Auteur Topic: Mijn speelgoed!  (gelezen 216490 keer)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #495 Gepost op: 14 mei 2017, 14:14:45 »
Ahaahh, dus zo zien de Needles er uit in de kleur blauw. Altijd handig om een voorstelling te maken aan de hand van een voorbeeld... Ben ze nog niet in deze kleur tegengekomen maar dat kan aan m'n Google zoekcriteria liggen...
:sceptic:

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #496 Gepost op: 15 mei 2017, 08:03:10 »
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Hififreak.   ;D

Marcel :afro:


Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #497 Gepost op: 15 mei 2017, 08:04:46 »
Ahaahh, dus zo zien de Needles er uit in de kleur blauw. Altijd handig om een voorstelling te maken aan de hand van een voorbeeld... Ben ze nog niet in deze kleur tegengekomen maar dat kan aan m'n Google zoekcriteria liggen...
:sceptic:

Ik denk ook dat dit setje, in deze kleur, uniek in zijn soort is. 
Ze klinken in de luistergrot van Hififreak erg goed.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #498 Gepost op: 15 mei 2017, 11:57:16 »
Mooi blauw is niet lelijk.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #499 Gepost op: 15 mei 2017, 18:17:45 »
De kleur blauw heeft in Nederland geen sterke gevoelswaarde, hoogstens staat het voor puur of zuiver. Deze kleur wordt op schilderijen ook in die zin gebruikt. Maria heeft dan ook vaak een blauwe jurk aan. In Engelstalige landen wordt blue echter geassocieerd met melancholie of droefheid, bijvoorbeeld in de blues-muziekstijl. Een persoon met lichtblauwe ogen wordt echter vaak als eerlijk en betrouwbaar gezien. Ongunstiger betekenissen, zoals in Blauwbaard zijn niet oorspronkelijk Nederlands.

Blauw is in de politiek de kleur van de liberalen: in Nederland van de VVD, in België van de Vlaamse Open VLD, de Waalse MR en de Duitstalige PFF.

Sinds de introductie van de spijkerbroek wordt er heel veel blauwe kleding gedragen. De kleur blauw wordt ook veel in uniformen en werkkleding gebruikt, bijvoorbeeld van de politie en van de marine. In tegenstelling tot de witte boorden wordt met blauwe kleding de handwerkman aangeduid, die een blauwe overall draagt.

Met blauw bloed wordt bedoeld dat iemand van adellijke afkomst is. De hoogste Belgische adel werd vroeger door de koning ontvangen in de Salon Bleu (blauwe salon).

Een blauwe was oorspronkelijk een scheldwoord voor iemand van Indonesische afkomst. Men heeft dit echter omgebogen in een geuzennaam. Dit is mede te danken aan de popgroep The Blue Diamonds. De term komt door mongolenvlekken die veelal aanwezig zijn bij baby's van Aziatische afkomst.

Van de blauwe knoop zijn wil zeggen dat iemand een geheelonthouder is en op principiële gronden geen alcohol gebruikt. De geheelonthouders gaven in de 19e eeuw hun overtuiging aan door een blauwe knoop op hun jas te naaien.

In medische tekeningen worden zuurstofarme aders aangeduid met blauw, zuurstofrijke slagaders daarentegen met rood.

Melk zit vaak in een blauwe verpakking, in tegenstelling tot yoghurt (groen), karnemelk (rood) en vla (geel). Ook melkchocolade is meestal verpakt in blauw papier, terwijl pure chocolade in rood papier is gewikkeld. Daarnaast bevatten verpakkingen van Griekse gerechten ook vaak veel blauw.

In de schilderkunst speelt de kleur blauw een grote rol bij het atmosferisch perspectief.

In de kleurcodering voor elektronica staat blauw voor het cijfer 6.

In de christelijke iconografie staat de liturgische kleur blauw voor de hemel, voor het goddelijke. Op iconen uit de Oosters-Orthodoxe Kerk waarop de maagd Maria en Christus zijn afgebeeld, gaat zij gekleed in het goddelijke blauw, terwijl Christus in het rood is afgebeeld: de kleur van het mens-zijn. In de rooms-katholieke traditie staat lichtblauw als kleur voor de onschuld. Dit is een andere reden waarom Maria op afbeeldingen altijd gekleed is het lichtblauw. Dit gebruik stamt al uit 1570 (Missale Romanum) toen de symboliek van kleuren sowieso belangrijker was dan het vandaag de dag is.

Traditioneel wordt blauw gebruikt als kleur voor de kleding, de kleur van de kinderkamer, of andere zaken wanneer een baby een jongen is, roze voor een meisje.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2017, 18:45:44 door administrator »

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #500 Gepost op: 15 mei 2017, 20:17:13 »
Je hebt ook nog de blauwvingerige Zwollenaars.
Maar ik vind blauw voor een speaker erg mooi.
Needles heb ik 1x beluisterd en vond ze een mooi beeld geven maar ik miste een deel van het midlaag en en het complete laag.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #501 Gepost op: 15 mei 2017, 21:35:08 »
Needles heb ik 1x beluisterd en vond ze een mooi beeld geven maar ik miste een deel van het midlaag en en het complete laag.

Dan heb je ze vermoedelijk nog niet op een goede manier gehoord, zou dat kunnen? Niet dat ze perfect zijn hoor (wat wel?!), maar ze kunnen zodanig presteren dat er goed van te genieten valt.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #502 Gepost op: 15 mei 2017, 21:41:37 »
De kleur blauw heeft in Nederland geen sterke gevoelswaarde, hoogstens staat het voor puur of zuiver. Deze kleur wordt op schilderijen ook in die zin gebruikt. Maria heeft dan ook vaak een blauwe jurk aan. In Engelstalige landen wordt blue echter geassocieerd met melancholie of droefheid, bijvoorbeeld in de blues-muziekstijl. Een persoon met lichtblauwe ogen wordt echter vaak als eerlijk en betrouwbaar gezien. Ongunstiger betekenissen, zoals in Blauwbaard zijn niet oorspronkelijk Nederlands.

Blauw is in de politiek de kleur van de liberalen: in Nederland van de VVD, in België van de Vlaamse Open VLD, de Waalse MR en de Duitstalige PFF.

Sinds de introductie van de spijkerbroek wordt er heel veel blauwe kleding gedragen. De kleur blauw wordt ook veel in uniformen en werkkleding gebruikt, bijvoorbeeld van de politie en van de marine. In tegenstelling tot de witte boorden wordt met blauwe kleding de handwerkman aangeduid, die een blauwe overall draagt.

Met blauw bloed wordt bedoeld dat iemand van adellijke afkomst is. De hoogste Belgische adel werd vroeger door de koning ontvangen in de Salon Bleu (blauwe salon).

Een blauwe was oorspronkelijk een scheldwoord voor iemand van Indonesische afkomst. Men heeft dit echter omgebogen in een geuzennaam. Dit is mede te danken aan de popgroep The Blue Diamonds. De term komt door mongolenvlekken die veelal aanwezig zijn bij baby's van Aziatische afkomst.

Van de blauwe knoop zijn wil zeggen dat iemand een geheelonthouder is en op principiële gronden geen alcohol gebruikt. De geheelonthouders gaven in de 19e eeuw hun overtuiging aan door een blauwe knoop op hun jas te naaien.

In medische tekeningen worden zuurstofarme aders aangeduid met blauw, zuurstofrijke slagaders daarentegen met rood.

Melk zit vaak in een blauwe verpakking, in tegenstelling tot yoghurt (groen), karnemelk (rood) en vla (geel). Ook melkchocolade is meestal verpakt in blauw papier, terwijl pure chocolade in rood papier is gewikkeld. Daarnaast bevatten verpakkingen van Griekse gerechten ook vaak veel blauw.

In de schilderkunst speelt de kleur blauw een grote rol bij het atmosferisch perspectief.

In de kleurcodering voor elektronica staat blauw voor het cijfer 6.

In de christelijke iconografie staat de liturgische kleur blauw voor de hemel, voor het goddelijke. Op iconen uit de Oosters-Orthodoxe Kerk waarop de maagd Maria en Christus zijn afgebeeld, gaat zij gekleed in het goddelijke blauw, terwijl Christus in het rood is afgebeeld: de kleur van het mens-zijn. In de rooms-katholieke traditie staat lichtblauw als kleur voor de onschuld. Dit is een andere reden waarom Maria op afbeeldingen altijd gekleed is het lichtblauw. Dit gebruik stamt al uit 1570 (Missale Romanum) toen de symboliek van kleuren sowieso belangrijker was dan het vandaag de dag is.

Traditioneel wordt blauw gebruikt als kleur voor de kleding, de kleur van de kinderkamer, of andere zaken wanneer een baby een jongen is, roze voor een meisje.
Laat me raden wie mijn oorspronkelijke bericht heeft verwijderd en er een heel ander verhaal van heeft gemaakt !!!

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #503 Gepost op: 15 mei 2017, 21:44:36 »
Laat me raden wie mijn oorspronkelijke bericht heeft verwijderd en er een heel ander verhaal van heeft gemaakt !!!

 :rofl: :rofl:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #504 Gepost op: 15 mei 2017, 21:46:37 »
Je hebt ook nog de blauwvingerige Zwollenaars.
Maar ik vind blauw voor een speaker erg mooi.
Needles heb ik 1x beluisterd en vond ze een mooi beeld geven maar ik miste een deel van het midlaag en en het complete laag.

Dan heb je nog geen Needle gehoord...... Excuses voor mijn botheid, maar dan heeft er iets niet goed gezeten.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #505 Gepost op: 15 mei 2017, 22:46:35 »
Ik associeer blauw toch heel vaak met een scherpe en harde piep in mijn rechteroor. En groen datzelfde in mijn linkeroor.

Groet,
Jacco

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #506 Gepost op: 15 mei 2017, 22:54:56 »
Blauw staat ook voor koel.
I love vintage.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #507 Gepost op: 15 mei 2017, 23:15:59 »
Of goed weer... maar da's meer mijn kronkel
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #508 Gepost op: 15 mei 2017, 23:18:26 »
Blauw als een aap. Niet dat ik die ooit gezien heb.

Wel een blauwe leeuw, maar die is inmiddels geschoten. ::)

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #509 Gepost op: 15 mei 2017, 23:51:23 »
Ahaahh, dus zo zien de Needles er uit in de kleur blauw. Altijd handig om een voorstelling te maken aan de hand van een voorbeeld... Ben ze nog niet in deze kleur tegengekomen maar dat kan aan m'n Google zoekcriteria liggen...
:sceptic:

Ik denk ook dat dit setje, in deze kleur, uniek in zijn soort is. 
Ze klinken in de luistergrot van Hififreak erg goed.

Marcel

Ik geloof je op je woord... Toppie!