Auteur Topic: Mijn vintage set tot heden  (gelezen 350771 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #675 Gepost op: 14 januari 2017, 18:53:37 »
Hahaha, dat wist ik hoor. Was gewoon een verkapte uitnodiging  ;D
Zou het zeker leuk vinden als je ze mee neemt. Zit al jaren te denken om zo'n kleintje bij mijn pc te zetten. Kan ik er eindelijk eens een in het echt aan de tand voelen.  Toppie!
Ben al een aantal jaren met de hobby bezig net als jouw Kevin, genoeg geinvesteerd in goedkoop en duur / buizen en ander spul ..... ok alle waar naar z,n geld zeggen wij maar ben nu 3 dagen in de weer met dit spul en echt het klinkt net als de rest, niks mis mee.

Nu ben ik al ruim de 50 gepasseerd dus gehoormatig neemt het af maar wellicht kunnen de kenners hier uitleg over geven of zijn we alle jaren in de maling genomen ?
Of verzinnen  we maar dat duurder altijd beter is of kan dit chinese spul over een jaar in de kliko ?

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #676 Gepost op: 14 januari 2017, 21:24:33 »
Hahaha, dat wist ik hoor. Was gewoon een verkapte uitnodiging  ;D
Zou het zeker leuk vinden als je ze mee neemt. Zit al jaren te denken om zo'n kleintje bij mijn pc te zetten. Kan ik er eindelijk eens een in het echt aan de tand voelen.  Toppie!
Ben al een aantal jaren met de hobby bezig net als jouw Kevin, genoeg geinvesteerd in goedkoop en duur / buizen en ander spul ..... ok alle waar naar z,n geld zeggen wij maar ben nu 3 dagen in de weer met dit spul en echt het klinkt net als de rest, niks mis mee.

Nu ben ik al ruim de 50 gepasseerd dus gehoormatig neemt het af maar wellicht kunnen de kenners hier uitleg over geven of zijn we alle jaren in de maling genomen ?
Of verzinnen  we maar dat duurder altijd beter is of kan dit chinese spul over een jaar in de kliko ?
Ik heb het idee dat ze tegenwoordig in China voor weinig best mooi spul kunnen maken. Aan het ontwerp is blijkbaar weinig mis. Hoe lang het mee gaat is natuurlijk nog even afwachten, maar op het eerste gezicht ziet het er echt niet verkeerd uit.
Zolang je niet al te veel vermogen wilt hebben hoeft het ook niet zoveel te kosten...
Science is no democracy

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #677 Gepost op: 15 januari 2017, 00:18:28 »
Dat ben ik met je eens Ando. Daarnaast zijn de Chinezen heer en meester in het toepassen van het spreekwoord 'Goed gejat is beter dan slecht verzonnen'. Gerennomeerde audiomerken laten het vervaardigen van hun designs over aan de Chinezen vanwege de lagere productiekosten. Zo nu en dan wordt er een blauwdrukje achterover gedrukt Om vervolgens als (onderhuids) identiek product op de markt te worden gebracht met alleen een exotischer of onuitspreekbaarder naampje.  ;D Uiteraard zit er soms ook gewoon goedkope meuk tussen, maar dat zal je altijd houden. Bij mij persoonlijk heeft er nog nooit een Chinees audioproduct de geest gegeven. Pure mazzel? Wie weet?
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #678 Gepost op: 15 januari 2017, 12:00:46 »
Soms kopiëren ze zichzelf.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #679 Gepost op: 15 januari 2017, 14:36:09 »
Yep, daar dacht ik ook aan!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #680 Gepost op: 15 januari 2017, 15:50:12 »
Ben benieuwd welke luidsprekers in jouw set op de Chinese meuk as zaterdag mee mogen doen Kevin, heb inmiddels een min puntje gevonden maar eerst jouw bevindingen / oordeel, het moet zonder voorkennis gebeuren.  ;)

Neem alle kabels dus ook de ls kabels + stekkerblok mee, dus een kwestie van plug en play geen moeilijk gedoe dus.  ::)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #681 Gepost op: 15 januari 2017, 17:54:10 »
Ik ben ook benieuwd wat ze doen inderdaad. Ik drie sets ls waar we naar hartelust mee kunnen experimenteren. We gaan gewoon lekker hobbiën  zwaaizwaai
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #682 Gepost op: 15 januari 2017, 18:05:22 »
Ik ben ook benieuwd wat ze doen inderdaad. Ik drie sets ls waar we naar hartelust mee kunnen experimenteren. We gaan gewoon lekker hobbiën  zwaaizwaai
Dat dan weer wel.  :swing: mzk

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #683 Gepost op: 22 januari 2017, 13:29:29 »
Enige tijd geleden was Peter - Vintage Lover - bij mij en vroeg waarom de Pioneer draaitafel niet via de MM phonotrap van de Accuphase was aangesloten, hij adviseerde dit te doen omdat deze kwalitatief beter was dan het losse phonotrapje wat via de 6L6 buizen liep.

Vandaag maar de boel van de kant gehaald en het een en ander omgegooid, ook om het stof weer z,n werk had gedaan.

De 2A3 buizen nu apart in een rack met de Sony puck speler en de PS dac voor digitale radio ook via de Accuphase, ik ga niet zeggen dat het beter klinkt maar het gevoel is er wel.


Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #684 Gepost op: 22 januari 2017, 14:00:20 »
Wat voor gevoel heb je dan Paul ;D
Als het niet zo is dan heb je ook een puike buizen phono.
Ik vermoed dat het wel wat anders klinkt.
Mooie spulletjes heb je.
I love vintage.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #685 Gepost op: 22 januari 2017, 14:10:23 »
Wat voor gevoel heb je dan Paul ;D
Als het niet zo is dan heb je ook een puike buizen phono.
Ik vermoed dat het wel wat anders klinkt.
Mooie spulletjes heb je.
Dat het geluid van de digitale radio beter klinkt maar als ik dit zeg dan kan dat niet want elke dac doet het zelfde en over dit onderwerp is pas weer iemand op blauw afgefikt.  ;)



Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #686 Gepost op: 22 januari 2017, 14:36:05 »
Het begint zo te zien een aardige collectie te worden Paul ! Leuk speelgoed, waar je je heel aardig mee kunt vermaken.
Vintage audio heeft voor mij toch wel wat speciaals en het het herinnert mij aan voorbije jaren met heel veel ontwikkelingen en veranderingen binnen de audiowereld. Ik mag graag naar bepaaldde coryfeeën uit het verleden kijken, omdat veel audioapparaten een geheel eigen en eigenzinnige vormgeving hadden. Ik vind bijvoorbeeld een Quad 44 mooi van lelijkheid en een McIntosh is voor mij nog altijd een merk met een magische uitstraling. Op draaitafelgebied waren dat voor mij bijvoorbeeld de Thorens TD124/mkII, de Garrard 301. Qua luidsprekers heb ik nog steeds een voorliefde voor de klassieke JBL´s en Altec Lansing's, waarvan de meesten door hun flinke afmetingen helaas niet in een gemiddelde (Nederlandse) luisterruimte te plaatsen waren.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #687 Gepost op: 22 januari 2017, 15:51:46 »
Wat voor gevoel heb je dan Paul ;D
Als het niet zo is dan heb je ook een puike buizen phono.
Ik vermoed dat het wel wat anders klinkt.
Mooie spulletjes heb je.
Dat het geluid van de digitale radio beter klinkt maar als ik dit zeg dan kan dat niet want elke dac doet het zelfde en over dit onderwerp is pas weer iemand op blauw afgefikt.  ;)

Is echt een tof forum dat blauwe forum.... ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #688 Gepost op: 22 januari 2017, 21:58:05 »
Wat voor gevoel heb je dan Paul ;D
Als het niet zo is dan heb je ook een puike buizen phono.
Ik vermoed dat het wel wat anders klinkt.
Mooie spulletjes heb je.
Dat het geluid van de digitale radio beter klinkt maar als ik dit zeg dan kan dat niet want elke dac doet het zelfde en over dit onderwerp is pas weer iemand op blauw afgefikt.  ;)

Ach ... niet elke dac doet hetzelfde en er is heel veel verschil . Maar daar gaat het dus nog steeds tussen wellus en niettus
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #689 Gepost op: 27 februari 2017, 19:59:44 »
Iemand die mijn EL84 buisjes idee wil verwezelijken, het ontwerp is er en in een pril stadium de techniek volgt.



Wordt vervolgd ..... tijdbestek niet bekend.