Auteur Topic: Stereo Versterker < 200 eu  (gelezen 23084 keer)

Bruno

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 2
Stereo Versterker < 200 eu
« Gepost op: 30 april 2014, 21:02:33 »
Beste,

Sinds een aantal weken ben ik mezelf ontzettend gaan interesseren in HiFi en vooral ook stereo. Ik heb 2 speakers van Magnat (de Vector 22's). Ik vind ze als beginner speakers erg goed klinken. Nu heb ik een tijdje een oude kenwood versterker van mijn vader er tussen gehad, maar nu wil ik een nieuwere en betere versterker kopen. Ik heb het een en ander opgezocht en mijn oog viel op de PM 5003 van Marantz, maar natuurlijk zijn er veel meerdere versterkers beschikbaar.

Gezien ik een NOOB ben in het audio wereldje vraag ik jullie; welke goedkope versterker onder de 200 euro raden jullie mij aan?

Ik luister vanalles.. Van Reggae en Jazz tot R&B en soms wat elektronische muziek.

Alvast bedankt!

Bruno

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2014, 21:04:15 »
Welkom op Hififreaks.nl Bruno.

Voor dat geld is de keuze reuze. 
Mag het tweedehands zijn of het liefst nieuw?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2014, 21:21:40 »
http://link.marktplaats.nl/m804289320

Deze is ook niet lelijk.En het is de vraagprijs dacht ik.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2014, 21:27:52 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #4 Gepost op: 30 april 2014, 21:31:21 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #6 Gepost op: 01 mei 2014, 00:44:34 »
Beste,

Sinds een aantal weken ben ik mezelf ontzettend gaan interesseren in HiFi en vooral ook stereo. Ik heb 2 speakers van Magnat (de Vector 22's). Ik vind ze als beginner speakers erg goed klinken. Nu heb ik een tijdje een oude kenwood versterker van mijn vader er tussen gehad, maar nu wil ik een nieuwere en betere versterker kopen. Ik heb het een en ander opgezocht en mijn oog viel op de PM 5003 van Marantz, maar natuurlijk zijn er veel meerdere versterkers beschikbaar.

Gezien ik een NOOB ben in het audio wereldje vraag ik jullie; welke goedkope versterker onder de 200 euro raden jullie mij aan?

Ik luister vanalles.. Van Reggae en Jazz tot R&B en soms wat elektronische muziek.

Alvast bedankt!

Bruno

Is er een specifieke reden waarom je niet langer die oude Kenwood wilt gebruiken? Mankeert er wat aan die versterker?

Bruno

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 2
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #7 Gepost op: 01 mei 2014, 09:30:27 »

Is er een specifieke reden waarom je niet langer die oude Kenwood wilt gebruiken? Mankeert er wat aan die versterker?

Afentoe valt het rechter kanaal weg. Dat is erg irritant. Ik weet dat ik hem kan laten repareren, maar ik wil gewoon een nieuwe. Sowieso denk ik dat ik meer uit me speakers kan halen. Daarnaast wil ik graag een afstandsbediening.. Oh en het oog wilt ook wat :-)

Anyway, bedankt iedereen voor de reacties!

Zouden jullie Marantz boven andere merken als Pioneer, Denon, Yamaha etc verkiezen?

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #8 Gepost op: 01 mei 2014, 09:53:36 »

Is er een specifieke reden waarom je niet langer die oude Kenwood wilt gebruiken? Mankeert er wat aan die versterker?

Afentoe valt het rechter kanaal weg. Dat is erg irritant. Ik weet dat ik hem kan laten repareren, maar ik wil gewoon een nieuwe. Sowieso denk ik dat ik meer uit me speakers kan halen. Daarnaast wil ik graag een afstandsbediening.. Oh en het oog wilt ook wat :-)

Anyway, bedankt iedereen voor de reacties!

Zouden jullie Marantz boven andere merken als Pioneer, Denon, Yamaha etc verkiezen?

Ik zou de versterker kiezen welke ik er het mooiste vind uitzien en voldoende aansluitingen heeft binnen mijn budget.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.528
  • Lid van de Adam's family
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #9 Gepost op: 01 mei 2014, 09:58:17 »

Is er een specifieke reden waarom je niet langer die oude Kenwood wilt gebruiken? Mankeert er wat aan die versterker?

Afentoe valt het rechter kanaal weg. Dat is erg irritant. Ik weet dat ik hem kan laten repareren, maar ik wil gewoon een nieuwe. Sowieso denk ik dat ik meer uit me speakers kan halen. Daarnaast wil ik graag een afstandsbediening.. Oh en het oog wilt ook wat :-)

Anyway, bedankt iedereen voor de reacties!

Zouden jullie Marantz boven andere merken als Pioneer, Denon, Yamaha etc verkiezen?

Dat is voor iedereen anders. Hoewel ik niet altijd gecharmeerd ben geweest van Marantz moet ik wel zeggen dat de genoemde modellen  een veilige keus is. Maar er zijn meerdere spelers op de markt te denken aan  Rotel, Cambridge audio, Arcam, Sony
Kijk even op MP wat je mooi vind en dan kun je hier altijd vragen of het en goed product is met de juiste prijs.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #10 Gepost op: 01 mei 2014, 10:01:17 »
Bij Saturn hebben ze momenteel voor dat budget een Pioneer en Denon.

Of deze.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #11 Gepost op: 01 mei 2014, 13:03:36 »
[...] Sowieso denk ik dat ik meer uit me speakers kan halen. [...]

Dat één kanaal van een versterker uitvalt, is vanzelfsprekend vervelend. Dat je gewoon iets nieuws wilt omdat o.a. het oog ook wat wil is goed voor te stellen. Het kon alleen wel eens flink tegenvallen dat je meer uit je luidsprekers krijgt door alleen een nieuwe versterker aan te schaffen. Zo verandert een beetje versterker niets hoorbaars aan het uitkomende elektrische signaal en valt dus niet te verwachten dat er meer uit je luidsprekers komt dan er al kwam er even vanuit gegaan - en afgezien van het een keertje uitvallen van één kanaal - dat de Kenwood verder goed versterkte.   
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2014, 13:16:31 door Ruud13 »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #12 Gepost op: 01 mei 2014, 13:07:06 »
Maar hij wil graag ook een afstandsbediening.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #13 Gepost op: 01 mei 2014, 13:21:28 »
Maar hij wil graag ook een afstandsbediening.

Ja dat weet ik maar het gaat om de opmerking dat de TS meer uit zijn luidsprekers wilde horen komen en zoals gezegd kon dat met alleen een nieuwe versterker wel eens tegenvallen. 

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Stereo Versterker < 200 eu
« Reactie #14 Gepost op: 01 mei 2014, 13:22:14 »
Klopt.  Plaatsing en ruimte doen immers veel meer.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.