Auteur Topic: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098  (gelezen 9176 keer)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Hulp gevraagd bij aansluiten Logitech Squeezebox Duet op Rotel RSP 1098
« Reactie #15 Gepost op: 09 juni 2014, 03:49:18 »
Sorry voor m'n late reactie. Het project 'herinrichten woonkamer' is inmiddels afgerond. M'n installatie heeft een prominente plek in m'n woonkamer gekregen. Het enige wat ontbreekt is een comfortabele fauteuil waar ik heerlijk onderuitgezakt kan genieten van de muzikale klanken van o.a. (je raadt het al) Fourplay...

Maar goed, dat is voor later zorg...

Voor wat betreft het Squeezebox verhaal hierbij het vervolg: ik heb een DAC (merk Traject) van het Hobohifi team in bruikleen meegekregen en de Squeezebox (optisch) aangesloten op m'n niet Rotel installatie. Ik was in de veronderstelling dat ik een redelijk geluid uit m'n installatie kon toveren maar ik had geen idee dat het gebruik van een DAC zo'n verbetering opleverde. Het geluid klinkt ineens veel voller in alle opzichten dat ik mezelf voorgenomen heb om tot aanschaf van een DAC over te gaan. Er zal vast een topic bestaan die het onderwerp DAC's behandeld dus zal ik eerst daar mijn licht opsteken.

Suggesties, maar vooral tips over waar je op moet letten zijn daarentegen altijd welkom en mooi meegenomen.