Ehhhh "gelukkig" is dat niet het ongeluk waar ik wel erg dicht bij was ruim 20 jaar geleden.
Op de voorloper van de A30 was er een oudere man overgestoken en op slag dood door een aanrijding met een auto een paar auto's voor mij.
Ik heb het gelukkig niet gezien. Maar moest wel flink remmen voor hetgeen gebeurde. Ik hoorde later wat er gebeurt was.
Dan rij je na twee uur stil staan wel weg met een redelijk week gevoel.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het RIP-topic
« Reactie #377 Gepost op: 14 juni 2019, 12:41:33 »
De N233 is een weg waar talloze verschrikkelijke ongelukken zijn gebeurd !

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Het RIP-topic
« Reactie #378 Gepost op: 14 juni 2019, 12:44:14 »

Dr. John (New Orleans, Louisiana, 20 november 1941 - 6 juni 2019), ook bekend als Dr. John Creaux of Dr. John the Night Tripper, was het pseudoniem van pianist, zanger en songwriter Malcolm John (Mac) Rebennack Jr. In zijn muziek combineerde hij blues, boogiewoogie en rock-'n-roll.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Het RIP-topic
« Reactie #379 Gepost op: 14 juni 2019, 19:55:54 »
Ehhhh "gelukkig" is dat niet het ongeluk waar ik wel erg dicht bij was ruim 20 jaar geleden.
Op de voorloper van de A30 was er een oudere man overgestoken en op slag dood door een aanrijding met een auto een paar auto's voor mij.
Ik heb het gelukkig niet gezien. Maar moest wel flink remmen voor hetgeen gebeurde. Ik hoorde later wat er gebeurt was.
Dan rij je na twee uur stil staan wel weg met een redelijk week gevoel.

Marcel

In de zeventiger jaren leerde ik een leuke kerel kennen uit een naburige plaats. Hij had een prachtige buizenbak met dito zendbereik en een stem a la Tom Collins.
Nadat ik zendwaar van ‘m gekocht had, bleven we contact houden en bleek dat hij in ons dorp op de middelbare school zat.  Op vrijdagmiddag kwam hij dan ook regelmatig langs en wat me bij is gebleven dat hij altijd honger had en bij de eerste zonnestraal, los van de temperatuur, in bermuda op bootschoenen door het leven ging.  Nadat de middelbare school afgesloten was, verwaterde het contact.

Het zal zo’n twee jaar geleden zijn dat zijn naam weer in mijn gedachten opdoemden.  Aangezien google dan je grote vriend is, raadpleegde ik die veelvuldig.  Wat ik ontdekte was het volgende: Zijn vader was inmiddels overleden.  Op zich niet zo vreemd gezien zijn leeftijd.  Na wat verder spitten kwam ik een overlijdensadvertentie tegen van mijn oude kennis.  Het bleek dat hij jaren naast een van onze vestigingen gewoond had.  Op een morgen is hij in dichte mist op een file op de A30 ingereden en aangezien hij geen gordel droeg, liep hij daarbij serieus inwendig letsel op.  Hij heeft het helaas niet overleefd. 

Toen ik dit verhaal tijdens een bakkie koffie en een ochtendpeuk besprak met een collega, gaf hij aan bij het ongeluk geweest te zijn.  Hij kon me informatie geven die ik niet op het internet gevonden had.  Jammer, ik had ‘m graag nog eens ontmoet en het jammere is natuurlijk dat ik hem vrijwel wekelijks tegen het lijf had kunnen lopen.  Zijn zoontje trad in ieder geval in de voetsporen van zijn vader.  Vrijwel het hele jaar in korte broek. 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Het RIP-topic
« Reactie #380 Gepost op: 15 juni 2019, 09:24:28 »
Dat levens van mensen elkaar kunnen raken voor een bepaalde of onbepaalde periode en later zo dichtbij zijn maar heel ver weg.   :think: :think:
Soms heel erg jammer en soms is het maar beter zo.

Marcel


Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het RIP-topic
« Reactie #381 Gepost op: 15 juni 2019, 12:25:24 »
Dat levens van mensen elkaar kunnen raken voor een bepaalde of onbepaalde periode en later zo dichtbij zijn maar heel ver weg.   :think: :think:
Soms heel erg jammer en soms is het maar beter zo.

Marcel
Ja Marcel, jouw verhaal is geheel en al van toepassing op een voorval wat ik ooit meemaakte. In de jaren tachtig en negentig van de vorige eeuw verzorgde ik wereldwijd de PR voor een bekende Engelse Sixties band en ik kreeg ook regelmatig post m.b.t. deze groep.

Zo ontving ik in mei 1991 een bubbeltjes envelop van ene Rex Woodard uit Texas met daarin een brief, een cassettebandje en 30,00 US Dollar.
In de begeleidende brief stond het verzoek om een aantal nummers van de voornoemde groep op te nemen, omdat Rex zelf alle vinyl had grijs gedraaid waardoor e.e.a. niet meer zo fris klonk.
Tevens vermeldde hij dat hij terminaal ziek was en dat hij nog maar heel kort te leven had. Hij wilde graag nog éénmaal een aantal ongeschonden nummers van de Engelse band horen.

Diezelfde middag heb ik een cassettedeck geleend bij de plaatselijke Hifizaak van Piet Hiensch en om 17.00 uur op diezelfde middag ging er een spoedzending naar Whitehouse in Texas.

Het verhaal van Rex had mij behoorlijk aangegrepen en het hield mij 's avonds flink bezig. Mijn vrouw had dat in de gaten en zij opperde: "Waarom bel je niet even naar Texas om nog even met de man te praten ?".

Ik heb daarop het nummer opgevraagd bij de afdeling "buitenlandse telefoonnummers" en de telefoniste verteld waar het in deze om ging.
Het duurde nogal even voordat ik weer contact kreeg met de telefoniste en zij vertelde dat ze op het door mij opgegeven adres geen telefoonnummer had gevonden, maar dat in hetzelfde plaatsje wel iemand met dezelfde achternaam woonde. De telefoniste gaf aan dat zij had doorgezocht omdat mijn verhaal haar nogal raakte.

De telefoniste gaf mij het nummer en even later had ik contact met de persoon in kwestie.
Er werd door een vrouw opgenomen met een "hello" en ik legde haar uit waarom ik belde en dat ik graag met Rex wilde spreken.

Op dat moment werd het even stil aan de andere kant van de lijn en ik kreeg met een omfloerste stem de boodschap: "I'm sorry Sir but Rex passed away last night !".
Ik heb de vrouw gecondoleerd en haar het beste toegewenst en ik zat een moment geheel uit het lood geslagen op de bank.

Ik heb nooit een reactie gekregen op mijn zending en door de jaren heen bleef het voorval mij bezighouden.

Een aantal maanden geleden zat ik wat op mijn laptop te rommelen en ik vulde zonder verder na te denken de naam Rex Woodard in ineens kreeg ik behoorlijk wat informatie over Rex.

Rex bleek een vooraanstaand advocaat in Beaumont Texas te zijn geweest en van jongs af aan was hij een fanatieke fan van de Amerikaanse popgroep The Four Seasons.
Hij had in het Amerikaanse blad "Goldmine" een uitgebreid artikel geplaatst over deze groep. In dat zelfde blad had hij mijn artikel over de Engelse popgroep gelezen en zo was hij dus kennelijk achter mijn adres gekomen.

In zijn laatse jaren schreef Rex samen met bandlid Tommy de Vito de biografie "Now and then" over het reilen en zeilen van The Four Seasons en er werd afgesproken dat eventuele opbrengsten gedeeld zouden worden.

Helaas kwam het tijdens het leven van Rex niet tot een publicatie, maar na de van Rex dood wist Tommy de Vito een aantal geinteresseerden te vinden die de biografie gebruikten om er de wereldbekende musical "The Jersey Boys" van te maken.
Deze musical kreeg diverse awards en de musical genereerde enorme bedragen.

Donna Corbello, de vrouw van Rex heeft een zaak aangespannen om haar deel van de inkomsten te toucheren, maar deze poging lijkt voor alsnog niet zo succesvol.
Inmiddels heb het adres van Donna kunnen achterhalen en we hebben inmiddels enkele malen mailcontact gehad.
Mijn envelop was destijds bij haar zuster terechtgekomen (de vrouw die ik in 1991 belde) en hij schijnt in de commotie tussen andere spullen zoekgeraakt te  zijn.

Tja, soms kan het raar lopen in het leven !
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2019, 12:28:05 door Audiofreak »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Het RIP-topic
« Reactie #382 Gepost op: 16 juni 2019, 12:52:39 »
Wat een verhaal...ben je toch even stil van.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het RIP-topic
« Reactie #383 Gepost op: 16 juni 2019, 14:27:47 »
Wat een verhaal...ben je toch even stil van.


Groeten, Ando.

Ja Ando, het heeft mij destijds behoorlijk aangegrepen om via de telefoon te horen dat Rex al was overleden voordat hij mijn post ontving.

Toch wel bijzonder om 19 jaar later alsnog te vernemen wie de mens Rex was. Ik ben blij dat er na jaren toch nog duidelijkheid kwam t.a.v. een aantal onbeantwoorde vragen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Het RIP-topic
« Reactie #384 Gepost op: 18 juli 2019, 19:47:19 »





Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Het RIP-topic
« Reactie #385 Gepost op: 22 juli 2019, 15:36:43 »





Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

‘echtgenote’

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Het RIP-topic
« Reactie #386 Gepost op: 22 juli 2019, 15:40:29 »
In een kliniek gebeurt van alles.
Dingen eraf en dingen erbij.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Het RIP-topic
« Reactie #387 Gepost op: 24 juli 2019, 19:59:32 »
Wie kent hem niet ?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Het RIP-topic
« Reactie #388 Gepost op: 24 juli 2019, 20:05:49 »
Floris is niet meer.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Het RIP-topic
« Reactie #389 Gepost op: 06 oktober 2019, 17:06:23 »
RIP


Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk