Auteur Topic: Mijn speelgoed!  (gelezen 214216 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #525 Gepost op: 06 november 2017, 04:06:26 »

Heb deze speaker even beluisterd en dacht onvoorstelbaar wat een sound voor zeer weinig! :claps:

40 kilo speakers voor 199 euro met een zeer goede weergave Toppie!

                                               https://www.iear.nl/product/yamaha-ns-555/?channable=a5549.MTMyNDk2
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #526 Gepost op: 06 november 2017, 07:54:13 »
De kleinere speakers uit de Piano-serie staan al heel lang op eenzame hoogte m.b.t. prijs/kwaliteit Abraham.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #527 Gepost op: 06 november 2017, 09:57:12 »
Als de gemiddelde reviews omtrent deze speakers kloppen mag je ze een "best buy" noemen.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #528 Gepost op: 06 november 2017, 13:27:35 »
Als de gemiddelde reviews omtrent deze speakers kloppen mag je ze een "best buy" noemen.

Yamaha timmert de boel tussen hi end and low end steeds dichterbij nog even en we hebben uitsluitend nog hi end.

De yamaha A-s500 is echt hi end vrijwel perfect klangmatig dan,hij klinkt los en fris.

De Cambridge audio CX A60 zit op de gelijke hoogte hi end op zijn engels (ietjes terughoudend) maar hij lever muziek aus

einem guss vooral in het middlaag Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #529 Gepost op: 02 maart 2019, 17:04:40 »
Vandaag meerdere opstellingen gepresenteerd. 
Het was weer een leuke ervaring met dito reacties.

Wat hebben we een boeiende hobby.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #530 Gepost op: 02 maart 2019, 17:13:30 »
Oeps oud bericht...zag het pas later, maar ach toch leuk zo'n reactie...

Heb deze speaker even beluisterd en dacht onvoorstelbaar wat een sound voor zeer weinig! :claps:

40 kilo speakers voor 199 euro met een zeer goede weergave Toppie!                                               

En zo te zien een Hoorn systeem...goed gejat van Klipsch? Maar goed ben benieuwd hoe je het hoog heb ervaren Bram?


En Oh ja Bram, deze vallen in de categorie kleine woofertjes (2x 160 mm PMD cone) en vrouw vriendelijk, ben je bekeerd  ;)
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2019, 17:23:42 door mmuetst »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #531 Gepost op: 02 maart 2019, 17:24:14 »
Vandaag meerdere opstellingen gepresenteerd. 
Het was weer een leuke ervaring met dito reacties.

Wat hebben we een boeiende hobby.   ;)
Leg uit Freak wat heb je allemaal lopen knutselen?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #532 Gepost op: 02 maart 2019, 17:28:06 »
Ik had wat opstellinkjes gemaakt met een superbudget plofkoffer i.c.m. verschillende speakers (meest krijgertjes tot max. 50,00 Euro per paar.

De set waarvoor ik dat betaalde is de volgende:



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #533 Gepost op: 02 maart 2019, 19:20:42 »
Ik ben vandaag bij Hififreak geweest, hij heeft niet alle soorten luidsprekers laten horen die hij heeft maar wel veel. Daar zit verschil in maar alles wat ik gehoord heb klinkt goed.
Bij binnenkomst in de luisterruimte kreeg ik een blinddoek voor en moest gaan zitten en luisteren. Muziek uit een Noorse kerk klonk, mondharmonica en kerkorgel, dat klonk gewoon goed. Na het 2e nummer mocht de blinddoek af en ik kon zien weer ik naar luisterde, een Yamaha set bestaande uit 2 satelliet luidsprekertjes en een kleine subwoofer. Gewoon goed daar valt heel goed naar te luisteren. De set bestond verder uit een Sony cd speler en de bekende Sony versterker die op de luisterkamer veelvuldig voorkomt.
De stoel werd omgedraaid, dezelfde muziek maar nu via de Bryston set met de grotere Adam luidsprekers. Dat klonk echt wel beter, veel beter, je hoort gewoon veel meer. Stieneke hoorde het ook gelijk dat Bryston/Adam beter klonk, geen discussie over.
Je kunt het verschil horen tussen beide sets omdat de mogelijkheid er is om te vergelijken, heb je dat niet dan blijft overeind staan dat de Yamaha set goed klinkt.
De kleinere Adams aangesloten klinken goed maar als ik kiezen moet neem ik de grotere mee, die vind ik mooier klinken, net meer grondtoon, meer basis.
Mordaunt Short luidsprekers aan de Bryston set, klinkt ook goed. Wat ander hoog, wat harder maar na een paar minuten ben je daar aan gewend. Veel informatie via deze luidsprekers en bas is voldoende aanwezig. Mijn meegebrachte cd van Mandolin Range werd goed ten gehore gebracht, heel goed.
Daarna geluisterd naar de door Hififreak geposte Kolibri luidsprekers izm de Yamaha subwoofer. Klinkt beter als met de kleine Yamaha's erbij, je hoort meer. Voor zulke kleine luidsprekers een volwassen geluid.
Philips luidsprekers aan de Sony set, klinkt goed.
Alles wat ik vandaag gehoord heb klinkt goed. Alleen als je keuze hebt heb je voorkeuren en als je dan kiezen moet vallen er sommige dingen af. Hififreak hoeft niet te kiezen en dat is het mooie van de hobby.
Alleen geluisterd?, nee het was een volledig verzorgde dag. Begon met koffiedrinken en taart eten en in de pauze hebben we heerlijk gegeten, tsjonge dat was echt lekker. Hififreak en betere helft, Stieneke en ik vonden het een heerlijke relaxte en prettige dag. Nogmaals dank  Toppie!


« Laatst bewerkt op: 02 maart 2019, 19:35:03 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #534 Gepost op: 02 maart 2019, 19:38:39 »
Graag gedaan en het genoegen was geheel wederzijds!

Tsja, en daar zit je dan.  Niet wetend dat zoiets waarnaar je zit te luisteren maar een paar tientjes kost.
Alle luidsprekersystemen i.c.m. de Sony, scoor je voor weinig en stuk voor stuk spelen ze iedere willekeurige haaient Bose naar de eeuwige jachtvelden. 
De Kolibri's zijn in het rijtje dat we geprobeerd hebben met de Sonyset dure dingen, maar dat hoor je er ook vanaf t.o.v. de Yamaha's en Philipsen. 
Maar dan nog, als je 't niet weet, dan wordt het moeilijk.

De Mordaunt Shorts zijn altijd weer de speakers die verbazing teweeg brengen bij de luisteraar. 
Ze zijn vrijwel identiek aan de Epos ES-11, die tweede-, derde- of vierdehands meer dan een veelvoud kosten. 
Naarmate je er langer naar luistert, wordt het steeds beterder.    ;)
De kenner weet natuurlijk dat zoiets aan de aansturing ligt. Ik zeg het maar voor degenen die dat nog niet wisten.   ;)

Voorts alleen maar plezier gehad met doosjes en de afgaand op de reacties van de gasten, was het een leuk schoolreisje in audioland. 
Geweldig toch?   8)

Bedankt voor de goede gaven en tot de volgende keer. 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #535 Gepost op: 02 maart 2019, 19:54:29 »
Het kwartje viel eerst niet, maar na het verhaal van Renes werd alles duidelijk. Ja leuk. Ik vind het ook leuk om bezoekers te verrassen. En zelf verrast te worden. De Quad's van Cees staan nu aangesloten op de buizen eindversterker. Oordeel over deze combi komt later.
Mijn Magnepans vinden mensen vaak heel bijzonder. Reactie van mijn zwager "komt het geluid uit die paneeltjes?" en "het lijkt wel of Jack Poels in je mancave staat"  (mijn zwager houd van Rowwen Hèze en de live versie van De Peel in brand klinkt heel "eng" echt op die Magnepans). Mooi verhaal mannen. Zo zeg ik maar een hoop geld maakt een audio man echt niet gelukkig, maar een hoop geld maakt het wel aangenamer  ;)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #536 Gepost op: 02 maart 2019, 20:05:04 »
Kan het beamen, Henk de Bassie hier zonder rode neus.

Wel in positieve zin. ;)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #537 Gepost op: 02 maart 2019, 21:50:17 »




Zie een grotere kast? En andere units? Dus zeg het maar...is dit hetzelfde?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #538 Gepost op: 03 maart 2019, 06:56:00 »
Zelfde kastconstructie, echter iets andere afmetingen en ze zijn ontworpen door een en dezelfde persoon.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #539 Gepost op: 12 oktober 2019, 12:19:12 »
Vandaag een en ander onder 't stof vandaan gehaald.    8)





Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.