Auteur Topic: Stereo Versterker < 200 eu  (gelezen 23064 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.077
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #30 Gepost op: 18 mei 2014, 09:28:19 »
Nou,

Hij geeft aan dagelijks verschillen waar te nemen. ;)

Maar dat zegt waarschijnlijk meer over de waarneming en de correlerende zintuigen dan over het technische aspect.

Kan jij er mogelijk slecht mee leven als o.a. Ruud 13 wel over een sluitende verklaring beschikt?

Dus;

Hierbij verklaar ik, PdT, dat ik vele verschillen waarneem wetende dat deze er feitelijk niet zijn. En dat is helemaal niet erg, er zijn ergere dingen op de wereld.

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.918
    • ARJANKU.IT service
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #31 Gepost op: 18 mei 2014, 09:35:50 »
Dat in wezen ook niet correct want ik sluit het niet uit dat Pieter de verschillen wel degelijk hoort, er worden immers heel kleine verschillen gemeten tussen versterkers. Ik acht de kans alleen uitermate klein dat die hoorbaar zijn. Zoals gezegs heeft nog niemand bewezen dat dat wel zo is en zolang dat zo is blijven het redelijk holle claims, maar ja net als holle vaten hebben die nogal de neiging nogal hard te klinken. ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #32 Gepost op: 18 mei 2014, 10:05:16 »
De topic starter heeft een budget van 200 euro.

Gaan we nou een discussie starten over de verschillen bij hele dure versterkers?

Bruno zou voor 200 euro best een goede versterker moeten kunnen kopen.
Die Yamaha in een Saturn aanbieding is een mooi goed ding waar je zonder meer een set luidsprekers goed mee moet kunnen aansturen.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2014, 11:13:57 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.077
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #33 Gepost op: 18 mei 2014, 11:06:03 »
Excuus, dat is natuurlijk helemaal waar.

De Yamaha uit de link vind ik een mooi ding wat zeker het overwegen waard is!

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

PieterdeTweeter

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 414
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #34 Gepost op: 18 mei 2014, 11:38:18 »
De topic starter heeft een budget van 200 euro.

Gaan we nou een discussie starten over de verschillen bij hele dure versterkers?

Bruno zou voor 200 euro best een goede versterker moeten kunnen kopen.
Die Yamaha in een Saturn aanbieding is een mooi goed ding waar je zonder meer een set luidsprekers goed mee moet kunnen aansturen.

Marcel
Op het forum worden wel vaker zijwegen bewandeld.
Heel duur is een ruim begrip.

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Stereo Versterker &lt; 200 eu
« Reactie #35 Gepost op: 18 mei 2014, 14:50:22 »


Kijk eens aan Ruud13. Die ken ik nog van een ander forum. Wat heb ik daar mee gediscussieerd zeg. En wat liep dat altijd uit de hand. Eens even kijken: ik wil niet in discussie gaan. Dan pas ik de tekst nog even wat aan;

Ik ben een emotioneel iemand  ;) en ik hoor het lekker wel  :P maar ik ga niet in discussie  :police: door schade en schande wijs geworden   :yeah:  ik heb geen enkele behoefte om dat te bewijzen  :neenee:

Tot slot een tip voor een post;
Hierbij verklaar ik, Ruud13, niet in staat te zijn kleine verschillen, zoals die tussen versterkers onderling, waar te kunnen nemen. En dat is helemaal niet erg, er zijn ergere dingen op de wereld.

Zo te merken lees je uiterst beroerd PieterdeTweeter. Ik zeg - en dat doe ik al jaar en dag - dat ik ook die verschillen tussen versterkers hoor. Ik vertel er alleen bij hoe dat dan naar mijn idee zit met die hoorbaarheid maar het lijkt er erg op dat je dat laatste niet horen wilt omdat het je ontgaat of niet in je straatje past en dan maar doet of het niet gezegd is.   

Als het nu zo is dat je niet de behoefte hebt om aan te tonen dat het klopt wat je zegt, waarom kom je dan hier op dit forum met die nietszeggende claims van je? 

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.223
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Stereo Versterker &lt; 200 eu
« Reactie #36 Gepost op: 18 mei 2014, 14:54:31 »
Ik denk omdat hij er erg onzeker over is. Is ook emotie.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision (Desire Z).


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Stereo Versterker &lt; 200 eu
« Reactie #37 Gepost op: 18 mei 2014, 15:54:07 »
Als het nu zo is dat je niet de behoefte hebt om aan te tonen dat het klopt wat je zegt, waarom kom je dan hier op dit forum met die nietszeggende claims van je?

De samenhang tussen het eerste en 2e gedeelte komt ws voort uit je eigen zienswijze om op een forum te posten. En dan kan je ws concluderen dat Pieter een andere insteek heeft om op een forum te posten.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #38 Gepost op: 18 mei 2014, 16:29:05 »
In genoemde prijsklasse zullen de hoorbare verschillen tussen versterkers erg klein zijn.
Daar ga je de luidsprekers niet echt mee opwaarderen. Misschien wel met akoestische maatregelen en/of de plaatsing van de luidsprekers en de luisterpositie.

Ga je echt over andere bedragen praten, dan zijn er goed hoorbare verschillen tussen diverse versterkers. Het gaat dan om het vinden van de juiste match en dat is een vak apart.
Het is onzin om te stellen dat elke versterker hetzelfde klinkt.

Is NAD nog een optie?

In die prijsklasse zijn de verschillen ook heel groot, ook bij dure versterkers is dat zo.
Het gaat gewoon over de juiste benadering en keuze van onderdelen van de ontwerpen of een versterker goed zal klinken.
wederom kom ik met mijn verhaal dat die Renkforce versterker van Conrad van 60 euro vele malen beter klinkt dan mijn Denon van 240 euro.
Het gaat echt over een verschil dat je een deken voor de luidsprekers houd, de Denon klinkt dof zonder soundstage, of kanaal scheiding.
En de Renkforce klink kraak helder direct en strak met wel soundstage.
Het enige verschil is dat die Renkforce hoorbaar meer vervormd, maar de atitude van zijn geluid wat hij voorbrengt is vele malen meer hifi voor mij dan die Denon.
Die kleine verschillen zijn dus zeer betrekkelijk als er grote verschillen zijn in werkelijkheid.
Nad maakt naar mijn idee ook goede versterkers, het is moeilijk voor mij om er iets over te zeggen maar ik ben heel benieuwt hoe de verschillen zitten tussen een Nad, Renkforce en een Pioneer versterker.
Pioneer is niet zo een herkend hifi merk denk ik, die positie wordt direct ingenomen door Marantz heb ik het idee.

Ik heb ook zin om die Renkforce te modificeren trouwens, misschien dat er betere transistors in kunnen enz.
Trafo beter afschermen, goede aansluitingen maken, andere kast enz.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Stereo Versterker &lt; 200 eu
« Reactie #39 Gepost op: 18 mei 2014, 16:44:58 »
Ik had de Renkforce ook gezien maar toch maar links laten liggen. Is een klasse D geworden van 2x 50 Watt. Heb daar toch wat meer vertrouwen in. Nog even afwachten hoe dit uitpakt.
Science is no democracy

PieterdeTweeter

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 414
Re: Stereo Versterker &lt; 200 eu
« Reactie #40 Gepost op: 18 mei 2014, 19:11:47 »
   
...................waarom kom je dan hier op dit forum..................
[/quote]

Ik ben jou geen enkele verantwoording verschuldigd.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.223
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Stereo Versterker &lt; 200 eu
« Reactie #41 Gepost op: 18 mei 2014, 19:53:22 »
Ik zou je toch met klem willen adviseren de vraag te beantwoorden. Dat is wel zo netjes en zo zien we dat hier op dit forum graag.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision (Desire Z).


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #42 Gepost op: 18 mei 2014, 20:03:59 »
Ik heb ook zin om die Renkforce te modificeren trouwens, misschien dat er betere transistors in kunnen enz.
Trafo beter afschermen, goede aansluitingen maken, andere kast enz.

Niet doen, dan kan er ook niets kapot gaan en het verschil gaat 'm niet in een andere kast zitten.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

PieterdeTweeter

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 414
Re: Stereo Versterker &lt; 200 eu
« Reactie #43 Gepost op: 18 mei 2014, 20:31:27 »
Ik zou je toch met klem willen adviseren de vraag te beantwoorden. Dat is wel zo netjes en zo zien we dat hier op dit forum graag.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision (Desire Z).
Jij wilt mij dwingen? Wij leven in een vrij land mijn beste, niet in een dictatuur.
Dit soort gedrag kan echt niet op een openbaar forum.
Wie zijn trouwens "we" en vertegenwoordig jij "we"?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Stereo Versterker &lt; 200 eu
« Reactie #44 Gepost op: 18 mei 2014, 20:44:45 »
Ik zou je toch met klem willen adviseren de vraag te beantwoorden. Dat is wel zo netjes en zo zien we dat hier op dit forum graag.

Groet,
Jacco

Verstuurd van mijn HTC Vision (Desire Z).
Jij wilt mij dwingen? Wij leven in een vrij land mijn beste, niet in een dictatuur.
Dit soort gedrag kan echt niet op een openbaar forum.
Wie zijn trouwens "we" en vertegenwoordig jij "we"?
Lezen.  Er staat advies en dat is iets anders dan jij inbrengt.
Wat volgens jou niet kan Pieter doet zich m.i. op dit moment niet voor.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.