Auteur Topic: Nieuwe leden stellen zich voor.  (gelezen 66555 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #15 Gepost op: 03 november 2012, 07:14:49 »
Jan, jan...wat een fout...

Groet, Mark :bleh: :ciao:
Mark,

Vergissen is menselijk, edoch niet wenselijk ! Het is inmiddels al weer heel wat jaren geleden, dat ik de Beveridge luidsprekers beluisterde en ik kon blijkbaar niet meer het juiste type duiden. Ik heb ze ook maar één keer in mijn leven gehoord in de toenamlige State of the Art Studio in Maren Kessel. Overigens goed om weer eens van je te horen !

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #16 Gepost op: 03 november 2012, 20:31:25 »
Nou ja nieuw lid......dat valt wel mee. De meeste zullen me wel kennen en denken: he daar is ie weer. Nieuwe ronden nieuwe kansen. Enigszins verbaasd door de oprichting van dit forum en evenzo dat ik me hier dus kan aanmelden. Waarvoor dus dank.

Mijn naam is Hans, 42 jaar, 1 vrouw en 2 dochter, 1 teef en 1 poes. Dus een vrouwenhuishouden. Woonachtig in het mooiste deel van het land en al jaren genietend van muziek via een regelmatig wisselende set.

Zal een laatste update een het showcase topic plaatsen.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #17 Gepost op: 03 november 2012, 21:07:49 »
Hoi Hans :)
ADAM    Bryston     DENON

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #18 Gepost op: 03 november 2012, 21:15:00 »
Nou ja nieuw lid......dat valt wel mee. De meeste zullen me wel kennen en denken: he daar is ie weer. Nieuwe ronden nieuwe kansen. Enigszins verbaasd door de oprichting van dit forum en evenzo dat ik me hier dus kan aanmelden. Waarvoor dus dank.

Mijn naam is Hans, 42 jaar, 1 vrouw en 2 dochter, 1 teef en 1 poes. Dus een vrouwenhuishouden. Woonachtig in het mooiste deel van het land en al jaren genietend van muziek via een regelmatig wisselende set.

Zal een laatste update een het showcase topic plaatsen.

Gr Hans
Dag Hans uit L......  ;)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #19 Gepost op: 03 november 2012, 21:27:13 »
Audiofreak uit E...ook een goedenavond. En misterT uit de buurt van...ik weet het niet meer. O..?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Jerry

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 319
  • Wazzat??
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #20 Gepost op: 04 november 2012, 10:23:19 »

Dag Jan,

Leuk je weer hier te ontmoeten. En ook ik kan me dat voorstellen , na zoveel jaren.

Dat is zeker al bijna 35 jaren geleden idd., nog vóór de introductie v/d cd-speler.

Maar desalniettemin genieten zoals het moet daar in de s.o.t.a. studio toen.

De Beveridges die daar bij ons stonden waren de 2SW1, en de 2SW2's.
De 2SW2 's stonden helemaal achter,en de electrostatische line arrays met hun akoestische lens recht naar voren gericht naar de luisterplek, i.t.t. de 2SW1's , die ongeveer midden in de ruimte tegen de zijwanden stonden, met de lenzen recht tegenover elkaar, en dus zijwaarts naar de luisterplek gericht.( volle kwartslag dus).

De 2SW2 met 2 ingebouwde 12"woofers is/wordt nog steeds verward, met de 2SW1 met losse subwoofers en aktieve filtering.

De 2SW2 noemden wij ook vaak de "baby Bev.", ondanks de afmetingen.

Daar hadden wij twee Sonotrons ev. op aangesloten, ontwerp a la Matti Otala toen, bekend voor zijn TIM vervormingsvrije topologieën.
Sommige ontwerpers zijn toen enigszins hierdoor op een verkeerd been gezet in hun eigen ontwerpen later, maar dat mocht de pret niet drukken voor "high-end" ontwerpen.

Tegenwoordig is het idd. moeilijk om op de Beveridge sight een direkte link naar de "Baby Bev."te vinden, de insiders weten het echter wel.

De zoons van Harold Beveridge hebben de Bev. site aardig veranderd sinds een paar jaren blijkbaar.

Maar goed, ook de Perspectives stonden hun mannetje daar toen, als goedkopere alternatief.  :) ;)

Groeten,

              Jerry
The test of the machine is the ultimate test.
If the machine produces tranquility, it's right.
If it disturbs you, either change the machine, or your mind.

It's fruitless endeavour to try and educate a fool that rejoices in ignorance.

Condemnation without examination is prejudice.

Jerry

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 319
  • Wazzat??
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #21 Gepost op: 04 november 2012, 10:25:05 »
Nou ja nieuw lid......dat valt wel mee. De meeste zullen me wel kennen en denken: he daar is ie weer. Nieuwe ronden nieuwe kansen. Enigszins verbaasd door de oprichting van dit forum en evenzo dat ik me hier dus kan aanmelden. Waarvoor dus dank.

Mijn naam is Hans, 42 jaar, 1 vrouw en 2 dochter, 1 teef en 1 poes. Dus een vrouwenhuishouden. Woonachtig in het mooiste deel van het land en al jaren genietend van muziek via een regelmatig wisselende set.

Zal een laatste update een het showcase topic plaatsen.

Gr Hans

Dag Hans, leuk je weer hier te ontmoeten.

Groeten,

                Jerry
The test of the machine is the ultimate test.
If the machine produces tranquility, it's right.
If it disturbs you, either change the machine, or your mind.

It's fruitless endeavour to try and educate a fool that rejoices in ignorance.

Condemnation without examination is prejudice.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #22 Gepost op: 04 november 2012, 11:05:57 »
Hoi Jerry...ik zie dat jij je best hebt gedaan een goed lijkende foto van je te plaatsen. Is je goed gelukt.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Jerry

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 319
  • Wazzat??
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #23 Gepost op: 04 november 2012, 11:17:47 »
Yes, I know!!

Groeten,

              Jerry
The test of the machine is the ultimate test.
If the machine produces tranquility, it's right.
If it disturbs you, either change the machine, or your mind.

It's fruitless endeavour to try and educate a fool that rejoices in ignorance.

Condemnation without examination is prejudice.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #24 Gepost op: 04 november 2012, 13:06:02 »

Dag Jan,

Leuk je weer hier te ontmoeten. En ook ik kan me dat voorstellen , na zoveel jaren.

Dat is zeker al bijna 35 jaren geleden idd., nog vóór de introductie v/d cd-speler.

Maar desalniettemin genieten zoals het moet daar in de s.o.t.a. studio toen.

De Beveridges die daar bij ons stonden waren de 2SW1, en de 2SW2's.
De 2SW2 's stonden helemaal achter,en de electrostatische line arrays met hun akoestische lens recht naar voren gericht naar de luisterplek, i.t.t. de 2SW1's , die ongeveer midden in de ruimte tegen de zijwanden stonden, met de lenzen recht tegenover elkaar, en dus zijwaarts naar de luisterplek gericht.( volle kwartslag dus).

De 2SW2 met 2 ingebouwde 12"woofers is/wordt nog steeds verward, met de 2SW1 met losse subwoofers en aktieve filtering.

De 2SW2 noemden wij ook vaak de "baby Bev.", ondanks de afmetingen.

Daar hadden wij twee Sonotrons ev. op aangesloten, ontwerp a la Matti Otala toen, bekend voor zijn TIM vervormingsvrije topologieën.
Sommige ontwerpers zijn toen enigszins hierdoor op een verkeerd been gezet in hun eigen ontwerpen later, maar dat mocht de pret niet drukken voor "high-end" ontwerpen.

Tegenwoordig is het idd. moeilijk om op de Beveridge sight een direkte link naar de "Baby Bev."te vinden, de insiders weten het echter wel.

De zoons van Harold Beveridge hebben de Bev. site aardig veranderd sinds een paar jaren blijkbaar.

Maar goed, ook de Perspectives stonden hun mannetje daar toen, als goedkopere alternatief.  :) ;)

Groeten,

              Jerry

Hoi Jerry,

Dank je wel voor het geheugensteuntje. Het waren toen toch wel de heydays in de audiobranche. Tjonge, wat kwam er in die tijd veel mooi spul op de markt en wat viel er veel te ontdekken.

Groet,

Jan

Karel Appel

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #25 Gepost op: 05 november 2012, 11:24:46 »
Ik ben Karel, 43, midden des lands zoals dat zo mooi heet. Mijn echte achternaam is niet Appel, maar naar verluidt heeft Karel Appel ooit gezegd 'Ik rotzooi maar wat aan'. Dat is precies wat ik met audio doe, dus vandaar dat ik zijn naam even leen.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #26 Gepost op: 05 november 2012, 14:41:04 »
Laat eens zien wat je bij elkaar gerotzooid hebt :)
I love vintage.

Karel Appel

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #27 Gepost op: 05 november 2012, 17:38:45 »
Hoi Peter. Dat is een lang verhaal, maar ik zal het kort houden. Ik heb ongelofelijk veel spullen gehad, tot wat ze 'high-end' noemen: Apogee luidsprekers, Krell versterkers, Goldmund draaitafel etc. Op een gegeven moment was ik gedwongen alles te verkopen. Zo gaan die dingen soms. Toen heb ik van iemand van een ander forum een B&O-set gekregen, weliswaar een oudje, maar hij had hem gereviseerd en het werkt prima. Daarbij heb ik zelf via Marktplaats een CD-speler gezocht en een paar luidsprekers, en daarmee geniet ik nu van de muziek. Hier wat plaatjes van de interwebs:
Set: B&O Beocenter 7007 en de CD-X CD-speler.



Luidsprekers Kef Caprice (eerste versie);


Soms kriebelt het wel om weer andere spullen te kopen, maar eigenlijk werkt dit prima. Dan koop ik liever nieuwe muziek. Oh, en verder heb ik nog een i-Pod en een autoradio die MP3's kan verwerken, dus ik heb altijd zo'n 300 virtuele CD's in de auto. :)

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #28 Gepost op: 05 november 2012, 18:10:24 »
Tijdloos mooi (voor mij althans)
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Karel Appel

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 7
Re: Nieuwe leden stellen zich voor.
« Reactie #29 Gepost op: 05 november 2012, 18:25:49 »
Dank je. :) Ook mooi om naar te kijken als het uitstaat, dan geniet ik er ook van.