Auteur Topic: Mooie verhalen uit de audio wereld  (gelezen 1188 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Mooie verhalen uit de audio wereld
« Gepost op: 11 juni 2022, 23:38:58 »
Ik wil een leuke serie beginnen over leuke verhalen uit de audio wereld. Hierin delen we leuke anekdotes wat we hebben beleeft en mee maken in onze zoektocht en beleving in de audio.

De Stoel.

Zoals velen op dit forum weten heb ik mijn eigen audio hok. Mijn eigen tempel om naar muziek te luisteren.
Ik heb gemerkt dat deze eigen plek heel goed is voor je relatie. Je kunt even terug trekken naar je plek waar je één wordt met je muziek wanneer jij dat wilt. Toen ik begon met deze “mancave” was het wel duidelijk dat ik een goede luisterstoel moest hebben. De huidige stoel is een afdankertje via Marktplaats. Gevalletje gratis ophalen. En wat zit ie lekker! Ik heb de vorige eigenaar nog uitgenodigd om een keer te komen luisteren (zag een gitaar in zijn woonkamer, dus passie voor muziek) maar heeft nooit wat van zich laten horen.
De stoel in de mancave is heilig, hij staat in de juiste plek zodat je heerlijk van de muziek kunt genieten. De stoel is omringd door een tafel die het juiste bier kan dragen en de nodige afstandsbedieningen kan herbergen. In deze stoel mag geknoeid worden. Bier mag soms morsen, vette vingers van de snacks, geen probleem. Dat is het heerlijke aan de stoel in de mancave…
Mocht u tot tranen ontroerd zijn door dit verhaal (wat mij niks zal verbazen) vul dan gerust uw goddelijke ervaringen op audio gebied aan.

 ;)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mooie verhalen uit de audio wereld
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2022, 09:06:54 »
Zo'n stoelverhaal heb ik ook. Ik luister in de rookstoel van mijn opa. Als kleuter werd ik voorgelezen uit Daantje door opa in deze stoel. Nu wordt er muziek in geluisterd, geheel ontspannen met de leuning in de relaxstand en een kussentje in de nek. Door het, voor mij, sublieme geluid van de B&W CDM7NT luidsprekers is dat echt relaxen.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2022, 09:35:21 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Mooie verhalen uit de audio wereld
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2022, 09:35:19 »
Mooie audioverhalen. 

Een aparte luisterplek en luisterstoel heb ik niet. Alhoewel ik wel vaak op dezelfde plek zit.
Wel heb ik inmiddels een manier om me helemaal af te zonderen en voor 100% te genieten van muziek.
Mijn best wel mooie audioverhaal is dat ik veel jaren bezig ben geweest om het geluid goed te krijgen in een rechthoekige betonnen doos.
Het was een leuke en vooral leerzame trip. 
Een reis waarop ik een paar erg fijne kennissen / vrienden heb leren kennen.
Tijdens de reis heb ik veel naar geluid geluisterd in plaats van naar muziek.
Tot ik toch weer eens een hoofdtelefoon op mijn oren zette.  Dat was het geluid waar ik naar zocht.
Het geluid wat ik in een paar goede luisterruimtes had gehoord.
Alleen de stage miste. Maar dat vond en vind ik niet zo belangrijk.
Toen pas begon voor mij e.e.a op zijn plaats te vallen.
Toen ben ik op zoek gegaan naar de spullen , voor mij betaalbaar, waar ik zorgeloos en blij van kon worden.
Daar ben ik nu aangekomen.
Het mooie is dat het dan het moment is dat de hobby verandert van zoektocht naar beter geluid in de zoektocht naar meer muziek.
Soms is het best saai. Maar ik denk als je genoeg andere leuke of minder leuke dingen aan je hoofd hebt, saai best heel erg goed is.
Er is rust en tevredenheid.
Het is nu aanzetten van de techniek waar ik blij mee ben en dan alleen nog muziek uitzoeken en genieten en tot rust komen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000