Auteur Topic: Noob advies; compatibiliteit speakers / AV receiver  (gelezen 1993 keer)

jaeger83

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
Noob advies; compatibiliteit speakers / AV receiver
« Gepost op: 02 juni 2014, 14:54:30 »
Hi,

Ik heb een budget van zo'n 750euro om mijn Home cinema set te upgraden. Na een zoektocht heb ik als AV receiver op het oog de Denon AVR-X2000 en als speakers de Harman/Kardon HKTS 16.

Omdat ik nogal een noob ben op dit gebied (maar wel van mooie spullen / mooi geluid houd), aan jullie als experts een aantal vragen:

- Is deze combinatie überhaupt compatible? (ik meende dat niet alle speakers op alle receivers konden ivm ohm's en wattage?)
- Wat vinden jullie van deze keuze in deze budget klasse? (ik overwoog bijvoorbeeld als receiver ook de Sony STR-DN840 en als speakers de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 SE)

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie!

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Noob advies; compatibiliteit speakers / AV receiver
« Reactie #1 Gepost op: 02 juni 2014, 18:52:08 »
Welkom jaeger83!

Hi,

Ik heb een budget van zo'n 750euro om mijn Home cinema set te upgraden. Na een zoektocht heb ik als AV receiver op het oog de Denon AVR-X2000 en als speakers de Harman/Kardon HKTS 16.

Omdat ik nogal een noob ben op dit gebied (maar wel van mooie spullen / mooi geluid houd), aan jullie als experts een aantal vragen:

- Is deze combinatie überhaupt compatible? (ik meende dat niet alle speakers op alle receivers konden ivm ohm's en wattage?)
- Wat vinden jullie van deze keuze in deze budget klasse? (ik overwoog bijvoorbeeld als receiver ook de Sony STR-DN840 en als speakers de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 SE)

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie!

De door jouw gebruikte combinatie moet prima aansluiten.  Met de 8 ohm speakers zal de Denon best uit de voeten kunnen en gezien het vermogen zullen de eventuele buren mee kunnen genieten.  Natuurlijk zou ik voor aanschaf de combinatie zelf gaan beluisteren.  Dat geldt overigens ook voor het alternatief.  Er is immers niets zo smaakgevoelig als luidsprekers.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.