Auteur Topic: Is er leven na contactspray?  (gelezen 23388 keer)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Is er leven na contactspray?
« Reactie #15 Gepost op: 15 december 2012, 11:35:58 »
WD40 komt oorspronkelijk/is ontstaan uit de ruimtevaart (net als tefal b.v.). Dat stond ook op de geel/blauwe spuitbusjes, jaren geleden.
Het is een vochtwerend middel. Toen ik nog in een garage werkte bij een dealer van het merk met de ster werd ons
opgedragen op bobine, bougie en andere kabels bij een grote beurt in te spuiten met dat goedje.
Daarnaast was/is het een prima middel om verroeste moeren en bouten los te weken. Ik heb overigens altijd een busje in huis.
Als je het voorgaande leest dan je je voorstellen dat het ook iets kan betekenen voor audio, echter....
Het zal vuil best wel los maken, maar dan? Het blijft in de zelfde ruimte zitten, droogt op en dan?

WD40 ruimtevaart? Geen idee, maar het verhaal is leuk:

http://www.wd40.nl/wirueberuns_nl.php
Ik moest ook even terug in mijn geheugen, begin jaren '70, met het risico dat ik in de war was met een ander wondermiddel
uit die periode. NASA heeft het gebruikt, niet uitgevonden :)
ADAM    Bryston     DENON

Heino

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 81
Re: Is er leven na contactspray?
« Reactie #16 Gepost op: 15 december 2012, 13:33:25 »
WD40 komt oorspronkelijk/is ontstaan uit de ruimtevaart (net als tefal b.v.). Dat stond ook op de geel/blauwe spuitbusjes, jaren geleden.
Het is een vochtwerend middel. Toen ik nog in een garage werkte bij een dealer van het merk met de ster werd ons
opgedragen op bobine, bougie en andere kabels bij een grote beurt in te spuiten met dat goedje.
Daarnaast was/is het een prima middel om verroeste moeren en bouten los te weken. Ik heb overigens altijd een busje in huis.
Als je het voorgaande leest dan je je voorstellen dat het ook iets kan betekenen voor audio, echter....
Het zal vuil best wel los maken, maar dan? Het blijft in de zelfde ruimte zitten, droogt op en dan?

WD40 ruimtevaart? Geen idee, maar het verhaal is leuk:

http://www.wd40.nl/wirueberuns_nl.php
Ik moest ook even terug in mijn geheugen, begin jaren '70, met het risico dat ik in de war was met een ander wondermiddel
uit die periode. NASA heeft het gebruikt, niet uitgevonden :)


Daarmee is het wellicht een broertje van Sensilube?
Ook gebruikt in de ruimtevaart.
Maar wat je dáár nou mee moet in zo'n capsule?




 :think: :o ;D

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Is er leven na contactspray?
« Reactie #17 Gepost op: 15 december 2012, 15:26:42 »
mss in een biolab-2.. om es uit te proberen?  :P
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Is er leven na contactspray?
« Reactie #18 Gepost op: 15 december 2012, 15:29:20 »
WD40 komt oorspronkelijk/is ontstaan uit de ruimtevaart (net als tefal b.v.). Dat stond ook op de geel/blauwe spuitbusjes, jaren geleden.
Het is een vochtwerend middel. Toen ik nog in een garage werkte bij een dealer van het merk met de ster werd ons
opgedragen op bobine, bougie en andere kabels bij een grote beurt in te spuiten met dat goedje.
Daarnaast was/is het een prima middel om verroeste moeren en bouten los te weken. Ik heb overigens altijd een busje in huis.
Als je het voorgaande leest dan je je voorstellen dat het ook iets kan betekenen voor audio, echter....
Het zal vuil best wel los maken, maar dan? Het blijft in de zelfde ruimte zitten, droogt op en dan?

WD40 ruimtevaart? Geen idee, maar het verhaal is leuk:

http://www.wd40.nl/wirueberuns_nl.php
Ik moest ook even terug in mijn geheugen, begin jaren '70, met het risico dat ik in de war was met een ander wondermiddel
uit die periode. NASA heeft het gebruikt, niet uitgevonden :)


Daarmee is het wellicht een broertje van Sensilube?
Ook gebruikt in de ruimtevaart.
Maar wat je dáár nou mee moet in zo'n capsule?


 :think: :o ;D

Misschien tegen "droge lucht" ?
 ;D
ADAM    Bryston     DENON

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Is er leven na contactspray?
« Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2013, 20:33:44 »
Ik heb nu een Marantz staan waarvan de tape/source schakelaar er voor zorgt dat er af en toe een kanaal (gedeeltelijk) uitvalt. Er komt dan alleen maar wat vaag gekraak uit één luidspreker.

Is contactspray en vervolgens met lucht schoonblazen een optie?
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2013, 21:09:43 door Ando »
Science is no democracy