Auteur Topic: Mijn vintage set tot heden  (gelezen 350682 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #870 Gepost op: 19 december 2017, 11:00:48 »
De gedachte dat jij in alle gevallen de wijsheid in pacht hebt, is natuurlijk absurd en geeft aan hoe weinig realistisch je blik op jezelf en de wereld is.  Je neemt jezelf veel te serieus maar wellicht is het een wijze om overeind te blijven te midden van "alle bedreigingen in deze boze wereld".

Heb nooit beweerd de wijsheid in pacht te bezitten integendeel maak ook fouten zoals iedereen,en ook dan de eerste die dat

ruiterlijk toegeeft

En overeind blijven in een vijandelijke wereld of forum,daar kan ik mij goed tegen teweerstellen dat hebben de meesten

al meegemaakt hiero,maar gelijk hebben en krijgen dat zijn 2 verschillende zaken.

En als voorbeeld de laatste bewering mijnerzijds van koop geen 40 jarige Mcinthos of een dure secondhand buizen want

dan zit het er dik in dat het een duurkoop is word met onzinnigheid bestreden van ja maar we hebben hier goede reparateurs

Met andere woorden die doen het haast gratis,wat natuurlijk grote onzin is.

Ga je dat weerleggen zoals bij Jan en drijf je hem dan toch tot een uitspraak over de kosten dan krijg je als tegenweer

dat het hem niets doet die paar centen.

Dus mijn laatste bewering klopt helemaal maar gelijk krijgen HO MAAR! liever niet want het is ja brammetje uut twente :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #871 Gepost op: 19 december 2017, 12:00:28 »


Heb hier in Enschede en omgeving een grote schare fans onderschat dat vooral niet :neenee:

Kim Jong-un heeft ook een grote schare fans..... zegt dat iets?
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #872 Gepost op: 19 december 2017, 12:09:12 »
De gedachte dat jij in alle gevallen de wijsheid in pacht hebt, is natuurlijk absurd en geeft aan hoe weinig realistisch je blik op jezelf en de wereld is.  Je neemt jezelf veel te serieus maar wellicht is het een wijze om overeind te blijven te midden van "alle bedreigingen in deze boze wereld".

Heb nooit beweerd de wijsheid in pacht te bezitten integendeel maak ook fouten zoals iedereen,en ook dan de eerste die dat

ruiterlijk toegeeft

En overeind blijven in een vijandelijke wereld of forum,daar kan ik mij goed tegen teweerstellen dat hebben de meesten

al meegemaakt hiero,maar gelijk hebben en krijgen dat zijn 2 verschillende zaken.

En als voorbeeld de laatste bewering mijnerzijds van koop geen 40 jarige Mcinthos of een dure secondhand buizen want

dan zit het er dik in dat het een duurkoop is word met onzinnigheid bestreden van ja maar we hebben hier goede reparateurs

Met andere woorden die doen het haast gratis,wat natuurlijk grote onzin is.

Ga je dat weerleggen zoals bij Jan en drijf je hem dan toch tot een uitspraak over de kosten dan krijg je als tegenweer

dat het hem niets doet die paar centen.

Dus mijn laatste bewering klopt helemaal maar gelijk krijgen HO MAAR! liever niet want het is ja brammetje uut twente :police:
Bram, neem nou eindelijk eens tot je wat er geschreven staat en wat er bedoeld wordt. Het ging bij de Harman Kardon Citation helemaal niet om een "noodzakelijke" dure reparatie, maar om een "zogenaamde" upgrade die ik zelf wilde.
Een tussentijds onderhoud had destijds maar een flutcent hoeven te kosten.
De Harman Kardon Citation is destijds met bepaalde bedoelingen omgebouwd en was deel van een bi-amping constructie. Zo is de eindversterker bijvoorbeeld ook nog steeds voorzien van een volume regelaar. Mijn Marantz CD 94/II kan op die manier dus rechtstreeks op de eindversterker aangesloten worden.

Aanvankelijk zaten er i.v.m. met het bi-ampen nog meer mogelijkheden op, maar na het beeindigen van de bi-amp constructie is de versterker qua aansluitmogelijkheden deels terug gebouwd. Die hele ombouw en gedeeltelijke terugbouw is gedaan door een overleden vriend van mij, die zelf ook een fanatiek audiofiel was en die alle skills in huis had om een dergelijke ingreep te doen.

Het hele gebeuren stamt uit een tijd dat we nog jong waren en er lustig op los experimenteerden en in dat licht moet je ook die "upgrade" zien.

De versterker zou omgerekend dus (f.3500,00 aanschaf en f. 600,00 upgrade : 39 jaar) maar € 47,78 gekost per jaar gekost hebben, maar momenteel zijn de tweedehandsprijzen voor deze versterker zo hoog dat dit bedrag in het geval van een verkoop nog eens heel gunstig naar beneden bijgesteld mag worden.


 

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #873 Gepost op: 19 december 2017, 12:11:28 »
De gedachte dat jij in alle gevallen de wijsheid in pacht hebt, is natuurlijk absurd en geeft aan hoe weinig realistisch je blik op jezelf en de wereld is.  Je neemt jezelf veel te serieus maar wellicht is het een wijze om overeind te blijven te midden van "alle bedreigingen in deze boze wereld".

Heb nooit beweerd de wijsheid in pacht te bezitten integendeel maak ook fouten zoals iedereen,en ook dan de eerste die dat

ruiterlijk toegeeft

En overeind blijven in een vijandelijke wereld of forum,daar kan ik mij goed tegen teweerstellen dat hebben de meesten

al meegemaakt hiero,maar gelijk hebben en krijgen dat zijn 2 verschillende zaken.

En als voorbeeld de laatste bewering mijnerzijds van koop geen 40 jarige Mcinthos of een dure secondhand buizen want

dan zit het er dik in dat het een duurkoop is word met onzinnigheid bestreden van ja maar we hebben hier goede reparateurs

Met andere woorden die doen het haast gratis,wat natuurlijk grote onzin is.

Ga je dat weerleggen zoals bij Jan en drijf je hem dan toch tot een uitspraak over de kosten dan krijg je als tegenweer

dat het hem niets doet die paar centen.

Dus mijn laatste bewering klopt helemaal maar gelijk krijgen HO MAAR! liever niet want het is ja brammetje uut twente :police:

Als je aannames voor "waarheid" aanneemt wel ja.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #874 Gepost op: 19 december 2017, 12:13:42 »
De gedachte dat jij in alle gevallen de wijsheid in pacht hebt, is natuurlijk absurd en geeft aan hoe weinig realistisch je blik op jezelf en de wereld is.  Je neemt jezelf veel te serieus maar wellicht is het een wijze om overeind te blijven te midden van "alle bedreigingen in deze boze wereld".

Heb nooit beweerd de wijsheid in pacht te bezitten integendeel maak ook fouten zoals iedereen,en ook dan de eerste die dat

ruiterlijk toegeeft

En overeind blijven in een vijandelijke wereld of forum,daar kan ik mij goed tegen teweerstellen dat hebben de meesten

al meegemaakt hiero,maar gelijk hebben en krijgen dat zijn 2 verschillende zaken.

En als voorbeeld de laatste bewering mijnerzijds van koop geen 40 jarige Mcinthos of een dure secondhand buizen want

dan zit het er dik in dat het een duurkoop is word met onzinnigheid bestreden van ja maar we hebben hier goede reparateurs

Met andere woorden die doen het haast gratis,wat natuurlijk grote onzin is.

Ga je dat weerleggen zoals bij Jan en drijf je hem dan toch tot een uitspraak over de kosten dan krijg je als tegenweer

dat het hem niets doet die paar centen.

Dus mijn laatste bewering klopt helemaal maar gelijk krijgen HO MAAR! liever niet want het is ja brammetje uut twente :police:

Je hebt geen gelijk.  Zo simpel is het.  Probeer dat eens tot je door te laten dringen.  De wijzen zijn allang vertrokken Bram.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #875 Gepost op: 19 december 2017, 13:49:59 »

Bram heeft gewoon het gelijk aan zijn kant .....................

Vanuit jouw denkkader maar daarbuiten absoluut niet!

Als met het daarbuiten dit forum bedoelt heb je gelijk Henk,maar als we het over de overgrote deel buiten dit forum

hebt trek je geheid aan het korste eind :police:

Heb hier in Enschede en omgeving een grote schare fans onderschat dat vooral niet :neenee:

Ik wil geen waardeoordeel over je fans vellen, maar een deugdelijk argument is het niet. Je moet nota bene zelf aangeven dat er fanclub is. Dat komt niet erg sterk over.

 8)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #876 Gepost op: 19 december 2017, 13:53:13 »
De gedachte dat jij in alle gevallen de wijsheid in pacht hebt, is natuurlijk absurd en geeft aan hoe weinig realistisch je blik op jezelf en de wereld is.  Je neemt jezelf veel te serieus maar wellicht is het een wijze om overeind te blijven te midden van "alle bedreigingen in deze boze wereld".

Heb nooit beweerd de wijsheid in pacht te bezitten integendeel maak ook fouten zoals iedereen,en ook dan de eerste die dat

ruiterlijk toegeeft

En overeind blijven in een vijandelijke wereld of forum,daar kan ik mij goed tegen teweerstellen dat hebben de meesten

al meegemaakt hiero,maar gelijk hebben en krijgen dat zijn 2 verschillende zaken.

En als voorbeeld de laatste bewering mijnerzijds van koop geen 40 jarige Mcinthos of een dure secondhand buizen want

dan zit het er dik in dat het een duurkoop is word met onzinnigheid bestreden van ja maar we hebben hier goede reparateurs

Met andere woorden die doen het haast gratis,wat natuurlijk grote onzin is.

Ga je dat weerleggen zoals bij Jan en drijf je hem dan toch tot een uitspraak over de kosten dan krijg je als tegenweer

dat het hem niets doet die paar centen.

Dus mijn laatste bewering klopt helemaal maar gelijk krijgen HO MAAR! liever niet want het is ja brammetje uut twente :police:

Er is "tussen de regels door lezen" (hoe toepasselijk   ;)) en denken dat te doen door aan alles wat er niet staat maar een eigen invulling te geven.

 :cheers:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #877 Gepost op: 19 december 2017, 14:03:30 »

Bram heeft gewoon het gelijk aan zijn kant .....................

Vanuit jouw denkkader maar daarbuiten absoluut niet!

Als met het daarbuiten dit forum bedoelt heb je gelijk Henk,maar als we het over de overgrote deel buiten dit forum

hebt trek je geheid aan het korste eind :police:

Heb hier in Enschede en omgeving een grote schare fans onderschat dat vooral niet :neenee:

Ik wil geen waardeoordeel over je fans vellen, maar een deugdelijk argument is het niet. Je moet nota bene zelf aangeven dat er fanclub is. Dat komt niet erg sterk over.

 8)

Waarschijnlijk bierfans...
Science is no democracy

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #878 Gepost op: 19 december 2017, 21:11:10 »
Shit, Bram, ik heb een 39 jaar oude McIntosh voor-eind combi die al die jaren probleemloos fantastisch heeft gewerkt en vermoedelijk nog 100 jaar zal werken met een paar nieuwe onderdelen want die zijn dan vast nog verkrijgbaar voor m'n achterkleinkinderen. :( :( :( 8)
Of kan ik beter die kutdingen nu als de bliksem wegdoen en voor een nieuwe versterker van een paar honderd euri gaan (jouw ideaal?) want die ouwe rotzooi is na 40 jaar helemaal niks meer? Gewoon om de 5 jaar een nieuwe hap? :-\

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #879 Gepost op: 20 december 2017, 00:42:34 »
Shit, Bram, ik heb een 39 jaar oude McIntosh voor-eind combi die al die jaren probleemloos fantastisch heeft gewerkt en vermoedelijk nog 100 jaar zal werken met een paar nieuwe onderdelen want die zijn dan vast nog verkrijgbaar voor m'n achterkleinkinderen. :( :( :( 8)
Of kan ik beter die kutdingen nu als de bliksem wegdoen en voor een nieuwe versterker van een paar honderd euri gaan (jouw ideaal?) want die ouwe rotzooi is na 40 jaar helemaal niks meer? Gewoon o1m de 5 jaar een nieuwe hap? :-\
Gewoon lekker koesteren die zogenaamde "ouwe rotzooi" en op zijn tijd een keer onderhoud plegen ! ;)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #880 Gepost op: 20 december 2017, 06:50:43 »
Shit, Bram, ik heb een 39 jaar oude McIntosh voor-eind combi die al die jaren probleemloos fantastisch heeft gewerkt en vermoedelijk nog 100 jaar zal werken met een paar nieuwe onderdelen want die zijn dan vast nog verkrijgbaar voor m'n achterkleinkinderen. :( :( :( 8)
Of kan ik beter die kutdingen nu als de bliksem wegdoen en voor een nieuwe versterker van een paar honderd euri gaan (jouw ideaal?) want die ouwe rotzooi is na 40 jaar helemaal niks meer? Gewoon om de 5 jaar een nieuwe hap? :-\

Ik denk dat je alles bijelkaar rijmt,ik heb het over 40 jr oude versterkers waar je de herkomst niet van kent en blind vertrouwd

op de verkoper.En daar waarschuw ik voor.niets meer en niets minder!

En natuurlijk mag jij apetrots zijn op jouw mac is niks mis mee.

Ik vind een mcintosh kwa uiterlijk indrukwekkende en mooier als een accuphase terwijl ik dat een goede nummer2 vind.

Maar we zijn 40jr verder en mocht ik ooit mijn centen uitgeven aan een mcintosh dan doe ik dat met mijn hoofd en niet

met mijn hart.En een 40 jarige mcinthos laat ik links liggen.brammetje koopt met verstand.

Iets wat dan voor mij aantrekkelijk is en waar ik geen buil kan vallen is de secondhand hieronder en weet je waarom?

Tis geen oudje de verkoper vertrouw ik blind de opvolger de 9000 kost anno nu meer als 14 rooien.

En als ik dat ding te pakken krijg voor iets meer als 4500 val ik geen buil,of denk jij van wel?

.......PRECIES!

Een nadeel is de vele watts dat wel maar mocht ie teleurstellen,. doet dat kwa centjes geen pijn want die schuif ik zo door voor

niet veel minder. Dus met dure versterkers of buizen WAARSCHUW IK vertrouwen is mooi maar strenge controle is beter :police:


                                                https://link.marktplaats.nl/m1228264653
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #881 Gepost op: 20 december 2017, 07:33:43 »
Ik vermoed dat de basis van je boodschap nu wel helder is voor iedereen.

Paul heeft er alle vertrouwen in, misschien zou jij dat ook moeten hebben.

Hoi Bram ff met twee voeten back on earth....  Deze buizen amp is geen rommel uit de tijd van Napoleon maar een ontwerp van iemand die voor mij kennis van zaken heeft.
Waarschijnlijk is er in het ontwerp iets over het hoofd gezien dat kan want we wonen niet allemaal in Twente.
Dit wordt netjes hersteld en aldoende leert men, komt goed.

 8)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #882 Gepost op: 20 december 2017, 08:33:34 »
Ik vermoed dat de basis van je boodschap nu wel helder is voor iedereen.

Paul heeft er alle vertrouwen in, misschien zou jij dat ook moeten hebben.

Hoi Bram ff met twee voeten back on earth....  Deze buizen amp is geen rommel uit de tijd van Napoleon maar een ontwerp van iemand die voor mij kennis van zaken heeft.
Waarschijnlijk is er in het ontwerp iets over het hoofd gezien dat kan want we wonen niet allemaal in Twente.
Dit wordt netjes hersteld en aldoende leert men, komt goed.

 8)

Precies Markus, de Posting 880 is precies dat waar ik mijn gelijk haal en mijn tegenspelers schaakmat zet.

Dus brammetje weet donders goed waar die de mosterd weghaald :claps:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #883 Gepost op: 20 december 2017, 08:48:00 »
Als je mensen kent die wat kunnen dan is dat ook wel makkelijk. Bram heeft natuurlijk wel een punt dat je niet iets moet kopen als je er geen verstand van hebt. Nu heeft Bram overal verstand van, dus die kan alles kopen.  ;D

Ik denk dat je alles bijelkaar rijmt

 ;D

Ws besmet door iemand anders.  ;D

Goeiemorgen trouwens.

Gr. Hans

Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #884 Gepost op: 20 december 2017, 08:54:49 »
Precies Markus, de Posting 880 is precies dat waar ik mijn gelijk haal en mijn tegenspelers schaakmat zet.

Dus brammetje weet donders goed waar die de mosterd weghaald :claps:

Oké.

Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300