Auteur Topic: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?  (gelezen 17836 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #15 Gepost op: 03 juni 2014, 14:51:11 »
Goudoortje moet eerst eens onderzoeken of de piep wel of niet tinnitus is.
En of zijn tinnitus niet erger opvalt bij luisteren naar muziek.
Hij heeft dit al eens eerder gehad en toen zou het gekomen zijn door een versleten versterker.

Ja daarom baal ik ook zo. Ik heb de hele set nu vervangen, inclusief bekabeling, op de CD en tuner na. Soms is de piep erger en soms niet. Het lijkt vooral voor te komen icm de Airport die ik heb en rommel als MP3.

Ik luster altijd op gematigd tot minimaal volume, ook vanwege het risico op gehoorbeschadiging. Het zal best zo zijn dat ik nu rustig aan moet doen, maar ja, een hifi-junk hè? ;D
« Laatst bewerkt op: 03 juni 2014, 15:07:33 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #16 Gepost op: 03 juni 2014, 14:59:30 »
[..]Ik heb wel eens een kapotte versterker gehad maar nog nooit een versleten versterker. [..]

Volgens mij kan dat wel: lekkende elco's, geoxideerde relais/verbindingen/printplaat, stof en vet op de printplaat e.d...
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #17 Gepost op: 03 juni 2014, 15:01:26 »
Ik heb het gehad bij tegen de wind in fietsen en wanneer ik bepaalde tonen floot. Er kwam dan een fluittoon bij.
Bij mij was het na uitspuiten verholpen.

Dat is het precies. Ik laat ook regelmatig mijn oren uitspuiten.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #18 Gepost op: 03 juni 2014, 16:11:45 »
Hier kun je nog zien wat een NON OS non filter DAC aan de uitgang laat zien.

Auw! Dat kan toch niet goed zijn voor je oren...? ? ?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #19 Gepost op: 03 juni 2014, 17:04:34 »
Ik lees in de datasheet van het IC dat waarschijnlijk gebruikt wordt in de DAC dat deze 64x oversampling heeft. Daarbij wordt gerefereerd naar '128fs'. Weet iemand wat dat betekent?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #20 Gepost op: 03 juni 2014, 18:13:08 »
FS is bij mijn weten op frames per seconde
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #21 Gepost op: 03 juni 2014, 18:25:45 »
FS is bij mijn weten op frames per seconde

Dank je. Dat zal het zijn. :)
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #22 Gepost op: 03 juni 2014, 18:43:53 »
Fs is de sample frequency. 128fs is dus 128x de sample frequentie. Dat zegt meestal iets over wat de dac zou kunnen, in dit geval 2 x sacd. 64fs is sacd bitsnelheid.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision (Desire Z).


GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #23 Gepost op: 03 juni 2014, 19:16:28 »
Sorry, ik had niet goed gekeken: het is de system clock frequency. :-[
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #24 Gepost op: 03 juni 2014, 21:50:40 »
Ik weet niet hoe jullie ervaring is met Stanley Beresford, maar tegen mij doet hij buitengewoon onbeleefd om niet te zeggen onbeschoft.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #25 Gepost op: 03 juni 2014, 22:02:35 »
Als ik dit topic lees denk ik dat er 2 zaken met elkaar in verband worden gebracht die mogelijk los van elkaar staan?!
Ik begrijp niet goed waarom de apparatuur de oorzaak is van de piepende oren. Heb je dat proberen te falsificeren?

Ik zeg dit omdat het verband me op het eerste gezicht onwaarschijnlijk lijkt.

Piepende oren is niet fijn. Heb je het al laten onderzoeken?
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #26 Gepost op: 03 juni 2014, 22:03:12 »
Volgens mij heeft Audiofreak ooit een uitgebreide mailwisseling met 'm gehad. 
Eens kijken of hij reageert.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #27 Gepost op: 03 juni 2014, 22:05:48 »
Ik heb een uitvoerige mailwisseling met hem gehad en toen reageerde hij heel correct.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #28 Gepost op: 03 juni 2014, 22:09:56 »
Als ik dit topic lees denk ik dat er 2 zaken met elkaar in verband worden gebracht die mogelijk los van elkaar staan?!
Ik begrijp niet goed waarom de apparatuur de oorzaak is van de piepende oren. Heb je dat proberen te falsificeren?

Ik zeg dit omdat het verband me op het eerste gezicht onwaarschijnlijk lijkt.

Piepende oren is niet fijn. Heb je het al laten onderzoeken?

Ja, ik heb een gehoortest gedaan bij de audiciën. Wat hij kon zien is dat mijn gehoor niet echt super is voor mijn leeftijd maar dat het wel beter is geworden ten opzichte van vorig jaar. Misschien oorsmeer of zo. Of het verdwijnen van tinnitus. Van mijn huisarts wordt ik niet echt wijzer zoals gewoonlijk. Zij vertelde me dat als ik gehoorproblemen heb er niets aan te doen is behalve af en toe je oren uitspuiten.

Dat ik mijn apparatuur verdacht en verdenk is omdat ik de piep hoor zodra ik de set inschakel en luister.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Beresford Bushmaster TC-7533 en piepende oren?
« Reactie #29 Gepost op: 03 juni 2014, 22:11:48 »
Ik heb een uitvoerige mailwisseling met hem gehad en toen reageerde hij heel correct.

Misschien kiest hij zijn slachtoffers uit, heb ik iets verkeerds gezegd, of ben ik gewoon gehackt. Ik denk eerlijk gezegd dat laatste. Dus zolang ik hier onzin uitkraam weten jullie dat er niets aan de hand is ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.