Auteur Topic: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?  (gelezen 37415 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #15 Gepost op: 01 juli 2014, 09:21:55 »
Furutech stekkers zijn prijzig, maar er zijn nog duurdere zoals Oyiade stekkers.
Ik heb de furutech FI11G wel thuis gehad.
Gebruik nu Iego stekkers nog betaalbaar en het verschil met een Bals of Kupp is aanwezig. Iego maar ook Furutech zijn strakker en meer helder dan de Bals.

Gebruik wel een audiogroep.
meer helder van kleur  :)

WFD

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
  • audio perfectionist
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #16 Gepost op: 01 juli 2014, 09:22:56 »
Soms ze zijn er in transparant en zwart.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #17 Gepost op: 01 juli 2014, 09:39:36 »
Ik zie op de site van Furutech netsnoeren van 1400 Euro...... Zijn ze daar een beetje van het pad af?
Niet mijn site zie ik wel..... Heb het gevoel daar heel erg afgezet te worden met onzinnig duur spul.
De mensheid wil bedrogen worden Ando.
Onvoorstelbaar...zouden ze dat echt verkopen? Ze moesten zich schamen!

Ik zou niet weten waarom.  De een koopt een klokkie van een tientje en de ander een van zes ruggen.  Ze doen hetzelfde en zijn totaal overbodig, want iedereen heeft een telefoon in zijn of haar zak.

Tussen een klokkie van een tientje en een van zes ruggen zit meestal wel wat kwaliteitsverschil. Ik vraag me af of er zoveel kwaliteitsverschil tussen een netsnoer van 10 Euro en eentje van 1400 Euro zit...
Science is no democracy

WFD

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
  • audio perfectionist
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #18 Gepost op: 01 juli 2014, 09:44:19 »
Ik zie op de site van Furutech netsnoeren van 1400 Euro...... Zijn ze daar een beetje van het pad af?
Niet mijn site zie ik wel..... Heb het gevoel daar heel erg afgezet te worden met onzinnig duur spul.
De mensheid wil bedrogen worden Ando.
Onvoorstelbaar...zouden ze dat echt verkopen? Ze moesten zich schamen!

Ik zou niet weten waarom.  De een koopt een klokkie van een tientje en de ander een van zes ruggen.  Ze doen hetzelfde en zijn totaal overbodig, want iedereen heeft een telefoon in zijn of haar zak.

Tussen een klokkie van een tientje en een van zes ruggen zit meestal wel wat kwaliteitsverschil. Ik vraag me af of er zoveel kwaliteitsverschil tussen een netsnoer van 10 Euro en eentje van 1400 Euro zit...

Je mag toch aannemen dat er wel iets van verschil moet zijn, hoe kun je anders zo'n bedrag ook maar iets rechtvaardigen? Ik hoor wel verschillen tussen kabels maar kom wel steeds meer tot de conclusie na vele kabels (netssnoer) te hebben geprobeerd dat ze hier thuis steeds goedkoper worden. Heb vele netkabels gehad en heb nu een Lapp van 17 euro/meter.
Maar gebruik ook een Belden.
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2014, 09:45:53 door WFD »

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #19 Gepost op: 01 juli 2014, 10:05:50 »
Ik zie op de site van Furutech netsnoeren van 1400 Euro...... Zijn ze daar een beetje van het pad af?
Niet mijn site zie ik wel..... Heb het gevoel daar heel erg afgezet te worden met onzinnig duur spul.
De mensheid wil bedrogen worden Ando.
Onvoorstelbaar...zouden ze dat echt verkopen? Ze moesten zich schamen!

Ik zou niet weten waarom.  De een koopt een klokkie van een tientje en de ander een van zes ruggen.  Ze doen hetzelfde en zijn totaal overbodig, want iedereen heeft een telefoon in zijn of haar zak.

Het verschil in verhouding met een klokkie van zes ruggen is dat een horlogeboer niet pretendeert dat zo’n horloge de tijd beter weergeeft dan een van een tientje. Het verschil zit hem in uitstraling, ontwerp, materiaalgebruik etc. Een kabelaar die een kabel van 1400 euro verkoopt met het verhaal dat ‘ie beter klinkt dan een van een tientje, houdt de onwetende koper gewoon voor de gek.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #20 Gepost op: 01 juli 2014, 10:31:19 »
Ik zie op de site van Furutech netsnoeren van 1400 Euro...... Zijn ze daar een beetje van het pad af?
Niet mijn site zie ik wel..... Heb het gevoel daar heel erg afgezet te worden met onzinnig duur spul.
De mensheid wil bedrogen worden Ando.
Onvoorstelbaar...zouden ze dat echt verkopen? Ze moesten zich schamen!

Ik zou niet weten waarom.  De een koopt een klokkie van een tientje en de ander een van zes ruggen.  Ze doen hetzelfde en zijn totaal overbodig, want iedereen heeft een telefoon in zijn of haar zak.

Tussen een klokkie van een tientje en een van zes ruggen zit meestal wel wat kwaliteitsverschil. Ik vraag me af of er zoveel kwaliteitsverschil tussen een netsnoer van 10 Euro en eentje van 1400 Euro zit...

Kompleet niet boeiend voor iemand die het koopt. Beetje mopperen op prijzen van snoertjes is erg 2010. ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #21 Gepost op: 01 juli 2014, 10:51:08 »


Kompleet niet boeiend voor iemand die het koopt. Beetje mopperen op prijzen van snoertjes is erg 2010. ;D

Gr Hans

OK, ik stop met mopperen..... ;)
Science is no democracy

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #22 Gepost op: 01 juli 2014, 12:29:10 »
Gebruik wel een audiogroep.

Ik zit nu op dezelfde groep als mijn vriezer en vaatwasser. Dat is het enige geaarde stopcontact. Ik zit in een goedkoop huurappartement.

Kun je ook de randaarde 'aftappen' van een andere groep, en dan de fase en nul van een andere groep gebruiken?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #23 Gepost op: 01 juli 2014, 12:33:00 »
Je mag toch aannemen dat er wel iets van verschil moet zijn, hoe kun je anders zo'n bedrag ook maar iets rechtvaardigen? Ik hoor wel verschillen tussen kabels maar kom wel steeds meer tot de conclusie na vele kabels (netssnoer) te hebben geprobeerd dat ze hier thuis steeds goedkoper worden. Heb vele netkabels gehad en heb nu een Lapp van 17 euro/meter.
Maar gebruik ook een Belden.

Ik ga Pink Faun kabels aanschaffen, huismerk van Triple M Audioshop. Zuiver neutraal en dat voor een redelijke prijs. Absoluut geen luistermoeheid, dit in tegenstelling tot mijn van den Hul D-352 of Supra Ply luidsprekerkabels.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

WFD

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
  • audio perfectionist
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #24 Gepost op: 01 juli 2014, 12:37:01 »
DEze kabels als netsnoer heb ik gehad, ik was er zwaar ontevreden over, scherp, te helder niet mooi. Maar misschien lag dat aan mijn apparatuur.

De LS kabels van dit merk ken ik niet.

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #25 Gepost op: 01 juli 2014, 12:40:14 »
Je mag toch aannemen dat er wel iets van verschil moet zijn, hoe kun je anders zo'n bedrag ook maar iets rechtvaardigen? Ik hoor wel verschillen tussen kabels maar kom wel steeds meer tot de conclusie na vele kabels (netssnoer) te hebben geprobeerd dat ze hier thuis steeds goedkoper worden. Heb vele netkabels gehad en heb nu een Lapp van 17 euro/meter.
Maar gebruik ook een Belden.

De redenering van de fabrikanten lijkt in elk geval te zijn: "als we het maar duur genoeg maken neemt men het vanzelf serieus..."

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #26 Gepost op: 01 juli 2014, 12:41:35 »
DEze kabels als netsnoer heb ik gehad, ik was er zwaar ontevreden over, scherp, te helder niet mooi.

Bedoel je de Pink Faun??

Ik heb zelf pas de Kemp Hi Power Cord. Valt zeer zwaar tegen terwijl het toch een beproefd concept zou zijn... :(
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #27 Gepost op: 01 juli 2014, 12:43:13 »
Ik zie op de site van Furutech netsnoeren van 1400 Euro...... Zijn ze daar een beetje van het pad af?
Niet mijn site zie ik wel..... Heb het gevoel daar heel erg afgezet te worden met onzinnig duur spul.
De mensheid wil bedrogen worden Ando.
Onvoorstelbaar...zouden ze dat echt verkopen? Ze moesten zich schamen!

Ik zou niet weten waarom.  De een koopt een klokkie van een tientje en de ander een van zes ruggen.  Ze doen hetzelfde en zijn totaal overbodig, want iedereen heeft een telefoon in zijn of haar zak.

Het verschil in verhouding met een klokkie van zes ruggen is dat een horlogeboer niet pretendeert dat zo’n horloge de tijd beter weergeeft dan een van een tientje. Het verschil zit hem in uitstraling, ontwerp, materiaalgebruik etc. Een kabelaar die een kabel van 1400 euro verkoopt met het verhaal dat ‘ie beter klinkt dan een van een tientje, houdt de onwetende koper gewoon voor de gek.
Die van een tientje zal nauwkeuriger lopen gezien het quartz uurwerk.  Met de dure automaten is het maar zo zo.  :D

Die kabels zien er veelal ook veel beter uit dan een dropveter, mooiere pluggen, dikke doos erom bekleed met zachte materialen enz.   ;)
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2014, 12:46:18 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #28 Gepost op: 01 juli 2014, 12:50:27 »
Gebruik wel een audiogroep.

Ik zit nu op dezelfde groep als mijn vriezer en vaatwasser. Dat is het enige geaarde stopcontact. Ik zit in een goedkoop huurappartement.

Kun je ook de randaarde 'aftappen' van een andere groep, en dan de fase en nul van een andere groep gebruiken?
Niet doen, dan kan je beter een middagje klussen om een aardedraad vanaf de meterkast in de betreffende groep te trekken.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

WFD

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
  • audio perfectionist
Re: Waarom zijn Furutech pluggen zo goed?
« Reactie #29 Gepost op: 01 juli 2014, 12:55:01 »
DEze kabels als netsnoer heb ik gehad, ik was er zwaar ontevreden over, scherp, te helder niet mooi.

Bedoel je de Pink Faun??

Ik heb zelf pas de Kemp Hi Power Cord. Valt zeer zwaar tegen terwijl het toch een beproefd concept zou zijn... :(

Ja Pink Faun netkabels ik vond het een echte ramp deze kabels.