Auteur Topic: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?  (gelezen 37588 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #45 Gepost op: 14 juli 2014, 13:00:42 »
Maarruhhh... over luidsprekerkabels gaan toch ook geen bitjes? Is toch analoog signaal?  :think:
Science is no democracy

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #46 Gepost op: 14 juli 2014, 13:09:31 »
Maarruhhh... over luidsprekerkabels gaan toch ook geen bitjes? Is toch analoog signaal?  :think:

Ik bedoel dat het signaal heel nauwgezet gevolgd wordt. Detaillering is een ander woord wat je kunt gebruiken.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #47 Gepost op: 14 juli 2014, 13:28:02 »
Maarruhhh... over luidsprekerkabels gaan toch ook geen bitjes? Is toch analoog signaal?  :think:

Ik bedoel dat het signaal heel nauwgezet gevolgd wordt. Detaillering is een ander woord wat je kunt gebruiken.
Ja, natuurlijk. Waarom zou een kabel zonder actieve componenten daar ook maar iets aan veranderen?

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #48 Gepost op: 14 juli 2014, 13:33:12 »
Maarruhhh... over luidsprekerkabels gaan toch ook geen bitjes? Is toch analoog signaal?  :think:

Ik bedoel dat het signaal heel nauwgezet gevolgd wordt. Detaillering is een ander woord wat je kunt gebruiken.
Ja, natuurlijk. Waarom zou een kabel zonder actieve componenten daar ook maar iets aan veranderen?

Dat weet ik niet, maar het verschil met dropveters is duidelijk. Ik weet nu wat ze bedoelen met het 'horen van de muziek'!  :D
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2014, 13:35:20 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.223
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #49 Gepost op: 14 juli 2014, 15:18:26 »
Het is nog maar de vraag of dat komt door de dropveter zelf.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk


Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #50 Gepost op: 14 juli 2014, 15:36:01 »
Ik heb laatst nieuwe matten in mijn auto gelegd en het rijdt uiteraard stukken beter zo  8)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #51 Gepost op: 14 juli 2014, 15:42:26 »
Maarruhhh... over luidsprekerkabels gaan toch ook geen bitjes? Is toch analoog signaal?  :think:

Ik bedoel dat het signaal heel nauwgezet gevolgd wordt. Detaillering is een ander woord wat je kunt gebruiken.
Ja, natuurlijk. Waarom zou een kabel zonder actieve componenten daar ook maar iets aan veranderen?


Dat weet ik niet, maar het verschil met dropveters is duidelijk. Ik weet nu wat ze bedoelen met het 'horen van de muziek'!  :D

Mooi, we hebben een genomineerde begrijp ik!
Science is no democracy

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #52 Gepost op: 14 juli 2014, 16:34:06 »
Mooi, we hebben een genomineerde begrijp ik!

Zeker, ik kan ze alleen niet betalen. :'(
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.799
  • Doet mij maar buisjes
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #53 Gepost op: 14 juli 2014, 16:55:52 »
Mooi, we hebben een genomineerde begrijp ik!

Zeker, ik kan ze alleen niet betalen. :'(
Heb je wel iets om iedere nacht over te dromen, hoe zij Johan Cruijf dat ook al weer ....... aan ieder nadeel zit een voordeel.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #54 Gepost op: 14 juli 2014, 17:01:25 »
Mooi, we hebben een genomineerde begrijp ik!

Zeker, ik kan ze alleen niet betalen. :'(

Ik heb wel eens gelezen dat als je niet weet welke interlink er gebruikt wordt het nog niet meevalt verschil te horen.
Dus misschien hoeft die emoticon niet zo sip te kijken  :D
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #55 Gepost op: 07 september 2014, 09:58:30 »

 De laatste Gamma kabel die ik kocht was mechanisch gezien vrij stug en weerbarstig.

Dat verschil merk ik ook. Apple of prof. Bosch boorhamer: soepel snoer. De chinees/hollandse Ferm: stug als staaldraad. Soepel snoer misschien duurder kunststof? Overigens is de 240V hetzelfde  ;)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #56 Gepost op: 07 september 2014, 10:08:36 »
Mooi, we hebben een genomineerde begrijp ik!

Zeker, ik kan ze alleen niet betalen. :'(
Heb je wel iets om iedere nacht over te dromen, hoe zij Johan Cruijf dat ook al weer ....... aan ieder nadeel zit een voordeel.

Ik heb ze inmiddels aangeschaft, en ben lekker aan het genieten :) (De JKE interlinks doen het ook heel mooi :P )
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #58 Gepost op: 07 september 2014, 10:18:13 »
Ik heb ze inmiddels aangeschaft, en ben lekker aan het genieten :) (De JKE interlinks doen het ook heel mooi :P )
Het zit 'm in het genieten zonder grenzen.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #59 Gepost op: 07 september 2014, 11:06:58 »
Inderdaad, dan kan het zo zijn dat er een dropveter gebruikt wordt en men denk dat er een duurder exemplaar gebruikt is.

Nu zijn er dropveters en dropveters.
Vroegah waren zelfs de allergoedkoopste bijgeleverde dropveters over de gehele omtrek netjes afgeschermd, tegenwoordig kom ik niet zelden dropveters tegen die slechts een massadraadje langs de kern-isolatie hebben lopen en aldus een open poort vormen voor storingsinvloeden van buitenaf.

Ik pleit dus voor goed afgeschermde coax (niet die witte bouwmarkt-troep met aluminiumfolie erom maar echte RG58 of 59) met strak zittende pluggen die goed contact maken.
Dat hoeft alsnog niet veel te kosten, je moet alleen goed opletten welke kwaliteit kabel je neemt.
Een euro de meter, meer hoeft dat niet te zijn.
Dan de welbekende Neutrik cinch stekers (of zelfs maar de Chinese namaak WBTs), een soldeerbout en een half uurtje knutselen.
« Laatst bewerkt op: 07 september 2014, 11:11:48 door KT88 »
- audiodidact -