Auteur Topic: Mijn speelgoed!  (gelezen 214157 keer)

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #45 Gepost op: 01 januari 2013, 19:33:36 »
zijn dat de speakers in de eerste foto?

De strekking van mijn berichtje was eigenlijk dat ik ook weleens zou willen meemaken / horen wat jouw monitoren in het laag vermogen. Het was dus impliciet een vraag om een keer te mogen komen luisteren. Dus ik had moeten schrijven: mag ik eens langskomen?

Over mijn smaak valt te twisten

Thanatos

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 70
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #46 Gepost op: 02 januari 2013, 11:47:30 »

Een paar keer las ik iets over het laag in jouw relatief kleine (monitor) speakers.

Tevaak heb ik monitoren niets horen doen waar vloerstaanders lekker los kwamen. Kortom, ik ben een praktisch maar positief ingestelde monitor-nonbeliever die zich graag laat overtuigen.

In de juiste ruimte zul je echt verbaasd zijn over de laagweergave van een goede monitor  ;)
-> Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst! <-

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #47 Gepost op: 02 januari 2013, 11:57:17 »

Een paar keer las ik iets over het laag in jouw relatief kleine (monitor) speakers.

Tevaak heb ik monitoren niets horen doen waar vloerstaanders lekker los kwamen. Kortom, ik ben een praktisch maar positief ingestelde monitor-nonbeliever die zich graag laat overtuigen.

In de juiste ruimte zul je echt verbaasd zijn over de laagweergave van een goede monitor  ;)

In deze stelling kan ik mij volledig vinden!  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #48 Gepost op: 02 januari 2013, 15:35:37 »

Een paar keer las ik iets over het laag in jouw relatief kleine (monitor) speakers.

Tevaak heb ik monitoren niets horen doen waar vloerstaanders lekker los kwamen. Kortom, ik ben een praktisch maar positief ingestelde monitor-nonbeliever die zich graag laat overtuigen.

In de juiste ruimte zul je echt verbaasd zijn over de laagweergave van een goede monitor  ;)

In deze stelling kan ik mij volledig vinden!  ;)

dat wil ik weleens meemaken dan :)
Over mijn smaak valt te twisten

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #49 Gepost op: 02 januari 2013, 16:40:32 »
Dat snap ik! Ik was enorm positief verrast toen ik in den grot de Adam's mocht beluisteren. Ze hebben overigens niet formaatje "boekenplank"  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #50 Gepost op: 02 januari 2013, 17:45:41 »
maar dat is in een opstelling met een nagenoeg perfekte acoustique. Niets ten nadele van de speakers maar thuis = thuis..en dus anders.
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #51 Gepost op: 02 januari 2013, 18:57:34 »
dat wil ik weleens meemaken dan :)

Ik sluit niets uit op termijn maar ik mag eerst nog toegezeggingen en beloften t.a.v. bezoekjes uit het verleden inlossen die geen doorgang konden vinden vanwege de plotselinge relatie die vorig jaar half december ontstond met vrind Hernia.    ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #52 Gepost op: 02 januari 2013, 19:24:38 »
dat wil ik weleens meemaken dan :)

Ik sluit niets uit op termijn maar ik mag eerst nog toegezeggingen en beloften t.a.v. bezoekjes uit het verleden inlossen die geen doorgang konden vinden vanwege de plotselinge relatie die vorig jaar half december ontstond met vrind Hernia.    ;)

ah dat wist ik niet. vervelend voor je :( sterkte ermee
Over mijn smaak valt te twisten

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #53 Gepost op: 02 januari 2013, 20:04:13 »
Dank je.  Het blijkt een vrind voor het leven te zijn en als je 'm de hele dag op je rug meezeult dan zou je 'm het liefst wurgen.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ruud

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 132
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #54 Gepost op: 02 januari 2013, 21:06:36 »

Een paar keer las ik iets over het laag in jouw relatief kleine (monitor) speakers.

Tevaak heb ik monitoren niets horen doen waar vloerstaanders lekker los kwamen. Kortom, ik ben een praktisch maar positief ingestelde monitor-nonbeliever die zich graag laat overtuigen.

In de juiste ruimte zul je echt verbaasd zijn over de laagweergave van een goede monitor  ;)
Zekers, maar écht laag komt er natuurlijk niet uit. En ja, ik heb ook monitoren waar voor het gevoel echt laag uitkomt...maar het is jezelf natuurlijk voor het lapje houden ;)
Wie met andersmans oren luistert...bedriegt zichzelf

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #55 Gepost op: 02 januari 2013, 21:13:29 »
Ik ga altijd op mijn gevoel af. 
Dat werkt al een kleine dertig jaar bij ons in huis.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #56 Gepost op: 02 januari 2013, 21:39:45 »
@Ruud,

Definieër "echt" laag eens als je wilt, zonder in wazige termen te vervallen.
Ik ben benieuwd hoe je dat precies bedoeld en wil hiermee geen hele discussie op gang brengen.

Vriendelijke groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #57 Gepost op: 03 januari 2013, 22:59:39 »
Ik heb het genoegen gehad de KEffers van Ruud thuis te hebben gehoord...en ondanks dat ze het erg goed doen is het verschil met een wat grotere speakers duidelijk. De druk die de KEFfers laten voelen is wel degelijk minder dan bijvoorbeeld mijn speakers.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #58 Gepost op: 03 januari 2013, 23:05:50 »
Die druk is niet zo belangrijk.  Het plaatje moet compleet zijn, inclusief wat gemis (= niet fullrange).
Daar kun je m.i. prima van genieten en oud mee worden, i.t.t. een kleine ergernis. 
Dat went nooit en zorgt altijd dat er wat anders moet komen.   ;D
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2013, 23:09:15 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mijn speelgoed!
« Reactie #59 Gepost op: 04 januari 2013, 08:07:45 »
Ik zou er ook prima mee kunnen leven. Ik geef alleen aan waar het ik verschil in heb ervaren. Daarnaast doen mijn speakers het qua druk, strakheid een stuk beter dan voorheen. En dan heb je gelijk dat een ergernis (welke toen geen ergernis was) erger is.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software