Auteur Topic: Slechte ervaringen met webwinkels?  (gelezen 12330 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Slechte ervaringen met webwinkels?
« Gepost op: 29 mei 2014, 09:13:30 »
Onlangs kocht mijn vrouw een paar fietsschoenen bij www.seeyourheartbeat.com. Toen deze te klein bleken te zijn wilde zij ze terugsturen. Dit was niet mogelijk volgens de webwinkel daar het een 'op is op' artikel zou betreffen. Dit was inderdaad ook in hun algemene voorwaarde opgenomen.
Omdat de wetgeving dit niet als een legitieme reden ziet hebben we meermalen om opheldering gevraagd waarop eerst ontwijkend en daarna helemaal niet meer werd gereageerd. Meer mensen hebben problemen met deze winkel heb ik al gezien.
An inability to grasp science is no argument against it....

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2014, 09:20:50 »
BeTweeter,

Is er sprake van een antwoordnummer of mogelijk afleveradres? Zoja, aangetekend versturen (bewijslast). Je hebt dan aan de verplichting van aanbod voldaan en aktie ondernomen waar dat geacht wordt, daarmee komt de verantwoording ten laste van de webwinkel.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2014, 09:26:00 »
Dank je Markus,
ja wat dat betreft zaten we een beetje in twijfel. Geen schoenen en geen geld retour is minder dan geen geld retour en nog een paar schoenen om op Marktplaats te zetten maar wellicht heb je gelijk.
Thnx. :)
An inability to grasp science is no argument against it....

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2014, 09:34:39 »
Het door de klantenservice van www.seeyourheartbeat.com vertoonde gedrag heeft dus een opmerkelijke tegenspraak met de reclame van www.seeyourheartbeat.com.

Ik hoop dat mogelijke toekomstige klanten van www.seeyourheartbeat.com die googlen op www.seeyourheartbeat.com dit topic tegenkomen en dan wellicht besluiten om www.seeyourheartbeat.com links te laten liggen en voor een andere site dan www.seeyourheartbeat.com te kiezen  :))




Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2014, 09:53:02 »
Ik zou nooit onterechat negatieve reclame voor seeyourheartbeat durven maken en ik hoop dat ze het snel en op een volwassen manier oplossen. Als detaillist wil je toch niet graag dat je klant in te kleine schoenen moet fietsen ( ondanks het feit dat ze uit voorzorg twee maten te groot besteld had).
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2014, 11:20:23 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2014, 16:28:26 »
Dank je Markus,
ja wat dat betreft zaten we een beetje in twijfel. Geen schoenen en geen geld retour is minder dan geen geld retour en nog een paar schoenen om op Marktplaats te zetten maar wellicht heb je gelijk.
Thnx. :)

De crux zit 'm in het feit dat er getekend moet worden, al dan wel of niet kennis genomen van de inhoud van pakket en/of schrijven.
Blijft acceptatie uit, is daar de verslaglegging van de bezorger.

Maar het is allemaal zó niet constructief en oplossingsgericht....

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #6 Gepost op: 05 juni 2014, 03:14:22 »
Ff gekeken;

Is het "thuiswinkel keurmerk" door de ballotage van de "Raad van Accreditatie" ?

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #7 Gepost op: 06 juni 2014, 22:00:11 »
Geen idee, ik heb vandaag van Consu-wijzer vernomen dat we in ons recht staan zoals we al dachten..

Update: De organisatie achter het 'keurmerk' op de winkelsite www.seeyourheartbeat.com waar we onze klacht hadden aangemeld blijkt thans niet meer te opereren maar staat nog pront op de winkelwebsite vermeld.

Ik meldde dit bij de webwinkel, vertelde dat de klacht nu in het luchtledige hangt en vroeg of zij een suggestie hadden voor een andere geschillencommissie. Het antwoord bracht niet het beste in me naar boven..."Je hebt het er maar druk mee, je zou toch naar een geschillencommissie gaan , ik heb nog niets gehoord" .
Ik vroeg vervolgens of hij te lui of te dom was om kennis te nemen van de inhoud van mijn mail en dat ik het er niet door onze schuld druk mee had....
An inability to grasp science is no argument against it....

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #8 Gepost op: 06 juni 2014, 22:24:13 »
Dreigen dat je naar een commissie stapt per mail is ook niet handig,maar is een actie die je doet. In feite lacht hij je gewoon uit en je antwoord daarop gaat geen zoden aan de dijk zetten wel?( al snap ik de reactie volkomen en had het zelf ook kunnen zeggen)
De actie ligt bij jou en wat ligt er nog binnen je mogelijkheden is de vraag....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #9 Gepost op: 06 juni 2014, 22:56:50 »
Wat is handig na een behandeling van niet ingaan op argumenten, niet antwoorden, dreigen met acties wegens smaad en vervolgens weer niet ingaan op argumenten.
An inability to grasp science is no argument against it....

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #10 Gepost op: 06 juni 2014, 23:02:23 »


Schoenen terug sturen in deze tas met de vermelding zie je binnenkort wel op tv....

Flauw grapje

Ik zal het nog eens overdenken...
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #11 Gepost op: 06 juni 2014, 23:12:58 »
Op tv schrikken ze inderdaad van die tas ;)
Ik ga eens met een bevriende advocaat praten.
An inability to grasp science is no argument against it....

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #12 Gepost op: 12 juni 2014, 21:30:54 »
Update: Door de webwinkel werd geen intermediair aangedragen zoals ik dat had voorgesteld.

Wij deelden mee dat als laatste optie juridische stappen zouden worden genomen.
Hij meldde "dat hij het wel tegemoet zag", hetgeen zowel op de juridische stappen als op het retourpakket zou kunnen slaan. Het werd beide. Hij ontving een advocatenbrief op poten.
De webwinkel vond het allemaal maar oneerlijk "want in een echte winkel zou je ook een op-is-op artikel niet mogen terugbrengen".

Na mededeling dat het pakje gearriveerd had moeten zijn werd dat ontkend en werd tevens het verhaal opgehangen dat mijn vrouw voor aankoop telefonisch had geinformeerd naar de leverbaarheid van het artikel. Toen zou haar zijn verteld dat het artikel niet retour zou worden genomen en "toch heeft zij het daarna besteld". Op ontkenning dat zulk een gesprek zou hebben plaatsgevonden meldde hij "dat zou ik ook zeggen, en het pakje is hier nog niet binnen".
 
De handtekening en naam die bij het overhandigen van het pakje zijn afgegeven zullen waarschijnlijk wel door een geest zijn gezet.

wordt kennelijk vervolgd.
An inability to grasp science is no argument against it....

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #13 Gepost op: 12 juni 2014, 21:50:58 »
Al gevraagd of je ze persoonlijk terug kan komen brengen (en/of) aangeboden om de verzendkosten te betalen van de initiële zending? Misschien vinden ze dat wel 'fair' als je ze zo tegemoet komt?!

Ik zou later pas 'dreigen' met rader/kassa/whatever
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2014, 21:54:06 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Slechte ervaringen met webwinkels?
« Reactie #14 Gepost op: 12 juni 2014, 23:08:45 »
Na meer dan vijf mailtjes zonder enig inhoudelijk argument of reactie op vragen vind ik het welletjes. 

De suggestie om langs te komen die ik in de tweede mail deed werd toegejuicht maar ik kreeg niet de indruk dat er dan gelijk overgestoken zou kunnen worden. 
An inability to grasp science is no argument against it....