Auteur Topic: Vloerstaande luidsprekers  (gelezen 8037 keer)

HiddeB

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
Vloerstaande luidsprekers
« Gepost op: 28 mei 2014, 16:16:53 »
Hallo forumleden!

Ik ben op zoek naar een setje  zuil luidsprekers. Momenteel heb ik twee oude tesla's in combinatie met een Dap sm10mk2 aangesloten op een oude JVC versterker. De hoge tonen zijn dankzij de Dap erg helder, verder ontbreekt het de oude Tesla's aan het verzorgen van strakke laag en middentonen.

Nu ben ik dus op zoek naar zuilen die me vooral pop en deephouse mooi kunnen weergeven in een kamer van zo'n 16m2. Ik kom, als ik op Marktplaats rondkijk verschillende dingen tegen waar ik geen ervaring mee heb. Kan iemand me hier mee helpen?

Lambda Jade II
Kef Q50 i.c.m. met Kef Q30.
Magnat 145 080
Driade D75
Hepta Facet
Kef Q55
Infinity Alpha 40
Dali 350
Pied Piper Classic (eerste model)

Heeft iemand suggesties of ervaring met deze luidsprekers?

Met vriendelijke groet,

Hidde

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Vloerstaande luidsprekers
« Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2014, 16:38:38 »
als je wil house zou ik eens bij klipsch kijken
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Vloerstaande luidsprekers
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2014, 16:46:10 »
Allereerst welkom Hidde,

Ik zou in een kamer van die grote het eerder zoeken in een setje monitoren i.p.v vloerstaanders of zuilen ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Vloerstaande luidsprekers
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2014, 17:25:27 »
Welkom Hidde.  Wat wil je eraan uitgeven?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

HiddeB

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
Re: Vloerstaande luidsprekers
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2014, 11:04:24 »
Bedankt voor de tips alvast, ik ga er naar kijken.
Ik heb momenteel een budget van max 250 euro (tweedehands is dus prima), voor de luidsprekers zelf, versterker is een ander verhaal. Hoge tonen zijn het belangrijkst, maar een bass die strak mee doet is natuurlijk wel een pré.
Ik kwam uit bij zuilen, omdat een huisgenoot van mij pied pipers heeft staan op een zelfde kamer qua formaat, maar ik ga zeker naar monitoren kijken. Waar moet ik op letten en zijn hier nog tips?

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Vloerstaande luidsprekers
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2014, 11:29:51 »
Bedankt voor de tips alvast, ik ga er naar kijken.
Ik heb momenteel een budget van max 250 euro (tweedehands is dus prima), voor de luidsprekers zelf, versterker is een ander verhaal. Hoge tonen zijn het belangrijkst, maar een bass die strak mee doet is natuurlijk wel een pré.
Ik kwam uit bij zuilen, omdat een huisgenoot van mij pied pipers heeft staan op een zelfde kamer qua formaat, maar ik ga zeker naar monitoren kijken. Waar moet ik op letten en zijn hier nog tips?


Hidde,

Uiteindelijk draait het erom wat jij belangrijk vind in het geluid. Maar ik denk zelf in een kamer met die afmetingen dat je al snel beter af zult zijn met een paar monitoren. Dit hangt voor het grootste gedeelte af van jou kamer akoestiek. En als deze niet voldoende dempt in een ruimte van 4x4 zal een zuil eerder voor problemen zorgen in het laag mbt galm etc. Hierdoor gaat een (groot) deel van de definitie dan mee verloren, dus ook het mid en hoog. Als het een set monitoren zou worden zou ik in jou geval kiezen voor een gesloten systeem of een setje met de baspoort aan de voorkant.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Vloerstaande luidsprekers
« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2014, 12:15:19 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

PieterdeTweeter

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 414
Re: Vloerstaande luidsprekers
« Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2014, 12:39:46 »
Kijk eens naar de Boston 25, die valt nieuw binnen je budget. Later kan er nog een mooi subje bij.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Vloerstaande luidsprekers
« Reactie #8 Gepost op: 29 mei 2014, 13:32:31 »

HiddeB

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
Re: Vloerstaande luidsprekers
« Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2014, 19:58:11 »
Ik zal eens gaan kijken naar de Boston Acoustics. Het oog wil ook wat en dan vallen voor mij beide links af. Zeker omdat deze ook wat verderaf zijn.
Toevallig vandaag tegen een setje Dali 505 (wel zuilen) aangelopen en tegen een setje Wharfedale EVO Signature 8. Beide redelijk in de buurt. Iemand hier ervaring mee?

Ik las een goede recensie over de 505 in de HVT en de Wharfedale's moeten ook goed zijn? Zo ja, wat zijn deze waard?
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2014, 20:00:42 door HiddeB »